Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aukje91 schreef:Hij móét niet aan de teugel lopen (oftewel in de krul), maar hij moet wel goed aan het been, met stelling en ontspanning lopen, dan zakt hij vanzelf met z'n hoofd.
tessii1991 schreef:aukje91 schreef:Hij móét niet aan de teugel lopen (oftewel in de krul), maar hij moet wel goed aan het been, met stelling en ontspanning lopen, dan zakt hij vanzelf met z'n hoofd.
niks meer aan toe te voegen

sannekeee schreef:Niet altijd , b.v buiten hoef het van mij niet .
Maar dan moet zijn ruiter hem wel even aan de teugel rijden , om te kijken of het lukt.
Maar buiten mag hij van mij lekker rustig lopen en lekker om zich heen kijken.
Amber_H schreef:Ik vind dat een paard wel nageeflijk moet lopen. En als die dan lekker loopt, ook gewoon aan de teugel moet lopen, maar als ik in het bos ben ofzo, dan rijd ik hem niet aan de teugel.
__Charlotte schreef:Wat je gewoon vaak ziet, zijn pony's in elkaar getrokken, en dan de ruiters heel hard gillen : Ik rij mijn paard tenminste aan de teugel.
runningkawa schreef:Ja mijn paard "moet" aan de teugel lopen.
Maar niet met hulpmiddelen...want dan loopt hij in de krul.
Een paard dat goed ontspannen van achteruit naar voren over de rug gereden wordt zoekt vanzelf de hand op en gaat vanzelf aan de teugel lopen. En dat is beter voor hem want op die manier kan hij de ruiter beter dragen.
paarden die in de krul lopen dragen de ruiter niet beter, lopen extra op de voorhand en dat geeft alleen maar schade aan het paard.
maar ik vind het wel belangrijk, maar als die niet wil en dan gaat zagen dan is het alsnog niet het nagevelijke wat de jury wil zien .. maarja