Moet jouw paardje aan de teugel lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Moet jouw paardje aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:09

mijn paardje moet leren om beetje bij beetje zijn lijf goed te gebruiken en als die daarbij aan de teugelgaat is dat leuk maar mijn paardje moet niet aan de teugel zodat hij zijn lijf gaat gebruiken zoals ze dat heel leuk zeggen (maar meestal gaan ze toch echt compenseren en juist de rug vastzetten/wegdrukken)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:15

Ik ben manegeruiter dus ben niet echt in training met een bepaald paard, maar ik vind het vooral belangrijk dat er ontspanning is, dan maar iets minder rond.

Isiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:44

Mijn vorige pony liep soms wel aan de teugel, hij moest het niet perse

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:00

Ik vind dat die wel zeker nagefelijk moet lopen, maar dat gewoon voor de ontspanning enzo!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:02

Nee mijn paard hoeft niet aan de teugel.
Eerst de achterhand & ontspanning etc, en dan komt de rest vanzelf wel Lachen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:08

Mijn paard moet niet aan de teugel lopen, maar wel voorwaarts neerwaarts. Waarom? voor het gebruik van zijn rugspieren en hele boven lijn, voor de ontspanning en de vele andere goede dingen die je door voorwaarts neerwaarts bereikt. Maar ook voorwaarts neerwaarts komt van achter uit loopt hij van achter goed, dan loopt hij vanzelf me hand in en kan ik hem laag instellen

Shellovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:40

Ik vind het een beeeetje een pennyvraag.
Nageven is idd het sleutelbegrip, niet 'aan de teugel lopen'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:42

Mijn paard MOET heel weinig. Het idee is alleen wel dat ze goed naar voren gereden word, en ik altijd een lichte teugeldruk heb... En dan zakt ze dus vanzelf

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:32

Ik vind dat een paard wel nageeflijk moet lopen. En als die dan lekker loopt, ook gewoon aan de teugel moet lopen, maar als ik in het bos ben ofzo, dan rijd ik hem niet aan de teugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:46

Hij móét niet aan de teugel lopen (oftewel in de krul), maar hij moet wel goed aan het been, met stelling en ontspanning lopen, dan zakt hij vanzelf met z'n hoofd.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:03

aukje91 schreef:
Hij móét niet aan de teugel lopen (oftewel in de krul), maar hij moet wel goed aan het been, met stelling en ontspanning lopen, dan zakt hij vanzelf met z'n hoofd.

niks meer aan toe te voegen Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:25

tessii1991 schreef:
aukje91 schreef:

niks meer aan toe te voegen Haha!

Helemaal mee eens en zo'n slofteugel,brrrrrrr

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:54

Nee, maar ze moet wel haar buikspieren gebruiken en de rest van de lichaam (zoals de rug) ook op de goeie manier gebruiken/bewegen.

En nee, ik ga niet lopen zagen totdat ze in de krul loopt Nagelbijten / Gniffelen

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:31

bij ons hoeft het niet, maar je kunt het altijd proberen,
meestal als jouw het niet lukt probeer je een martengaal''( sorry van de spellin)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:54

Niet altijd , b.v buiten hoef het van mij niet .
Maar dan moet zijn ruiter hem wel even aan de teugel rijden , om te kijken of het lukt.
Maar buiten mag hij van mij lekker rustig lopen en lekker om zich heen kijken.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:58

Bij ons in de gevordere les ga je beginnen met aan de teugel lopen, zoiets bedoel je?

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:02

me pony loopt meestal aan het eind 5 min aan de teugel alleen dan niet met slopteugel ofso maar gewoon

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:05

Ik heb liever dat nienke met haar hoofd omhoog loopt maar wel lekker ontspannen loopt ( lees: lekker rond te sturen en daarna lekker zakken) dan dat ze met ahar kin op har borst getrokken word Scheve mond

Nee dan maar het 1e

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:14

Mijn pony loopt meestal nagevelijk ik vraag haar altijd door een beetje druk ik gebruik nooit een hulpteugel omdat ik vindt dat je het zelf voor elkaar moet krijgen en mijn pony heb niet nodig heeft Tong uitsteken
Als ze nagevelijk zijn vindt ik het ook veel makkelijker om stelling te vragen dan dat ze met haar koppie naar boven loopt
Op het einde laat haar meestal voorwaarts-neerwaarts lopen voor de ontspanning

In het bos hoeft mijn pony nooit aan de teugel te lopen

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 20:27

Ben helemaal blij met de nieuwe manege waar ik rij! Ze willen het liefst dat ze nagevelijk lopen! Echt goed hier..

Groetjess

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:07

sannekeee schreef:
Niet altijd , b.v buiten hoef het van mij niet .
Maar dan moet zijn ruiter hem wel even aan de teugel rijden , om te kijken of het lukt.
Maar buiten mag hij van mij lekker rustig lopen en lekker om zich heen kijken.

Met aan de teugel lopen bedoel ik gewoon nagevelijk lopen hoor!
En ze mag het van mij echt niet ik de krul trekken en ook niet zagen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:09

Amber_H schreef:
Ik vind dat een paard wel nageeflijk moet lopen. En als die dan lekker loopt, ook gewoon aan de teugel moet lopen, maar als ik in het bos ben ofzo, dan rijd ik hem niet aan de teugel.

En waren MOET elk paard dat van jou?

Vind het een beetje een raar gestelde vraag van de TS.
Krijg zo'n gedwongen idee bij de manier van omschrijven van de TS.

Mijn pony word vrij serieus gereden, en inderdaad het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ze juist loopt, en nageeflijk. Vooral niet in een aangeleerde verkeerde houding dus.

Maar het is niet zo, dat ik perse vind, dat mijn pony in die zo genaamde ideale "aan de teugel" houding hoeft te lopen.
Wat je gewoon vaak ziet, zijn pony's in elkaar getrokken, en dan de ruiters heel hard gillen : Ik rij mijn paad tenminste aan de teugel.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:09

__Charlotte schreef:
Wat je gewoon vaak ziet, zijn pony's in elkaar getrokken, en dan de ruiters heel hard gillen : Ik rij mijn paard tenminste aan de teugel.

Ik ken zoon miesje , ik moets de ene keer op een paardje , kreeg hem niet nagevelijk , want daar heeft hij een probleem mee , dus hij liep met gewoon niet aan de teugel , want ik heb hem lieve niet aan de teugel dan dat hij aan de teugel loopt en niet nagevelijk> Gespannen. De volgende les moets dat meisje er op , die trek een paar keer in zijn mond ( ze zaagde de hele tijd ) En het paard liep aan de teugel , maar ontsnappen helemaal niet.
Maarja , zij die 3 jaar minder dan mij rijd , zegt dus : Je kon toch zo goed rijden ? Nouw je krijg dit paard geneens aan de teugel , en ik doe het in 3 min.
Dus ik uitleggen dat haar paardje gewoon alleen in de krul liep en niet nagevelijk , maar nee hoor , zegt mevrouw dat ik jaloer ben.
Ik was zo boos , maar kon me nog net even inhouden..

Maarja , ik heb ook lieve dat dat paardje lekker ontsnappen loopt , dan heel erg gespannen in de krul !!

Gelukkig is dat meisje trouwens gestopt met rijden , met de reden : Ik kan niet opschieten met de paarden daar. ( ze bedoelde alle paarden , dat zijn er 31 . ) Clown

hansje

Re: Moet joun paardje aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:09

runningkawa schreef:
Ja mijn paard "moet" aan de teugel lopen.

Maar niet met hulpmiddelen...want dan loopt hij in de krul.

Een paard dat goed ontspannen van achteruit naar voren over de rug gereden wordt zoekt vanzelf de hand op en gaat vanzelf aan de teugel lopen. En dat is beter voor hem want op die manier kan hij de ruiter beter dragen.

paarden die in de krul lopen dragen de ruiter niet beter, lopen extra op de voorhand en dat geeft alleen maar schade aan het paard.

hier ga ik mee akkoord. Ook mijn paard moet aan teugel en dus nageeflijk lopen. Ik dwing haar daar ook niet toe. Ze loopt vanachter naar voor en komt dus vanzelf aan de teugel.

kareljozeph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:12

ik trek hem niet in de krul, een paar ophoudingkjes zijn genoeg, maar anders vind k het echt zielig als je helemaal gaat lopen zagen. Ja maar ik vind het wel belangrijk, maar als die niet wil en dan gaat zagen dan is het alsnog niet het nagevelijke wat de jury wil zien .. maarja