Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vincenza schreef:runningkawa schreef:Ga ik ook eens joint saver proberen
Krijgt nu glucosamine speciaal van de groene os op aanraden steffi van der laarse (ook niet goedkoop maar weet niet wat jointsaver kost)
Werkt wel, maar geen verbeterd bot en ook niet helemaal rad.
Dus alles waarmee hij geen artrose meer heeft, geen haken, geen kanalen enz, graag
dus het enige goede medicijn: rechtrichten en regelmaat in het werk en rust geven op de tijden dat het nodig is
verders geen biks maar structuurmix van equiral en zelf stoppen methet te accentueren dan vergeet het paard ook dat ie iets mankeert

Kelly_ann schreef:Het gaat er bij daarom ook niet in dat wij als mens door onze gedachten of gedrag het paard uit een bepaalde pijnbeleving kunnen helpen

runningkawa schreef:Ik ben daarmee bekend en geloof daar ook in.
De kracht van de gedachte is enorm sterk. (ik ken ook het boek je kunt je leven helen van Louise Hay, krijg het alleen nog niet uitgevoerd![]()
Maar om dat maar ff te roepen als, hey denk eens anders over je knol...dat gaat me te ver.
Dan moet je eerst weten of dat uberhaupt wel aan de orde is.
Gimli_ schreef:Dat vind ik wel een beetje generaliseren hoor maikeltje.
Ik heb mijn paard gekocht nadat hij KLINISCH was afgekeurd.
Voorbenen, onregelmatig lopen. Foto's heb ik nooit laten maken.
Ik heb me in het 'alternatieve' gedeelte van de geneeskunde verdiept en paard laten behandelen.
Heb goede instructie gezocht en geleerd wat 'goed' rijden is (waarmee ik niet wil zeggen dat ik een goede ruiter ben, helemaan niet).
Paard loopt nu regelmatig, is happy en heeft geen pijn.
Overigens heeft hij nooit pijn aangegeven, altijd de oortjes erop en lopen.
Misschien naïef dat ik nooit foto's heb laten maken, maar als een paard prima loopt, en IEDEREEN zegt dat hij goed loopt, altijd vrolijk is en zin heeft om te werken, is dat voor mij een teken dat er verder weinig aan de hand is, ofwel er geen pijn is.
Wat Vincenza nog noemde vind ik geen 'wishfull thinking'.
Ik weet niet in hoeverre anderen hier ervaring hebben met alternatieve therapieën, maar ik kan veel voorbeelden noemen van lichamelijke klachten veroorzaakt door psychische belasting.
Stress uit zich vaak in maagklachten, hormonale kwesties in duizeligheid en hoofdpijn, maar ook anderen die veel 'met jou bezig zijn' (jaloezie, afgunst, kwaadheid) kunnen bij JOU lichamelijke klachten veroorzaken.
Zijn erg veel boeken over ook, verbazend om te zien hoe simpel dingen vaak zijn, waar klachten vandaan komen en hoe je ze kunt oplossen.
Overigens gaat dit wáy off-topic.
Kelly_ann schreef:Ik heb het júist niet over de aandoening of over de pijn, maar over de pijnbeleving...
Gimli_ schreef:Maikeltje, mijn paard liep op moment van de keurig al máánden op die manier.
Wil ik niet mee zeggen dat hij een ernstige afwijking heeft, maar wél dat hij ná behandeling en goed rijden beter is gaan lopen.
En daar ging 't topic toch over, of niet?
Kelly_ann schreef:In psychologische zin is pijn subjectief, iedereen beleeft pijn anders. Die pijnbeleving is beinvloedbaar, door je eigen gedachten, door invloeden vanuit de omgeving. Het zogenoemde placebo effect is een voorbeeld van bepaalde invloeden op pijnbeleving:
Vraag is of een placebo zo werkt dat de pijn naar het paard z'n idee minder is?
Of dat je als mens door het probleem niet te accentueren de pijn in de beleving van het paard minder maakt?
Bij dit hele verhaal speelt ook nog eens de mens een rol, de placebo die het paard krijgt kan namelijk wél met zekerheid van invloed zijn op de beleving van de mens naar het paard toe. "Ja dit poedertje helpt echt voor mijn paard, ik merk het aan hem"

Gimli_ schreef:Maikeltje, mijn paard liep op moment van de keurig al máánden op die manier.
Wil ik niet mee zeggen dat hij een ernstige afwijking heeft, maar wél dat hij ná behandeling en goed rijden beter is gaan lopen.
En daar ging 't topic toch over, of niet?