Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Janientje schreef:Emilia schreef:Bij mij ons op stal komen ze bijna elke dag 2x een uur in de molen en daarnaast worden de paarden ook nog een uur gereden. Ik vind het beslist geen uitvinding voor luie mensen. De paarden krijgen lekker beweging en intussen tijd worden de stallen gedaan. Ideaal!
'Lekker' in de molen? 2 uur per dag in een rondje gedraaid worden, is dat lekkere beweging? Mmm, ik denk zomaar dat dat nog meer gaat vervelen dan op stal staan...
sporter schreef:Ja maar sommige mensen moeten ook nog gewoon 40 uur werken, dan kan een stapmolen toch wel erg handig zijn
Femcke moest er eerst wel even aan wennen maar ik heb niet het idee dat ze het vervelend vindt in de stapmolen. We kunnen de paarden ook losgooien in de longeercirckel en dat doe ik ook regelmatig, maar na wat gescharrel en een keer rollen blijft ze dan meestal met haar vriendin rustig naar buiten kijken dus dat zet bewegings-technisch ook niet zoveel zoden aan de dijk
Ik kom de meeste dagen twee keer per dag en soms is dus een van die twee keren een uurtje in de stapmolen.
Urielle schreef:Net als bij Jaggie is het bij ons ook aanvulling. 's Ochtends om half 10 gaan de paarden een half uur de stapmolen in, daarna gaan ze de wei of de paddock op. En 's middags of 's avonds (ligt er aan wanneer de eigenaar komt) worden ze dan nog gereden en/of gelongeerd.
Overigens gaan ook de hengsten gewoon in de molen (wel met alleen andere hengsten en een leeg vak ertussen) en bij ons stapt alles gewoon braaf zijn rondjes hoor. En er staan toch best een aantal hengsten op stal.
) als ze erg bezweet zijn geweest worden ze helemaal afgespoten (warm water) en in de molen gezet (ligt aan het weer met of zonder deken) en als het weer het echt niet toelaat gaan ze onder het solarium.Janientje schreef:Wat zou jij lekkerder vinden: 2 uur per dag in de draaimolen of 2 uurtjes buiten wandelen, beetje kijken beetje gras eten, je kent het wel... (hoewel 2 uur ook erg lang is)
Ik denk zomaar dat je het tweede kiest...