Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alleen vond die zin een beetje een inkoppertje
Goofy44 schreef:Wat is het wat het voor een gezond paard (sterke fouten in de bouw nagelaten) zo moeilijk maakt om in de Z te komen ? Welke oefeningen zijn er zo moeilijk op weg naar de Z ? Waarom blijven zoveel ruiters in de B en de L steken ? Omdat er zoveel slechte paarden zijn ? Of is het iets anders ?
Goofy44 schreef:Ik vind dat er nogal veel beperking richting paard geschoven worden, terwijl ze daar beslist niet liggen.
Het probleem van de meeste problemen zit op de rug.
Als je naar de onze schoolopleiding kijkt van basisschool t/m universiteit, waar in deze schaal zit de Z dan ergens ?
Z is in mijn ogen nog een basis opleiding (de hoogste klas) en als dat allemaal lukt mag en kan je misschien door naar een hogere vorm van onderwijs.....
ThaGirl schreef:Voor iedereen die zegt dat een gezond paard Z moet kunnen lopen, heb ik thuis nog een mooie uitdaging staan!
Een 15 jarige fit en gezond KWPN tuigpaard..
pol013 schreef:Slap zijn is te verhelpen en niet lenig zijn ook.
pol013 schreef:Ik kan ook niet bij mijn tenen maar als ik dit maar braaf regelmatig zou trainen en niets zou overvragen dan kun je mij over een paar weken ook dubbelvouwen. Is niets moeilijks aan. Alleen de juiste manier van oprekken is nodig.
runningkawa schreef:Top turners zijn de GP paarden
Maar daar wil ik de Z nog niet plaatsen
Tmara schreef:@rianneke: Sja wat is Z-waardig, voor mij als je in de Z met winstpunten weet te rijden.
Vraag me nu toch even af op welke andere plekken slapheid kan liggen, of is dit een hersenkraker ?
zo ook bij mijn paard... zo gezond als een vis
maar als er meer verzameling word gevraagt, of bijv moeilijkere zijgangen is dat gewoon teveel!(alles boven de l al eigenlijk...) en dat teveel uit zich gewoon in onregelmatige passen...iets wat de jury vast niet op prijs stelt...
) 
runningkawa schreef:Als ik er rekening mee hou belemmert het me niet, maar gezond? Nee zo hoort het niet in je lichaam
Tmara schreef:Vraag me nu toch even af op welke andere plekken slapheid kan liggen, of is dit een hersenkraker ?
pol013 schreef:Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat het allemaal handigheid is. Zoveel kracht en lenigheid wordt er niet gevraagd en alles wat gevraagd wordt wordt enigszins logisch opgebouwd.
Slap zijn is te verhelpen en niet lenig zijn ook.
Ik kan ook niet bij mijn tenen maar als ik dit maar braaf regelmatig zou trainen en niets zou overvragen dan kun je mij over een paar weken ook dubbelvouwen. Is niets moeilijks aan. Alleen de juiste manier van oprekken is nodig.
Charaz schreef:Tumba schreef:Een haflinger kan met naar het Z.
Maar dan moet hij wel temperament hebben
en hij moet ook voor je wíllen werken.
Dus niet élke haflingerTumba schreef:Ik ga met mijn hackney ook wedstriijden rijden,
heb vandaag les en volgens mijn instructrice
(Debby peters, ook instructrice in Deurne) ben ik
er al helemaal klaar voor!
Iedereen ook succes! Misschien zet ik vanmiddag wel
even foto's neer van een dressuur-hackney!
Wat bedoel je hier mee? Ik bedoel Z rijden en niet op wedstrijd gaan, want in het B moet het elk paard naar mijn idee toch wel lukken.
LCharlotte schreef:Oeh en nog wat, zonder fatsoenlijke ruiter cq begeleiding kom je er ook niet