Thats_Me schreef:Ik rij liever ook met kortere beugels. Heb het idee dat ik dan steviger zit.
Dat heb ik ook,
ik vind het wel fijn rijden op zich.
Maar ik heb het idee dat het niet zo uitziet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Thats_Me schreef:Ik rij liever ook met kortere beugels. Heb het idee dat ik dan steviger zit.

(Zonder dat mn knieen boven het zadel uitkomen) Zeker mn pony wil wel eens rodeo doen als ie zn zin niet krijgt, nou dat zit je echt niet makkelijk uit op je dressuurzadel met lange beugels hoor. Lekker plat springzadeltje met korte beugels kun je t veel fijner uitzitten. (Je knieen zijn dan als ware schokdempers) En je klapt ook niet zo snel met een boink weer in je zadel. (Als ik op mn dressuurzadel met dressuurbeugels van bok naar stijger naar bok naar stijger uit moet zitten wordt het echt een regelrechte ramp dan moet je onwijs omschakelen, als je beugels kort zijn is t veel makkelijker om je gewicht te verplaatsen en je komt zachter terug in het zadel.)
Ik zit voor mijn gevoel gewoon goed, en als ik te lang of te kort zit zeggen mijn instructeurs daar ook gewoon wat van.

.

Maar te lange beugels verlies je
Ik denk dat je gewoon als je begint met paardrijden een beetje korte beugels moet hebben en als je dan een stabiele zit hebt ze een of twee gaatje(s) langer moet doen
maar het ligt er denk ik ook aan of je een vzh of dressuur zadel hebt, ik heb zelf een vzh, maar vandaag reed ik even op een dressuurzadel en dan heb ik juist de neiging om mijn beugels langer te doen