Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Terwijl jullie wel zeggen dat de pezen als eitjes koken, dus dan zou wel elk paard met bescherming na een week gestolde pezen hebben...ergens klopt jullie verhaal dus niet![]()
Mijn eigen ervaring is dat ik niet eens ooit een wit stipje heb gekregen door bescherming en meer ook dus ook niet.
runningkawa schreef:Ik denk de paarden die voornamelijk gereden worden, maar niet zelf kunnen bewegen eerder kans hebben op wat.
patsur schreef:Dan moet je een weidemaatje ofzo zoeken, zodat hij zich niet verveeld. Kan me niet voorstellen dat een paard het niet leuk vind in de wei.
Si_monee schreef:Ik vind dat je daar overigens echt heerlijk mee kan rijden.
fransje23 schreef:Maar het is toch niet normaal dat een paard zich bij een normale training aantikt? Die beschermers zijn dan toch symptoombestrijding. Zoek ook uit waarom je paard zich zoveel aantikt, met belsag etc kan je een hoop doen.
fransje23 schreef:Maar het is toch niet normaal dat een paard zich bij een normale training aantikt? Die beschermers zijn dan toch symptoombestrijding. Zoek ook uit waarom je paard zich zoveel aantikt, met belsag etc kan je een hoop doen.
Marliesje schreef:fransje23 schreef:Maar het is toch niet normaal dat een paard zich bij een normale training aantikt? Die beschermers zijn dan toch symptoombestrijding. Zoek ook uit waarom je paard zich zoveel aantikt, met belsag etc kan je een hoop doen.
In je training probeer je inderdaad dat 'symptoom' op te lossen, maar dat is natuurlijk niet 1,2,3 gebeurd, tot die tijd lekker beschermen.
En meestal ga je dan door naar weer moeilijker oefeningen, en die moet hij nog leren, dus weer meer kans op aantikken e.d.
Qimm schreef:Si_monee schreef:Ik vind dat je daar overigens echt heerlijk mee kan rijden.
Dat zit echt tussen je oren. Bandages geven geen steun.
runningkawa schreef:Verder hebben blijbaar veel mensen hier van die koele paarden die nergens spoken zien
Marliesje schreef:fransje23 schreef:Maar het is toch niet normaal dat een paard zich bij een normale training aantikt? Die beschermers zijn dan toch symptoombestrijding. Zoek ook uit waarom je paard zich zoveel aantikt, met belsag etc kan je een hoop doen.
In je training probeer je inderdaad dat 'symptoom' op te lossen, maar dat is natuurlijk niet 1,2,3 gebeurd, tot die tijd lekker beschermen.
En meestal ga je dan door naar weer moeilijker oefeningen, en die moet hij nog leren, dus weer meer kans op aantikken e.d.
runningkawa schreef:Mijn paard tikt zich zelden aan, toch heeft hij peesbeschermers aan
1x kan teveel zijn...zoals vorig jaar onder het longeren hij bokte, struikelde bij de landing daarvan en vol op de pees knalde....wat was ik blij met die bescherming
Dus liever voorkomen dan genezen...val in herhaling
fransje23 schreef:Marliesje schreef:In je training probeer je inderdaad dat 'symptoom' op te lossen, maar dat is natuurlijk niet 1,2,3 gebeurd, tot die tijd lekker beschermen.
Niet allen naar je training kijken ook naar je beslag etc. Het is niet normaal als een paard zich vaak aantikt.