K heb nu een hitte-pe-tit als vzpaard, en word er soms zo me van dat ze staakt of weeeer schrikt in de hoek waar je al 10x doorheen bent gegaan..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

detour schreef:1.- Een paard met minder bewegingsvermogen, minder goede bloedlijn maar een enorm werkwillig karakter, die verder fysiek gezond is en redelijk beweegt (dus niet zo'n heel opvallende qua uitstraling), en echt zijn best voor je doet in de ring?..
Of:
2.- Een paard met een super bloedlijn, super uiterlijk, veel sportpotentie, maar zeer dominant, die in verzet komt (staken, bokken,steigeren) als er van hem gevraagd wordt om echt aan het werk te gaan...Die het je soms erg moeilijk kan maken.
Het scheelt een hoop bloed zweet en tranen, veel moeilijk gedoe en vind het een fijner idee om een paard te hebben die je niet moet dwingen om te werken(ik ga mezelf afvragen wat je dat dier eigenlijk aan doet). Heel anders natuurlijk als jouw paard moeilijk is omdat je hem niet begrijpt, of omdat er iets dwars zit in zijn lichaam, want dan is het eigenlijk geen NR 2, en die verwarring bestaat vaak!
sophie_kurk schreef:Met NR 1 kom je niet op een gegeven niet hoger omdat hij het niet in zich heeft, met NR 2 kom je net zo goed niet op dat hogere niveau omdat hij niet mee wil werken... Wat mij betreft kun je dan beter voor nummer 1 gaan, een fijne tijd aan je paard beleven en op zn top misschien een ander iemand opnieuw met hem laten beginnen om diezelfde leuke tijd met hem te hebbenHet scheelt een hoop bloed zweet en tranen, veel moeilijk gedoe en vind het een fijner idee om een paard te hebben die je niet moet dwingen om te werken(ik ga mezelf afvragen wat je dat dier eigenlijk aan doet). Heel anders natuurlijk als jouw paard moeilijk is omdat je hem niet begrijpt, of omdat er iets dwars zit in zijn lichaam, want dan is het eigenlijk geen NR 2, en die verwarring bestaat vaak!
En dát zijn uiteindelijk de paarden die voor de volle 100% voor je gaan! Maar je moet er wel wat voor over hebben. Type 2 confronteert je meer met het feit dat paarden zo ongelooflijk veel voor ons doen en dat het niet meer dan logisch is dat je ook wat terug doet. Nummer 1 laat het wat meer over zich heen komen allemaal. pharagirlke schreef:Mensen gaan er hier vanuit dat eens een ''rotkarakter' altijd een 'rotkarakter' is. Maar paarden vertonen gedrag met een reden, als ze iets niet leuk vinden moet je het leuk maken voor ze! Dat heb ik met Pretty ook moeten doen. Die vond werken ook niet leuk maar nu...En dát zijn uiteindelijk de paarden die voor de volle 100% voor je gaan! Maar je moet er wel wat voor over hebben. Type 2 confronteert je meer met het feit dat paarden zo ongelooflijk veel voor ons doen en dat het niet meer dan logisch is dat je ook wat terug doet. Nummer 1 laat het wat meer over zich heen komen allemaal.
Echt een schoonheid
Dan word je paardje 2. niet echt rustiger op.