80 kilo op een D pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne97

Re: 80 kilo op een D pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:54

ow sorry,
ik zou als je zograag een d pony wil voor ene haflinger,fjord o.i.d gaan ;)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:54

Ik denk zelf dat je voor die pony wel wat te zwaar bent, als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een bredere pony.
Die kunnen net wat meer gewicht dragen als zo'n smalle.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:16

Ik vind dat 80 kg te zwaar is voor een D maar ook voor een E-pony, snap het dillema eigenlijk niet om geen paard te kopen. TS vindt zichzelf niet stevig maar hoe noem je het dan op een nette manier zonder iemand voor het hoofd te stoten ?Er zijn tabellen voor om te kijken of je te zwaar bent voor je lengte. Ik denk dat een arabier of een ander ranker rastype redelijk moeite zal hebben met dit gewicht, het zadel komt er ook nog bij. Op mijn PRE 's komt niemand boven de 65 kg, echt niet ! Het is een feit dat de stevige dames onder ons meestal een wat forser ras kiest, prima het ziet er dan best mooi en verantwoord uit. Ik denk dat je het zelf niet moet willen dat je pony zijn neus in de lucht steekt tijdens de draf of tijdens het opstijgen....een goed zelfbeeld is belangrijk bij het kopen van een paard of pony dus zou ik daar eerst beginnen.
Veel succes met het vinden van je droompony/paard

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:21

Ik heb idd een E-er (andalusier) en daar zat laatst iemand op van 80 kilo. Gewoon voor heel af en toe. (2 keer per jaar is veel) Vaker zou ik echt niet toestaan. Zelf ben ik eerst op dieet gegaan voor ik er op ging! Ik weeg 70 kilo en dat gaat prima. In Spanje mag je er niet eens op als je meer dan 80 kilo weegt. Met dat gewicht kan je beter omkijken naar een stevig paard.

Een D-er zou ik hooguit beklimmen als de ruiter in de problemen is en ik er daadwerkelijk mee help. Anders begin ik daar echt niet aan. Dus niet doen!

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:25

Op IJslanders rijden vaak zwaardere mensen, denk dat het niet aan de grote van een paard of pony ligt maar aan de bouw, of het een gewichtsdrager is ja of nee?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:26

Alwiene, In mijn ogen geen probleem hoor.
Ik heb een D-pony van 1.45 en weeg zelf 60kg, echter wordt madam 2 keer per week getraind door mijn trainer die ook rond de 80kg weegt.... Heeft ze geen last van dus m.i. kan dit wel gewoon hoor...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:35

Het kan wel een combinatie stevige d/e pony met ruiter van 80 kilo. Maar zelf zou ik het nooit doen, voel me er niet prettig bij. Er staan zoveel paarden en pony´s te koop, dat je toch veel beter voor een beter passende combinatie kan gaan?!
Zelf weeg ik 67 kilo en ben 164 cm groot, mijn paard is stevig gebouwd en 159 hoog. Vind ik een fijne maat en plaatje is ook veel beter

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:38

Hebben jullie wel gezien dat het topic uit 2007 is?
Dat Alwiene aldus haar profiel al een pony gehad heeft?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:39

Ohh haha nee niet gezien _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:12

PasAn33 schreef:
Hoi ,
Op deze topic is al lang niet meer geantwoord maar je weet maar nooit he ;)
Ik hoor hier veel verschillende meningen maar toch maar even vragen
Ik ben van plan om een d pony te kopen en ik weeg bijna 80 ( met zadel en hoofdstel en .. )+(op dieet :p )
Maar toch vraag ik even jullie mening hierover ..
[KNIP]
Kan dit of is dit toch wel te zwaar ?
Hopelijk snel antwoord

Te zwaar, plus dat ik betwijfel of er genoeg ruimte op die rug is voor een zadel waar jij in past. Wat er op ligt ligt in elk geval te ver naar voren en ik vraag me af of het geen 16inch zadel is kijkend naar hoe netjes het meisje er in past. 18inch (wat jij nodig gaat hebben) past zo te zien dan niet op die rug.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:24

Wow, dat was raar om dit topic ineens weer in mijn lijst te zien staan!
Uiteindelijk heb ik inderdaad nog wel een D pony gehad, maar mijn zus heeft daar nooit op gereden, die had toch te veel rij-angst. Inmiddels heb ik de pony niet meer omdat mijn eigen rij-angst me ook in de weg bleef zitten. Ook zijn er geen plannen meer om weer wat aan te schaffen, dus topic is (voor mij) niet meer relevant :)

@ PasAn33 Misschien handig om een eigen topic te openen, dan krijg je reacties die voor jou bedoelt zijn ipv reacties die voor een verouderde vraag voor mij bedoelt zijn omdat mensen niet zien dat het topic al zo oud is :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:21

Moderatoropmerking:
De links naar de advertentie zijn verwijderd. Omdat het bespreken van advertenties ook in deze vorm niet is toegestaan en het topic al erg oud is hier een slotje.