antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sammie75

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:22

@DressLover,
Ik doelde niet op jou, uit jouw verhaal begrijp ik dat je zelf in goed evenwicht staat met je paard en dat vind ik fijn om te horen.
Ik doel wel op de personen waarvan hun paard nog steeds niet ontspannen onder de ruiter kan lopen, maar zichzelf niet afvragen waarom ze sommige hulpen geven aan hun paard. (dus zoals jij al schreef)

Het komt op mij super over hoe je verteld je paard te rijden (waarom en wanneer geef je bepaalde hulpen), en dat blijkt wel uit je proefjes.

Nou meer veren kan ik je niet geven hoor!!.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:24

hahahaa mijn ego is weer gestreeld hoor Clown Voorlopig loop ik weer op wolkjes Knipoog hihi.

@Bets; ik heb er inderdaad lang naar moeten zoeken. Maar ik was jong toen ik net begon met rijden, had een verkeerd gereden, te laat in gereden eigenwijze pony onder mn kont, die eigenlijk ook geen kant uit wilde, en nog niets kon. Zie dan maar eens fatsoenlijk les te vinden. uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen. En ze zijn misschien inderdaad wel schaars, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:27

Nee maar dat heb ik ook niet gezegd dat ze er niet zijn. Het is gewoonweg zo dat moeilijk is om ze te vinden. En als je dan ook nog eens een paard hebt met zware medische problemen, dan ga je zoeken op internet.
Maar goed ik ben blij dat je al wat namen aan me gegeven hebt. Is altijd handig.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:30

hihi inderdaad. En ik snap het wel hoor. En ze zijn ook moeilijk te vinden. maar het kan wel. succes ermee trouwens Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:31

Ik ga straks ermee aan de slag om op internet te zoeken en hopelijk meer info van te verkrijgen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:34

Isgoed, ik hoop dat je nog wat vind. Lachen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:35

Nou andere mensen hier in deze topic misschien? Is altijd welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:37

Wat wil je zoeken?
Goede instructie?

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:38

*sammie 75*
in dit topic probeerd niemand voor mijn gevoel adb zwart te maken het enige wat ze doen is hun mening geven over het feit dat hij het neit heeft uitgevonden en zoals dresslover zegt zijn er ook andere instructeurs en instructrices die je les geven waarbij er ook gefocusd word op het rechtrichten.
en ik twijfel er ook niet aan dat hij gelijk heeft want het voorbeeld wat jij noemt over de paarden die goed gaan lopen klopt ook en ze zijn ook niet meer onregelmatig. maar de manier waarop het word aangedragen staat mij minder aan.

ik weet nu onderhand ookwel dat rechtrichten belangrijk is en dat de paarden dan beter gaan lopen en ik ben eht er ook zeker mee eens dat een gedeelte van de wedstrijd ruiters hun paarden in een plaatje "trekken" om zo maar aan die winstpunten te komen maar er zijn ook ruiters die hun paarden wel goed rijden en het op een andere manier doen. ik ken ook ruiters die hun paarden recht rijden en hun paard zit ook lekker in hun vel maar rijden neit op die manier

er zijn gewoon meerdere wegen het gaat erom dat het paard lekker in zijn vel zit. dit vind ik ook heel belangrijk en hoe je dat berijkt maakt neit uit zolang het je einddoel maar bereikt word zonder dat je je paard er naar toe "schopt,trekt"

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:40

runningkawa schreef:
Wat wil je zoeken?
Goede instructie?

Nou inderdaad goeie instructie die werkt aan de hand van basis en eventueel daarop blijft hameren en met rechtrichten bezig houd. Graag namen en plaatsnamen per pb en ervaring erbij schrijven ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:44

oke, snaps 'm Lachen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:58

Goed zo meid

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:00

Bets schreef:
runningkawa schreef:
Wat wil je zoeken?
Goede instructie?

Nou inderdaad goeie instructie die werkt aan de hand van basis en eventueel daarop blijft hameren en met rechtrichten bezig houd. Graag namen en plaatsnamen per pb en ervaring erbij schrijven ofzo.

je hebt PB Lachen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:15

Heel erg bedankt daar kan ik dus echt iets mee Urielle!!!

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:22

Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg blij ben dat Antoine "publiceert", zonder zijn website op internet was ik misschien wel nooit in contact gekomen met iemand die mij kan helpen met mijn paard en zo velen met mij.
Het enige wat deze man wil is zo veel mogelijk paardenleed verhelpen of voorkomen. Wat is daar mis mee?
Ook vroeg geloof ik iemand in dit topic over wedstrijdruiters die bij Antoine lessen. Die zijn er zeer zeker! Bijvoorbeeld een meisje van 15, ze rijdt met haar paard, die ze zelf heeft opgeleid met les van Antoine, succesvol in het Z-dressuur.
Hmm nog even iets voor de mensen die vallen over de hoge handen: De hoge (stille!) handen zorgen alleen maar dat het paard echt nageeft en niet zijn hoofd naar beneden doet doordat hij daarheen geduwt wordt of doordat de teugels bewegen. Het is de bedoeling dat je je paard van achter activeert en naar voren rijdt, vervolgens geef je een ophouding (deze duurt tot het paard nageeft of totdat je niet meer kan ophouden doordat het paard stilvalt (dan rij je hem dus eerst weer naar voren)) en wanneer je paard nageeft, geef ook jij zelf na.

Ik beweer dus absoluut NIET dat Antoine de enige is die op deze manier werkt of dat hij dit heeft "uitgevonden". Maar hij is wél makkelijk te vinden (dmv internet) en daardoor ben ik met deze manier van rijden in aanraking gekomen. Er zijn vast meerdere manieren om je paard recht te richten! Ik zeg niet dat dit de enige manier is, het is wel een manier die voor iedereen te begrijpen en te doen is.

Dan nog voor degene die denken dat een bemerking op de foto van de hoefkatrol iets is waar het paard last van heeft:
Ik heb ook een paard met deze bemerking op de foto. Dit wist ik bij de aankoop.
Hij is helaas onregelmatig/kreupel gaan lopen maar NOOIT met het been waar de "hoefkatrolontsteking" te zien was. Hij is aan een achterbeen kreupel geworden en daardoor ben ik bij Antoine terecht gekomen.
Ruim een maand geleden hebben we er een paard bij gekocht, ook een bemerking aan de hoefkatrol op de foto. De foto's waren gemaakt omdat hij verkocht zou worden naar het buitenland, dat ging dus niet door. En zo heb ik dus een fantastisch leerpaard van 8 jaar kunnen kopen op Z-niveau die zelfs al de passage aanpakt. Had hij die bemerking niet gehad was hij voor ons onbetaalbaar geweest. En hij heeft nergens last van nog nooit een pas kreupel gelopen voor zover bekent in zijn leven.
Tja was zegt zo'n foto mij dus?? idd niks..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:51

En weer heeft AdB 8 pagina's lang bokt bezig gehouden.
Zo krijgt hij wel steeds meer bekendheid. Haha!

Over die hoge handhouding, kijk eens bij Google bij de grote klassieke ruiters, allemaal handen hoog. Sommige hebben de OS gehaald en geen commentaar op hun handhouding gekregen. Vork

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 00:22

ja natuurlijk heeft hij het rechtrichten niet uitgevonden, maar als hij zichzelf verkoopt alsof hij iets nieuws heeft en het werkt ook goed bij veel paarden, dan is daar op zich toch niet echt iets op tegen, het is gewoon slim om te zeggen dat je uniek bent dan trek je meer klanten, het schijnt mensen hier nogal te irriteren maar mij niet, ik ben gewoon wel benieuwd wat het nu precies inhoud zeg maar, want iedereen zegt net iets anders Lachen

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 00:32

Bij paarden met echte beenpoblemen zal het niets oplossen, of alleen voor korte duur. Want je verlegt het probleem en lost het niet op. Heb een tijdje geprobeerd van mijn gouwe ouwe weer een goed gaand rijpaard te maken en de eerste 2 maanden ging het goed, daarna kwam de tegenslag.

Nu wordt ze 1x pw recreatief gereden door een penny meisje op stal, hoofdje in de lucht en lekker rennend op de voorhand...iets wat ze als de beste kan.
Geloof dat ze het wel fijn vindt...die poeders door 'r eten, en 1x pw een half uurtje rennen kan geen kwaad.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:45

Ligt denk ik aan mate van beenproblemen en de kunst van ruiter/amazone en klik met paard. Elk probleem is ander probleem. Maar denk dat merendeels wel zuiver gaan lopen. Maar met elk paard (of het nu probleempaard is of niet) gaat toch vaak tijdje goed. Iedereen krijgt weleens een terugslag. Ligt ook eraan hoever je bent in theorie en praktijk gebeuren van rechtrichten denk ik persoonlijk. En zeker als je kans hebt om meerdere paarden te kunnen rijden, ontwikkel je een veel betere feeling denk ik persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:47

Dat denk ik ook wel

nadeel van de mensen die naast AdB geen goede instructie hebben dat ze bijna wel een terugval moeten krijgen
Zelf zo blijven rijden is toch bijna onmogelijk?
Je vervalt in je oude patroon en het nieuwe is gewoon nog niet eigen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:57

Dat moet wel. Daaarom is AdB leuk, maar je kunt beter op zoek gaan naar goede instructie die je regelmatig kan blijven bezoeken. Ik heb ook het geluk gehad dat ik er 1 heb gevonden. Ze is haar gewicht in goud waard. Maar hoe meer ik van haar leer, hoe meer ik besef dat dit soort mensen met echt inzicht en de juiste kennis en ervaring echt schaars is.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:57

runningkawa schreef:
Dat denk ik ook wel

nadeel van de mensen die naast AdB geen goede instructie hebben dat ze bijna wel een terugval moeten krijgen
Zelf zo blijven rijden is toch bijna onmogelijk?
Je vervalt in je oude patroon en het nieuwe is gewoon nog niet eigen

Nou ja dat zo wie zo. Denk dat als je echt met probleempaard te maken hebt, dat je eerst de kennis goed onder de knie moet hebben, wil je zelf aan de slag kunnen om jezelf te kunnen redden. Persoonlijk ben ik zelf een jaar zoet mee geweest om echt mezelf te kunnen redden en dan heb je natuurlijk nog wel een instructeur nodig.
Maar ik ging dan ook 2x in de maand rijden, heb stage gehad van 7 dgn achter elkaar en reed toen 2x per dag op eigen paard en nog paard erbij. Maar dat is niet te doen. Je krijgt dan teveel info in te korte tijd dat ik dag had dat ik de kluts letterlijk kwijt was. Ik wist zelfs niet meer wat links of rechts was. Moet ook wel zeggen dat midden in de zomer was met graad of 30 en dan 3 uur per dag rijden. En veel info verkrijgen. Dat is toch best heftig als je normaal gewend bent om op kantoor te zitten en maar 1x per dag uur te rijden.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:58

Esperanza mag ik zo brutaal zijn om de naam en woonplaats en ervaring te vragen en dat je me dat per pb stuurt aub?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:17

Tuurlijk, ik pb je even, maar ik had al gekeken loon op zand is ver!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:23

Ja maar het gaat mij niet zozeer dat ik een instructie zoek. Het gaat mij erom dat ik namen heb daar lijst van kan maken en uit kan zoeken wat mij aanstaat want ik krijg veel vraag vanuit hele land. Er is namelijk chronisch tekort aan instructeurs die goed de basis op klassieke manier te werk gaan. Zeker boven in het land. Vandaar eigenlijk.