Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rijan_ schreef:mijn 3 jaarige merrie rij ik 4 keer in de week 20 min!![]()
te veel?
ik kan niet korter met der rijden want dan is de volgen de dag niet te rijden
en de rest staat ze stil of mag ze even lekker krosen in de bak
Rijan_ schreef:mijn 3 jaarige merrie rij ik 4 keer in de week 20 min!![]()
te veel?
dorientjuh schreef:Rijan_ schreef:mijn 3 jaarige merrie rij ik 4 keer in de week 20 min!![]()
te veel?
. Het is gewoon een feit dat de groeischijven pas sluiten met het 5e of 6e jaar, daar valt niets aan te veranderen.
mellamoshan schreef:pas op hun 8e zelfs...
lotjj92 schreef:sorry, maar ik blijf erbij dat jullie doen alsof wij ons paard kapot aan het maken zijn. het gaat allemaal met heel veel beleid. niets overvraagt. gewoon lekker rustig rijden. en vooral rechtuit zodat het niet te belastend is. als dit volgens jullie hem verknalt? dan zou die toch niet zo vrolijk erbij staan
, ze krigjen altijd het aller beste. en hun gezondheid en welzijn gaat altijd voor. hoe dan ook. alleen in dit geval zijn wij eht niet helemaal eens. en waarschijnlijk als er binnenkort 2 nieuwe paarden komen zal die minder gereden worden lees 3/4 keer in de week omdat we dan toch bezig zijn met die paarden. maar nu zijn we hem nog even aan het 'doorrijden' Karoliefje_ schreef:Waarom zou je anders gaan doen tegen ons? Ik rijd jouw paard toch niet, of wilde je me nu de huid volschelden omdat ik niet volgens jullie plan wil werken. Jij hebt nu al aantal berichten hier geplaatst, met allemaal dezelfde inhoud. Vind je nou dat je iets toevoegd aan dit topic? Of denk je dat herhalen zinvol is?

Karoliefje_ schreef:De waarde van dit topic is om jullie mening te vragen hóe vaak jullie rijden, niet om bekritiseerd te worden hoe vaak ik rijd.
lotjj92 schreef:wij hebben een 3 jarig paard dat op dit moment 2 maanden onder het zadel is. we hebben hem een maand weggebracht naar annemarie van toren. nu staat hij inmiddels 1 maand bij ons en het gaat heel goed. hij reageert goed op het been, laat zich makkelijk rijden. en begint nu zelfs aan de teugel te lopen en te schuimen op het bit. overal lees ik hier dat je een jong paard niet meer dan 3/4 keer per week mag rijden, ik vind dit opzich geen rare regel. omdat sommige paarden dat nodig hebben. maar een paard dat het leuk vind om onder de mens te komen, die graag voor je werkt. en daarbij ook nog dag en nacht in het land staat. waarom zou die niet gewoon 5 keer gereden kunnen worden en een keer gelongeerd. hij moet toch ook aan zijn conditie komen. of overbelast ik hem hiermee? als ik zo naar het paard kijk, die uiterst tevreden kijkt, op welk moment dan ook. voor het rijden, tijdens het opzadelen. als ik hem uit het land haal, als ik hem terug het land in zet. wat vinden jullie? en ik wil dan ook geode argumenten horen.