Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

Twiggy2008

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:38

En mijn ruin is naar andere paarden toe wel een alleman's vriend, hij is erg sociaal, maar naar mensen toe weer niet. Hij is op zich vriendelijk voor mensen (test ze meestal wel behoorlijk uit). Maar qua echte omgang en training is hij weer erg op mij gericht. Heeft iemand die een reading van Sam gedaan heeft ook bevestigd, dat hij geen paard voor jan en alleman is. Hij kan ook erg onrustig worden van andere mensen en sfeertjes. Wat dat betreft is hij een geweldige spiegel, ja!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:38

Geen merrie voor mij! Ik heb daar helemaal niets mee.
Ten eerste vind ik hun uitstraling over het algemeen wat minder. Hengsten en ruinen (in mindere mate) zien er gewoon wat stoerder uit.
En dat vind ik in de omgang ook, ze zijn gewoon wat stoerder, nuchterder. Over het algemeen.

Er is 1 merrie geweest, waarmee ZZ cross ofzo mee werd gereden (door de eigenaar), waarmee ik zo af en toe eens wat dressuur reed. Dat was net een vent. Pittige tante, veel lef, stoer en deinsde nergens voor terug. Van die merrie heb ik ongelooflijk veel genoten.

Ach tuurlijk als ik alleen maar van dat soort merries was tegengekomen, dan was ik vast een merriefan geweest.
Maar de merries die ik ken, daar heb ik gewoon niets mee.

Hengsten vind ik geweldig, heel weinig ervaring mee hoor. Het is gewoon zo moeilijk om een hengst te houden. Althans, voor mijn gevoel moet je gewoon met wat meer dingen rekening houden.

Een ruin daarentegen doet het bijna altijd goed bij mij. Laat geruind, helemaal super. Beetje vent onder je. Lekker stoer, maar toch met een klein hartje. Ik hou gewoon van die heerlijk betrouwbare kerels. Lachen

Tja Lovers

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:36

sh#t ik ben vet vreemdgegaan!!!!! ik heb gestemd op de ruinen,terwijl ik een merrie heb.
nu ik zie dat de ruinen de merries in gaan halen heb ik spijt van mijn stem Bloos
het spijt me merries het was niet zo bedoeld!!!!!!!! Koe

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:40

ieleoor schreef:
sh#t ik ben vet vreemdgegaan!!!!! ik heb gestemd op de ruinen,terwijl ik een merrie heb.
nu ik zie dat de ruinen de merries in gaan halen heb ik spijt van mijn stem Bloos
het spijt me merries het was niet zo bedoeld!!!!!!!! Koe

Haha!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:58

Christah schreef:
Geen merrie voor mij!
Ten eerste vind ik hun uitstraling over het algemeen wat minder. Hengsten en ruinen (in mindere mate) zien er gewoon wat stoerder uit.
En dat vind ik in de omgang ook, ze zijn gewoon wat stoerder, nuchterder.

Nou ja, dat is (net als dit hele topic natuurlijk) gewoon een kwestie van smaak. Dat hengsten een mooie stoere uitstraling hebben, ben ik wel met je eens, maar ruinen? Nee, tenminste niet degene die ik heb gekend, op één na overigens, maar dat was sowieso een aparte. Terwijl ik mijn merrie een superstoere uitstraling vind hebben; ze kan zich ook net zo gedragen als een hengst als ze een ander paard tegenkomt in het bos: hals erop en opgekruld, dansen etc..

KelEnLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:57

Ik ga absoluut voor een merrie! Hebben nu 5 paarden staan, en allemaal merries. Ik vind ze opener in hun karakter, hebben vaak wat meer pit dan een ruin wat je heel positief kunt gebruiken in het werk. De termen oppervlakkigheid en onverschilligheid zijn hier al genoemd over ruinen, en dat herken ik meteen! Vind ook dat sommige ruinen het ene moment niet vooruit te branden zijn en het volgende moment exploderen ze...
Een merrie is wat constanter daarin. Als die heet is, is ze dat gewoon altijd Clown

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:01

merries! Absoluut!

Het kunnen af en toe zeker bitchies zijn, maar hm, ik weet het niet, ze hebben iets waarom ik ze leuker vind, meer uitdaging ofzo Lachen

heb een merrie verzorgd, echt een bitchie was dat Clown maar kon er álles mee! super beest! en nu weer een merrie, ook helemaal weg van Ja

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:32

KelEnLuna schreef:
Ik ga absoluut voor een merrie! Hebben nu 5 paarden staan, en allemaal merries. Ik vind ze opener in hun karakter, hebben vaak wat meer pit dan een ruin wat je heel positief kunt gebruiken in het werk. De termen oppervlakkigheid en onverschilligheid zijn hier al genoemd over ruinen, en dat herken ik meteen! Vind ook dat sommige ruinen het ene moment niet vooruit te branden zijn en het volgende moment exploderen ze...
Een merrie is wat constanter daarin. Als die heet is, is ze dat gewoon altijd Clown

dat vind ik nu net omgekeerd precies!
ruinen zijn ofwel altijd voorwaarts, ofwel altijd traag; maar merries zijn zooooo onvoorspelbaar!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:14

Hier nog een die ruinen net stabieler zjin. Zowel merrie's als hengsten zijn de ene dag sloom en de andere dag een bommetje... Nagelbijten / Gniffelen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:20

Een hekel aan merrie's?! Absoluut niet hoor!
Ik heb meer problemen met de hengstenkuren van die kleine Gijs,
dan met Pukkie en Felicia.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:24

ik heb geen voorkeur perse, heb nu mn 2e merrie, maar absoluut geen problemen mee. eigenlijk merk ik geen verschil met een ruin. soms gedraagt ze zich meer als een hengst Nagelbijten / Gniffelen haha.
merk het ook byna niet als ze hengstig is. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:07

mag schreef:
Vind het ook interessant! Anders evt. in nieuw topic?

Lijkt me leuk!
Ben net bijgelezen en duik zo m'n bed in. Maar ik wil morgen wel een nieuw topic openen. Is de HK een goede plek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:10

Ja, denk ik wel. Kunnen we er heel lang over praten. Hoe ga je het topic noemen?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:13

Ik wou altijd graag een Merrie. Ik vond Ruinen en Hengsten altijd een beetje... Té. Te stoer, te ruig.. Gewoon té.
Nu ik een prototype Ruin heb (Stoer, áltijd hinneken naar merrie's en/of ruinen, doen alsof hij de koning is, showen, nek erop wanneer er iets moois langsloopt etc. etc.) vind ik het gewéldig. Vroeger werd ik er altijd wel wat nerveus van, dat geshow. Nu kan ik er echt hard om lachen! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:15

Ik vind dat geshow super, ook dat gespierde, wat ruinen maar vooral hengsten hebben. Ik hou wel van de macho gedrag. Maar ik hou toch het meest van hengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:36

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:32

Ik heb liever merries ondanks dat ik wel eens op ze loop te mopperen als ze weer eens lopen te mutsen.

Het zijn een stel tuttebellen bij elkaar, maar moet er niet aan denken om ruintjes te hebben. Hengsten juist wel weer. Merries en hengsten spreken veel meer, ruinen zijn vaak van die nono's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:53

Dennis dan kom jij de verkeerde ruinen tegen, Ik vind nl dat veel merrie's wat minder zijn in hun uitstraling. (al heb ik op het moment eentje die echt wel het tegendeel bewijst)
Maar kwa uitstraling blijven hengsten toch op nr 1 staan! Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:06

Mijn paard is zelf een merrie, en hoewel ze echt lastig kan zijn blijft mijn voorkeur wel uitgaan naar een merrie. Gewoon omdat ze doorgaans meer doorzettingsvermogen hebben dan ruinen. (over hengsten oordeel ik niet, denk dat die ook wel heel wat doorzettingsvermogen hebben.. Maar heb nog nooit op een hengst gereden.) En ook, merries (en hengsten zeker ook Ja) hebben vaak meer uitstraling dan ruinen. Dus: voor mij een merrie Haha!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:58

soms krijg je van een merrie een hengst Ziek
heb je ze meteen allebei hihihi

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:17

Ik heb veel meer met merries dan met ruinen eigenlijk.. De pony's waar ik ook het meest gek op ben (geweest), zijn echte pismerries. Ja Ze kunnen heerlijk sagerijnen, maar als je eenmaal een band met ze hebt, zijn ze een stuk aangenamer. Haha!
Mijn verzorgpony is om de maand flink hengstig en kan dan van niemand wat hebben, maar met mij wil ze alleen maar knuffelen.
Ik weet het ook niet waarom, maar ik kan gewoon beter met merries overweg.

Ruinen vind ik al snel irritant, omdat ze meestal álles willen weten en wel eens lopen te happen. Rijd tegenwoordig op de manege twee ruinen, ben hartstikke gek op die beesten en zou ook geen andere pony (merrie) voor hen in de plaats willen, maar als ik zelf een paard kocht zou ik toch voor een merrie gaan.
En Katinka is ook een merrie en toch mijn allerliefste poonie Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:18

doe mij maar een ruin Lachen Lachen

dat zeikwijven gedoe Lachen

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:24

Idd voor mij ook een ruin al heb ik natuurlijk wel iets van "wat als hij het erg hoog en goed in de sport gaat doen of... en je zou er graag een veulen van willen" (heb ik nu al last van Pling ) dat zou dan niet gaan.
Ik zou dus in eerste instantie een ruin en anders hengst nemen maar je weet nooit moest ik eens hét paard tegen komen en het is een merrie, zal ik ze zeker niet laten staan daarvoor dus..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:41

Mijn vorige paard was een ruin en wilde ook niets anders, tot ik mijn merrie vond. Heb haar nu 4,5 jaar en ben super blij met haar. Geen rare kuren ja tuurlijk heeft ze wel eens wat maar ze laat me niet in de steek. Hengstigheid is ze alleen maar liever en kan alles met haar doen, wil alleen graag ontsnappen naar de wei, maar komt ook weer vrolijk terug gedraaft van zocht je mij?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:01

als ik sommige merries zie, dan denk ik echt. wat een hel! maar wij hebben thuis 3 merries, en dat zijn heerlijke beesten. als ze hengstig zijn zijn ze juist heel aanhankelijk en lief. nee hoor, geef mij maar een merrie. Bloos