Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anniicka_x

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:10

ProudJustify schreef:
Anniicka_x schreef:
Met cap.. Heb een hele tijd zonder cap gereden totdat ik eraf ben gevallen (was niet bewusteloos ofzo) maar sinds die val heb ik mn cap nooit meer afgezet..

Slaap je er ook meer dan?? Haha!

Sorry beetje flauw maar ik kon het niet laten. Clown

hahah nog net niet Clown

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:14

ik rijd op mijn 4 jarige beestje bijna altijd met cap, en mijn zz-licht paard altijd zonder.

ik heb zo'n vreselijke hekel aan dat ding! ik krijg altijd enorme hoofdpijn...

maar ik vind dat iedereen de keus zelf moet maken. Lachen

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:28

eigenlijk altijd met cap. behalven als ik gewoon een paard uitstap of er even zonder zadel op ga zitten voor een foto, maar als ik echt ga rijden draag ik wel een cap. ik ben mijn cap wel een keertje vergeten op te zetten vlak voor een buitenrit samen met mijn vriendin gelukkig herrinnerde mijn vriendin me er nog net aan dat ik wel een cap op moest doen Clown

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:49

Met. Tis gewoon veiliger.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:51

Met mijn nieuwe paard altijd met cap
Met mijn fjord die ik al 4 jaar heb niet altijd..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:54

Ik rijd in de bak zonder cap omdat m'n paard toch niks doet. Maar ja, het zijn dieren en je weet het nooit. I know! En heb er van geleerd! Maar 12 april ging ik een buitenrit maken voor het eerst en ik was m'n cap vergeten, gewoon automatisme en een stom aanwensel! Ik ging galoperen en ik kreeg ze niet meer terug voor het einde van het pad. Ik heb haar het veld ingestuurd want ik had geen keus. Ze ging niet hard of er vandoor maar ik kreeg ze gewoon niet terug. Aan het eind van het verhaaltje ben ik eraf gevallen omdat ik me beugels was verloren en op een gegeven moment m'n evenwicht verloren. Ik ben naar terecht gekomen. Ik ben op m'n borst gevallen, kreeg geen lucht meer en vervolgens een hersenschudding. En heel wat kneuzingen. Ik weet niks meer. Het moment van de val ook niet, alleen dat ik me beugels verloor. Op het moment dat we bij de dokter zaten, weet ik het weer. Godzijdank was ik niet alleen. Anders had het heel anders af kunnen lopen!

Mijn cap zal ik dus nooit meer vergeten!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:56

met!!! Cool , als ik zonder rij,krijg ik een onveilig gevoel en dat ik iets vergeten ben(me cap dus hihi) Haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:00

dat heb ik dus ook ja Knipoog Mooi toch?! Lachen

_Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:23

met cap, heel soms zonder omdat het te warm is maar dan let ik extra goed op. dit is ook alleen op mn fjord;)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:31

Altijd met cap, is de deal die ik met mijn ouders maakte toen ik net begon met paardrijden Knipoog Zien ze me 1x zonder cap op het paard zitten, dan moet ik onmiddelijk stoppen met de paarden.. Dus ik draag altijd netjes mijn cap Tong uitsteken Maar ook omdat ik het zelf een stuk veiliger vind, mijn verzorgpony is best een pittig ding, dus dan wil ik geen risico's lopen.

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:58

ik ook! als mijn moeder me ziet rijden zonder cap moet ik stoppen met huren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:59

eigelijk altijd met Lachen Helaas rijd ik alleen bijna nooit meer paard

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:01

Ik rij altijd met met, maakt ook niet uit op welk paard. Omdat het mij een veiliger gevoel geeft.
Als ik hem ook niet op heb mis ik hem gelijk, vindt heb ook niet irritant zitten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:42

Hoeveel ik sommige paarden ook vertrouw, ik rij altijd met cap. Gewoon automatisme hoor, maar ook omdat ik het gewoon veiliger vind: ik heb één keer zonder cap op een paard gereden dat prompt rare sprongen ging maken en toen dacht ik toch wel even: als ik er nu afgevallen was... Sigaar

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:30

minidasy schreef:
Altijd met Cap!

Zonder cap is géén optie en zou (net als voor brommers) verplicht moeten worden. Ik ben een keer van mijn "bomproof" paard afgevallen (schrok van een beest in het riet ofzo) en ik kwam plat op mijn rug terecht. Die deed dus echt zeer, maar thuisgekomen kwam ik erachter dat mijn cap (niets gevoeld, goede goedgekeurde cap) dus wel een grote scheur op de achterkant had (het zal je hoofd maar zijn!) Dus... in de auto gordels om én op je brommer of je paard CAP op! Haha!

Belachelijk idee! Dat jij t doet moet je zelf weten maar laat mij er buiten!
Als ik met mijn (niet verzekerde, opgevoerde, levensgevaarlijke-) brommer op mijn eigen erf (of ander omheind, niet openbaar terrein/weg) rij hoef ik ook geen helm op!

Of weet je wat; laten we dan ook meteen verplichten om op de fiets een helm te dragen!En op rollerskates / skeelers / skateboards / ski's of misschien zelfs als je gaat hardlopen!
Maar dan natuurlijk alleen i.c.m. knie,- en elleboogbeschermers, bodyprotectors, niergordels.... ach weet je wat; doe voor de zekerheid ook gewoon altijd een condoom om! Clown
Oja; en verbied het roken, drinken, vet,- en ander ongezond eten ook maar meteen enz enz... Haha!
Kom op zeg, wat een onzin! Iedereen weet wat wel en niet gezond / gevaarlijk is en laat iedereen dus lekker zelf bepalen welke risico's hij neemt!

manon_raisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:33

Ik rijd altíjd met cap. Ik vind wel dat het iemand zijn eigen keus is om met of zonder te rijden.

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:34

ik rijd ook altijd met cap op! Het is veel veiliger. of je nou binnene of buiten de bak bent, j kan altijd vallen!

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:40

vroeger reed ik vaak zonder cap in de bak, buiten wel met.
nu ik kinderen heb vind ik het onverantwoord om zonder te rijden, ze zien hun moeder graag heel thuiskomen. ik moet trouwens ook het goede voorbeeld geven, zij moeten namelijk ook hun cap op als ze gaan rijden!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:56

mijn ouders vinden het niet erg als ik zonder rijd Lachen

Vind het nog steeds en giller dat vele mensen beweren dat de verzekering niks uitkeert als je zonder cap rijd..
Ik ben er toch echt 2 jaar geleden keihard afgemietert op buitenrit zonder cap en alleen met stalschoenen, had wat gebroken, weekje ziekenhuis en operatie, en alles is vergoed Haha!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:23

iedereen natuurlijk zijn eigen mening
ik reed zelf ook zonder cap. totdat ik een keertje zat te slapen paard schrok inverwachts. vlikkerder er af ( op asvalt) kwam op mijn kont terecht, daar zit genoeg spek op, alsnog dachten ze een bekkenfractuur. "gelukkig" was alleen maar me staartbeen, onderrug en bekken zwaar gekneusd. als ik op mijn hoofd terecht was gekomen...
en je pard kan wel braaf zijn, maar hij kan zelf ook vallen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:14

Stylow schreef:
^^ paard rijde met een cap terwijl je hard veel Gell op heb >.< zit niet lkkr

geen gel in doen Clown Sorry, maar als dit serieus bedoeld was, vind ik het wel een heel slecht excuus..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:26

Stylow schreef:
^^ paard rijde met een cap terwijl je hard veel Gell op heb >.< zit niet lkkr

kan je misschien ABN praten? en op wie doel je dat zinnetje eigenlijk? en verder een beetje een slap excuus vind je niet? Lachen

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:04

altij met cap

kimberleyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:59

meestal wel met cap, soms als ik elke dag gereden heb en alleen een beetje stap en draaf dan heb ik een pet op.
Maar als ik echt bezig ben met rijden heb ik altijd wel een cap op.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:51

ik rij op friendly met cap want die is heel wild
maar op andere paarden die ik ken rij ik zonder (die rustig zijn)