Edit: Typfout
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MISTRAL94 schreef:*proest* tja Cerize je hebt wel gelijk Anky staat ondanks haar stop nog op nummer 1
Edit: Typfout
Als Isabelle Whert nu wel zo'n paardvriendelijke methode zou hebben en Anky niet, zou Isabelle toch wel nr 1 zijn. Of denk ik dat nu fout?
ik vind dat gezemel van mensen die het allemaal zo goed weten maar niet presteren een beetje vreemd
Ik dacht dat die ene bokker de nieuwe topper op de os zou worden maar nu lees ik dat dat ook weer een flinke tegenvaller is
MISTRAL94 schreef:Norway_girl: Ik voel me niet aangevallen hoorik vind dat gezemel van mensen die het allemaal zo goed weten maar niet presteren een beetje vreemd
Ik dacht dat die ene bokker de nieuwe topper op de os zou worden maar nu lees ik dat dat ook weer een flinke tegenvaller is
Citaat:Jep en hoe dat komt? Ja hoe zou dat nu toch kunnen Als Isabelle Whert nu wel zo'n paardvriendelijke methode zou hebben en Anky niet, zou Isabelle toch wel nr 1 zijn. Of denk ik dat nu fout?

houttuin schreef:even stipje plaatsen
Visconti schreef:Er is een tijdje geleden onderzoek gedaan en daar kwam uit dat de geestelijke gezondheid van een paard nauwlijks invloed heeft op de sportprestaties. Dus als je dat onderzoek zou geloven zou het niet uitmaken hoe vriendelijk of onvriendelijk je methode is.
Visconti schreef:Citaat:Jep en hoe dat komt? Ja hoe zou dat nu toch kunnen Als Isabelle Whert nu wel zo'n paardvriendelijke methode zou hebben en Anky niet, zou Isabelle toch wel nr 1 zijn. Of denk ik dat nu fout?
Er is een tijdje geleden onderzoek gedaan en daar kwam uit dat de geestelijke gezondheid van een paard nauwlijks invloed heeft op de sportprestaties. Dus als je dat onderzoek zou geloven zou het niet uitmaken hoe vriendelijk of onvriendelijk je methode is.
Cerize schreef:Was dat soms een onderzoek van HNS
Da's een goeie!Visconti schreef:Er is een tijdje geleden onderzoek gedaan en daar kwam uit dat de geestelijke gezondheid van een paard nauwlijks invloed heeft op de sportprestaties. Dus als je dat onderzoek zou geloven zou het niet uitmaken hoe vriendelijk of onvriendelijk je methode is.
Kelly_ann schreef:Zou er iets achter moeten steken dan?
Ik herken veel van de dingen die monty doet terug in de manier waarop Anky haar paarden rijdt. En het werkt, het geeft paarden vertrouwen, want ze weten waar ze aan toe zijn.
Zep schreef:Goofy44 schreef:Het is in ieder geval een hele slimme zet.... Nou waar blijft dat artikel ?
O dus ik ben niet de enige die ook aan een commercieel belang dachtof leg ik je nu woorden in de mond?

chitra schreef:even een vraagje.. misschien offtopic..
maar..
In dit topic zie ik steeds weidegang terug komen voor de top paarden.. Dat dat er bijna niet of helemaal niet is..
De reden daarvoor is de kans op blessures en persoonlijk vind ik dat ook een goede reden voor de toppaarden om in stal te blijven, maar wat denken jullie wat er gedaan kan worden om de kans op ongevallen te voorkomen tijdens de weide gang?
kan er uberhaupt iets op verzonnen worden om de paarden op het land te laten komen en gezond gras te eten zonder grote risico's op blessures?
Paarden in rubber verpakken!

Ezter schreef:Ongevallen in de weide gebeuren meestal niet omdat ze tegen een paal of door het draad gaan. Het gaat vaak om paarden die flink gek doen en daardoor ofwel zichzelf aantikken/slaan ofwel paarden die spieren of pezen verrekken door het maf doen. Flexibele palen helpen daar dus niet tegen.
het lijkt mij zelfs erg gevaarlijk gezien dat een paal die naar achter buigt, ook weer keihard terug naar voren komt...lijkt me niet fijn...
) en laatst had hij een blessure doordat hij tijdens het rennen doorgegleden was in de modder. Resultaat; een enorm dik, warm achterbeen en hij liep even goed kreupel. Na 4 dagen stalrust met diverse lange wandelingen overdag en heel vaak afspuiten, liep hij zo weer buiten, hoor. Niets aan de hand. Ik zou daar mijn paard niet voor binnen houden in elk geval.

slimmerik schreef:Visconti schreef:Er is een tijdje geleden onderzoek gedaan en daar kwam uit dat de geestelijke gezondheid van een paard nauwlijks invloed heeft op de sportprestaties. Dus als je dat onderzoek zou geloven zou het niet uitmaken hoe vriendelijk of onvriendelijk je methode is.
Moet iemand onderzocht hebben die denkt als een paard![]()
![]()
Wie van jullie?![]()
![]()
sorry vond dit eigenlijk wel een goeie