Slofteugels e.d

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Slofteugels e.d

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:36

Daarom, het gaat nu goed Lachen Merk dat het paard ook meer geniet. Met slof briest ze naar harte lust Haha!

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:06

je kan best is een keer met slof rijden alleen ben ik het neit met mensen eens die dat dag in dag uit gebruiken!!! maarja je meot het zelf weten ik vind ook dat de slof neit is om je paard alleen maar aan de teugel te trekken is maar je heb ook gewoon wat meer te vertellen als ie erg sterk of druk is!!
groetjes

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:46

Toch blijft het een noodgreep om iets op te lossen dat je rijtechnisch dus niet red.

Tuurlijk is een slof gebruiken dan beter als jij in het ziekenhuis, maar feit blijft dat je je paard zonder dus niet aankan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:28

@ gjalt: je kunt een paard niet aan de teugel trekken. Je kunt een paard hoogstens in de krul trekken.

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:46

Esperanza schreef:
Toch blijft het een noodgreep om iets op te lossen dat je rijtechnisch dus niet red.

Tuurlijk is een slof gebruiken dan beter als jij in het ziekenhuis, maar feit blijft dat je je paard zonder dus niet aankan.

ik ben het er zeker niet mee eeens dat het blijft dat je je paard niet aankan je probeert gewoon dingen iets makelijker op te lossen en wat steun te vinden maar neit aankunnen slaat nergens op vin dik!!!!

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:47

Yamcha schreef:
@ gjalt: je kunt een paard niet aan de teugel trekken. Je kunt een paard hoogstens in de krul trekken.

nou ja komt op het zelfde neer!!!!1 onzin!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 21:58

gjalt schreef:
Esperanza schreef:

ik ben het er zeker niet mee eeens dat het blijft dat je je paard niet aankan je probeert gewoon dingen iets makelijker op te lossen en wat steun te vinden maar neit aankunnen slaat nergens op vin dik!!!![/quote]

Iemand die alleen naar buiten kan als het paard een slof om heeft kan zijn paard niet aan... dit zegt natuurlijk niets over de "baksituatie".
Maar bijv. Siebjelover kan wél naar buiten zonder slof maar dan is haar paard niet ontspannen, maar ze kan wel zonder...
En zoals Yamcha al zei er is een groot verschil tussen aan de teugel en in de krul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:34

gjalt schreef:
Esperanza schreef:

ik ben het er zeker niet mee eeens dat het blijft dat je je paard niet aankan je probeert gewoon dingen iets makelijker op te lossen en wat steun te vinden maar neit aankunnen slaat nergens op vin dik!!!!

Je kunt dingen niet makkelijker oplossen, er is bij paardrijden maar 1 goede oplossing. En dat duurt lang. Makkelijker en sneller is altijd de verkeerde manier.
gjalt schreef:
Yamcha schreef:

nou ja komt op het zelfde neer!!!!1 onzin!!
Als je dat echt denkt heb je nog veel te leren... heel veel...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 06:52

Lara_Silver schreef:
ik ben het er zeker niet mee eeens dat het blijft dat je je paard niet aankan je probeert gewoon dingen iets makelijker op te lossen en wat steun te vinden maar neit aankunnen slaat nergens op vin dik!!!![/quote]

Iemand die alleen naar buiten kan als het paard een slof om heeft kan zijn paard niet aan... dit zegt natuurlijk niets over de "baksituatie".
Maar bijv. Siebjelover kan wél naar buiten zonder slof maar dan is haar paard niet ontspannen, maar ze kan wel zonder...
En zoals Yamcha al zei er is een groot verschil tussen aan de teugel en in de krul.

Tuurlijk is in de bak en buiten een groot verschil. Wij hebben een pony, die buiten verandert in een monster waaar geeen rem meer op zit, terwijl in de bak ze poeslief is.

Maar als je verder kijkt zie je, dat ze in de bak toch ook wel "looplustig" Haha! is en er daar nog aan gesleuteld kan worden. IN de bak en buiten staan altijd in relatuie tot elkaar. Weetje waarom? Omdat het over hetzelfde paard gaat Vork

Hoe je het ook went of keert, je grijpt niet naar middelen waarvan je niet eens weet wat ze doen (omdat ze ergens anders voor bestmd zijn). Het blijft een probleem die rijtechnisch kan en moet worden opgelost. En niet met de weg van de minste weerstand. "Prima" als je daar voor kiest, maar ga niet doen alsof het normaal is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:05

Wat ik me ineens afvraag he. Ik zie heel veel mensen voorbij komen die de slof dsu als noodrem als het waren omhebben voor de extra veiligheid zeg maar.

Maar zijn er dan nog wel uberhaupt mensne die de slof gebruiken waar hij voor bedoeld is in de training?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:18

Nee, want ik durf te wedden dat geen kip weet hoe je hem juist gebruikt en hoe je hem moet instellen om bepaalde spiergroepen te trainen

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:26

karoliena schreef:
Wat ik me ineens afvraag he. Ik zie heel veel mensen voorbij komen die de slof dsu als noodrem als het waren omhebben voor de extra veiligheid zeg maar.

Maar zijn er dan nog wel uberhaupt mensne die de slof gebruiken waar hij voor bedoeld is in de training?

Ik gebruik de slof niet als rem maar daadwerkelijk ook in training. Ik rij een klophengst waar tot nu toe weinig mee gedaan was. Hij had de de hengstige merries in de gaten en was daardoor niet in the mood om te werken. Hier heb ik de slof gebruikt. Ik heb de slof ook in gebruik als ik bepaalde dingen wil trainen. In mijn onderschrift staan foto's van spider en mij aan het werk met de slof. De slof heb ik in overleg met mijn instructrice gebruikt. Spider liep daarvoor de hele tijd met zijn hoofd in de lucht en maakte zich erg sterk in de hals. Buiging vragen was onmogelijk en hij kon op dat moment niet eens normaal de bocht door komen. De slof heeft tijdens het rijden los gehangen en alleen as het nodig was pakte ik dat ding erbij. Voordat de merries hengstig werden liep hij wel lekker nageeflijk en normaal door de bochten.

Verder gebruik ik de slof om de rugspieren te versterken door spider laag en rond te rijden. Ook hier werkt de slof in als het nodig is en niet continu. Ik rij niet dagelijks met slof maar pak de slof er af en toe bij. Momenteel ligt het ding in de kast omdat meneer hoefbevangen is en voorlopig niet gereden word en daarna niet gelijk aan het zware werk kan.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:10

@ Lara_Silver:

mooi gezegd, mijn paard kan wel zonder gereden worden, maar niet in groepsverband zeg maar. Het is nu zover dat ik alleen zonder slof naar buiten kan. Heb hem daar tijdelijk voor gebruikt.

Als ik nou met een ander paard ga buitenrijden heb ik hem er nog wel om, dan kan ik rustig en relaxt buitenrijden zonder gehang in haar mond Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:17

ik ga vanavond ook weer lekke rmet slof rijden denk ik Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:24

waar slaat die opmerking op Verward

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:29

zomaar omdat iedereen zo lekker loop te zeuren erover Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:30

Zeuren? Wij voeren hier een discussie..als je van die belachelijke opmerkingen wil maken dan doe je dat maar in de huiskamer

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:31

vera23 schreef:
pff elisa ji jweet het wel erg goed allemaal zeg Clown

Helemaal mee eens, valt me op dat bepaalde mensen elkaar niks gunnen zeg. Houd het commentaar eens vriendelijk en niet zo afkrakend.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:32

Ik vind een slof kunnen, maar alleen bij goed gebruik onder goed toezicht etc. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:33

precies....en als je er les in hebt gehad hoe je hem goed moet gebruiken.

met een beetje logisch verstand weet je ook wel hoe je hem moet gebruiken Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:34

_Skess_ schreef:
Zeuren? Wij voeren hier een discussie..als je van die belachelijke opmerkingen wil maken dan doe je dat maar in de huiskamer

oh maar dat doe ik ook hoor... maar moest het even kwijt valt me gewoon zo dat iedereen alles maar beter weet etc vind het af en toe niet echt normale discussies ieder paard is anders en iedereen gebruikt een slof met een andere reden en iet alleen maar om een paard in de krul te trekken zoals hier merendeels beweert word en dat het alleen maar slecht is vind ik gewoon jammer... maarja dat is mijn mening en iedereen heeft weer een andere mening dus er samen uitkomen doe je toch niet Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:47

Nou ja iedereen zal het er over eens zijn dat je slof alleen moet gebruiken als je weet hoe. Iedereen zal ook weten waarvoor de slof gemaakt is, daar zullen ook geen meningen over verschillen denk ik.

Dus enigste discussie punt zal blijven dat sommige mensne dus de slof als noodrem gebruiken, voor de rest is iedereen het met elkaar eens.

Een opmerking als: ik ga vanavond ook weer lekke rmet slof rijden denk ik
Is dus totaal zinloos en heeft niks met discuseren te maken

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:48

nee klopt daar eb je helemaal gelijk in het slaat ook nergens op die opmerking Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:15

Nou ja, dat is dus mijn punt, als mensen zoals jij een slof gaan gebruiken
Geen flauw benul van...

"Nee hoor, mijn paard is anders, ik weet heus wel hoe ik hem moet gebruiken, das heel normaal hoor"

Yeah right! Vork

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:17

heb je het tegen mij...

↑ Naar het begin van de pagina