Precies hetzelfde met springruiters: paard houdt iets teveel terug on het parcours, of verlengt zijn passen niet genoeg om uit te komen voor de sprong. Dan moet je ingrijpen.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Urielle schreef:Maar kun je je dan voorstellen dat ze voor andere mensen wel nodig zijnJe kunt reactie op je kuit vragen, maar als die niet komt, of niet genoeg naar je zin, dan moet je een consequentie kunnen stellen, anders verbeter je niks. Dus dan tik je even met je spoortje of met je zweepje erbij - hee opletten kereltje, ik vraag iets!
Precies hetzelfde met springruiters: paard houdt iets teveel terug on het parcours, of verlengt zijn passen niet genoeg om uit te komen voor de sprong. Dan moet je ingrijpen.
tjitseee schreef:ja tuurlijk snap ik dat wel, je moet natuurlijk wel reactie krijgen op wat je vraagt, maar ik vind dat dat ook kan zonder die hulpmiddelen, daar stomp je je paard uiteindelijk alleen maar verder mee af. Je kunt ook met grondwerk aan de slag gaan om je paard lichter op je hulpen te maken, maar sommige dressuurruiters gaan dan scherpere sporen gebruiken of een scherper bit of het paard krijgt een hardere tik; en dat vind ik onzin.
Laura24 schreef:Ahhh ok...
Wat is eigenlijk de reden dat je die met wedstrijd niet om mag? Mag een paard zich per se niet aantikken tijdens wedstrijd, of zit er iets anders achter?
Urielle schreef:Pas wanneer je paard aan het lammetakken is,prik je een keer bij.
Urielle schreef:
Je paard voelt je spoor niet meer als jij er te vaak mee inkomt.
tjitseee schreef:ja maar uiteindelijk reageert hij toch ook niet meer op dat spoor waar je eerst mee reed? dan zul je weer met scherpere aan de slag moeten..
Linnie13 schreef:Ja dat is wel zo roest. Maar ze voelen het wel, maar reageren er gewoon niet meer op. Dat is hetzelfde verhaal als met zweep en zagen bijv.