Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vincenza schreef:er was wel iemand die het netjes had opgeschreven hoor...
slangenlijnen, achten, voltes, noem maar op, op de kwartlijnen slangenlijnen rijden... tips genoeg hoor
Betteke schreef:HappyH: WTF doe jij op Bokt?????? SA??
Betteke schreef:HappyH: WTF doe jij op Bokt?????? SA??
Apple schreef:Betteke schreef:HappyH: WTF doe jij op Bokt?????? SA??
HappyH had een Ban voor Onbepaalde Tijd. Volgens de huidige richtlijnen kun je dan na 1 jaar een gemotiveerd verzoek indienen om terug te komen bij de bemiddelaars. Dat heeft HappyH gedaan en het verzoek is ingewilligd. Niets raars aan.
mayday schreef:Nou dan even mijn vraag:
In de les zijn we bezig mijn paard recht te richten, nu heeft ieder paard een holle en een bolle kant zoals jullie weten, nu is het zo dat bij mijn paard dat verschil wel erg duidelijk is rechtsom gaat het eigenlijk al best wel goed, linksom loopt ze gruwelijk over de buitenschouder weg (omdat ze te weinig lengtebuiging heeft) nu weet ik uiteraard ook dat ik dan mijn buitenteugel eraan moet houden, nu is mijn vraag: moet ik hem dan op links voorlopig contragesteld laten lopen ( zo begrijp ik het iig) dat is ook wat mijn instructrice liever ziet (stelling komt dan wel) en wat zijn nu echt goede oefeningen om dit binnen een redelijke termijn positief te veranderen?
Elisa2 schreef:Correcte schouderbinnenwaarts is een hele goede oefening omdat je daar de schouder mee verzet en het binnenbeen er extra onder moet komen.
HappyH schreef:Elisa2 schreef:Correcte schouderbinnenwaarts is een hele goede oefening omdat je daar de schouder mee verzet en het binnenbeen er extra onder moet komen.
Waarom wil je dit doen met een paard dat niet in balans is? Ik denk dat het paard van mayday dat op dit moment nog niet correct kan uitvoeren.
vincenza schreef:kijk eens op www.hoefkatrol.com
mayday schreef:In hoeverre dit allemaal klopt weet ik niet, het zit zo:
Mijn paard is al ouder ze heeft in de sport gelopen M1 zonder winst, daarna is ze 5 jaar fokmerrie geweest daarna heb ik haar weer gekocht, de vorige eigenaren zeiden al dat het niet te merken was dat ze dat had gelopen omdat ze zo gruwelijk over haar buitenschouder wegloopt (linksom, is al wat verbeterd) mijn vraag is hoe nu verder dat ik een wat sneller resultaat krijg, ik heb al gemerkt dat het al heel erg scheelt als ik goed kijk waar ik heen rijd, ook als ze goed in de ontspanning is gaat het allemaal beter, maar het valt dus niet mee om haar linksom (draf,galop) in de ontspanning te krijgen door dit probleem, kortom als ze dit niet doet blijft dit een eeuwig terugkerend probleem.