Gert van den Hof goed of niet goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anniek_uc

Re: Gert van den Hof goed of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:15

ik vind het goed..hij laat eerst het paard alles zien en geen geklooi gewoon even opletten en rijden maar.
vind het vooral leuk als die paarden gek worden en hij het helemaal geweldig vind en lachend het publiek inkijkt.
ik vind het een goed begin want de paarden zijn nog niet hierna gelijk zadelmak maar een super begin en geloof dat je best van deze manier fijn te rijden paarden krijgt. die weten wat er gebeurt.
nee heb wel bewondering voor hem.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:17

arie53 schreef:
Karl66 schreef:
De ene heeft er meer last van dan de andere. Maar elke keer een stapje verder, betekent elke keer weer wat nieuws. En iets nieuws betekent stress voor een paard.

Voor een dom en paniekerig paard meestal wel. Een intelligent en leergierig paard ervaart iets nieuws meestal als een nieuwe uitdaging.

Weer wat geleerd, beleren geeft geen stress

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:58

Iemand ervaring met Gert mbt het rijden/corrigeren van een zadelmak paard wat heeel erg bang is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 06:42

juist fijn, omdat hij zelf altijd rustig blijft Haha! Haha!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:24

Ja hij raakt in ieder geval niet in paniek

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:32

Wel een heel oud topic, waar haal je deze in godsnaam vandaan, en dan ook nog een nietszeggende bijdrage. Bloos

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:34

ik heb nou een hele tijd geleden n paard bij gert gekocht merrie was vreselijk druk en angstig, stijgerde liet zich achterovervallen etc ik heb haar in een half jaar klaar gekregen, ze had rust en vertrouwen, 1 baas en vooral veel wiedegang nodig.
gert zei al tegen mij dathet een leuk dier was maar ze was te bang en de eigenaar wou haar kwijt.

ik vind de shows vooral meer spectakel dan inrijden (voor het publiek ik hoef het niet te zien) maar weet dat gert met de paarden op stal heel rustig is en vol vertrouwen.
maar hij zei zelf ook altijd hij heeft het liefst een dominant paard.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:38

Sorry, maar mijn definitie van zadelmak is toch écht anders dan die van meneer van den Hof.
Als je spectakel wil moet je bij hem zijn, wil je gaan voor het eerlijk en rustig beleren van het paard, zonder al te veel stress zodat je er later ook fatsoenlijk mee door kan rijden, zou ik voor iets anders kiezen.

Naar mijn mening heeft dit níets met rijden te maken, slechts met een hoop bombarie, spectakel, lef en boeren lompigheid.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:48

oud topic

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:09

Er staat een heel stuk in de paard en sport. Als ik dat lees dan vind ik heb goed wat hij doet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:40

Mijn instructrice beleert paarden vaak zonder grondman, longeert ze van te voren toch dat ze al wat sterk zijn, en gek genoeg is het echt gek dat er es eentje bokt... Paarden zijn altijd lekker ontspannen, echt nooit echt angstmomenten.

Er zijn volgens mij verschillende aanpakken die werken, en om dan gelijk te zeggen dat als de één werkt de ander blijkbaar frut is...

Er stond es een filmpje van hem hier op bokt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:45

Dit topic is uit 2006. Vandaar een slotje.