*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:15

xLienepienx schreef:
Dit staat inderdaad echt nergens op.. Echt zoiets komt alleen in amerika voor he..
Zou je denken....?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:28

Dabo schreef:
xLienepienx schreef:
Dit staat inderdaad echt nergens op.. Echt zoiets komt alleen in amerika voor he..
Zou je denken....?

Vraag jezelf dan maar eens af hoe onze tuigpaarden in Nederland aan die voorbeenactie komen...

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:11

Dacht eerst dat dit een filmpje was zonder geluid, blijkt het dat ik ook m'n geluid uit had staan Blond
Dan mag dit filmpje wel van ong. 20 jaar geleden zijn, ik weet zeker dat dit nog steeds gebeurt, nu proberen ze het alleen veel beter 'verborgen' te houden, walgelijk gewoon dat mensen dit mooi vinden. Ik kon sommige mensen in dat filmpje wel slaan Hamer. Echt dierenmishandeling, zo boos word ik hier over maar ook machteloos Boos!.
Bij Horse Event waren er ook Tennessee Walking Horses, daar lieten ze dus de natuurlijke 'speciale gang' van die paarden zien, zonder dat martelspul eraan. Arme paarden, als ik zo'n paard was en ik had de kans om te slaan, dat wil je niet weten. En neeee, natuurlijk doet het geen pijn, dat bijtspul, kettingen en nog eens van die blokken onder je voeten, laat die mensen maar zelf zo lopen! Je bent echt niet 100% als je niet begrijpt dat dat geen dierenmishandeling is en het nog geweldig vindt ook.
En inderdaad, deze paarden hebben van zichzelf ook aparte gangen. En ja, het gaat om geld, geld en nog eens geld.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:14

janderegelaa schreef:
Vraag jezelf dan maar eens af hoe onze tuigpaarden in Nederland aan die voorbeenactie komen...

Zeg je dit nu omdat je denkt dat tuigers hetzelfde meemaken omdat ze een hoge knieactie hebben, of heb je daar bewijzen van gezien?

RebeccaSimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:51

Denk dat die paarden minder lang zullen leven als goedverzorgde paarden. Vind het echt dierenmishandeling dat ze kettingen om de benen van de paarden doen! Dat slaat echt alles!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:42

hoe je dat alleen al kan verzinnen, echt zielig. Scheve mond
'k snap niet precies wat er nou allemaal verteld word, en al die middeltjes enzo (ni zo goed in engels hea Knipoog Vork )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:15

janderegelaa schreef:

klopt we zetten ze ook altijd op de wei met zulke schoenen... Vork

ontopic: moet je zien hoe raar die paarden op hun benen staan Verdrietig

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:46

Ik heb onlangs een filmpje met een join up met zo'n paard gezien, incl zo'n klompen eronder. Nu, Monty had wel behoorlijk last om hem vooruit te krijgen. Galop zat er al helemaal niet bij. De hals werd onnatuurlijk hoog gedragen en hij zat te hoofdschudden dat het geen naam had. De draf leek meer alsof hij op eieren lipe en ook de follow up ging niet vooruit... Mijn zus viel het ook op, dat paard hield helemaal niet van bewegen, ook niet zonder ruiter erop...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:56

Monty een join up met zo'n getuig??? En ik die toen ik jaren geleden een docu van hem gezien had dacht dat hij tegen fysieke pijn was Verdrietig .

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:00

Ja, wij zaten ook met verbazing te kijken...
Ik kijk of ik het nog vind!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:05

superhaffies schreef:
janderegelaa schreef:

klopt we zetten ze ook altijd op de wei met zulke schoenen... Vork

ontopic: moet je zien hoe raar die paarden op hun benen staan Verdrietig

Idd, die bruine staat er raar op!

Ontzettend erg dit....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:19

AstraGirlie schreef:
Ja, wij zaten ook met verbazing te kijken...
Ik kijk of ik het nog vind!

ja dat wil ik ook wel zien..

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:43

xKatleentjex schreef:
janderegelaa schreef:

Zeg je dit nu omdat je denkt dat tuigers hetzelfde meemaken omdat ze een hoge knieactie hebben, of heb je daar bewijzen van gezien?

Er is op dit moment ook een discussie gaande over het gebruik van hulpmiddelen bij tuigers. Oordoppen, dubbele ijzers, opzetten.
Zoals bij alle hulpmiddelen, is het misbruik ervan schadelijk. Maar dat kan ook gelden voor een "normaal" bit.
Er zijn ook genoeg tuigpaarden die zonder hulpmiddelen gereden worden. Kijk eens naar Kunstenaar. Dit paard wordt heel fijn gereden door zijn rijder.

Ik heb het filmpje gezien en ik vind het jammer dat zulke mooie paarden zo onnatuurlijk gereden worden.
Zonde, zonde , zonde en ook erg zielig

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:37

Ik heb de film halverwege maar weggedrukt want Huilen

Huilen Huilen ik heb hier GEEN woorden voor Huilen Huilen

Kan er alleen maar om janken!!!!!

Wat ontzettend erg zeg,,, je zal die mensen die dit hun paarden aandoen toch Hamer

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:34

Hoi,
Ben idd ook vlug gestopt met kijken, te erg om aan te zien dit!!!!
En dat dat dan gewoon wordt toegestaan is dubbel zo erg!!
We zullen die mensen zelf eens met van die dingen aan hun voeten laten lopen de hele dag en dan laten rennen!!
Geen paarden waardig en ook geen ander levend iets, stelletje....................... Blauw oog !!!!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:27

Ik snap werkelijk niet wat mensen bezield om zo ver te gaan voor een lintje.
Hebben ze dan helemaal geen hart voor dieren? Dit doe je zo'n paard toch niet aan! Zonde dat die paarden zo gereden worden, die mensen helpen ze alleen maar de vernieling in.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:21

mii_jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:41

200% dieren mishandeling niet normaal dat dat bestaat me hart brak gewoon niet normaal ook geen worden voor

Groetjes jennefer

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:51

Tuigpaarden hebben gewoon veel knieactie, dit is aangeboren en aangeleerd door na-apen. Een veulen van een tuigers moeder en gewone vader heft veel hoger dan een veulen van een gewone moeder en tuigers vader... Er zijn dus verschillende dingen aan het werk, maar je kunt zeggen dat de knie-actie een raskenmerk is. Het is ook aanwezig bij de Tennessee walking horses, alleen willen ze het hoger voor de show. Dát moet bestreden worden als dat alleen lukt met pijnigen.

Verder wil oik nog een keer met klem er op wijzen dat vreemde praktijken in alle landen vooromen, maar ik ken geen gevallen waarbij de paarden voor de inspectie mishandeld moeten worden zodat ze niet reageren op de arts en dat de artsen de eigenaren gaan vertellen dat ze hun paard nog maar even moeten gaan mishandelen zodat hij daarna niet meer op de arts reageert. Het gaat dus niet alleen om eigenaren en trainers. Dat maakt het nog schrijnender.

Maar ik kan heus afschuwelijk dingen vertellen uit de Nederlandse draverswereld, maar ik zal jullie nachtmerries besparen. Meestl gaat het om verhalen waarbij het gaat om verzekringsgeld opstrijken. Sommige mensen die paarden hebben, houden nl helemaal niet van paarden, maar van geld.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 05-10-06 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:56

stipje
Nu op m'n werk..

Ghetto_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:08

ik heb het op het begin uitgezet. vind het er niet bepaald vriendelijk uitzien!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:26

Cello schreef:
heb na de eerste beelden van de paarden het filmpje uitgezet... wat een idioten! Hoe vergal je een paard? nou zo dus... Boos! Die paarden kunnen amper bewegen...arme dieren Verdrietig

ik zeg: hetzelfde met die mensen laten doen... grote blokken met lood onder hun voeten binden en een flink eind laten rennen.. Whoosh!

Inderdaad Stoom uit je oren Stelletje misbaksels Stoom uit je oren

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:15

Ongelooflijk dit!! Maar heb ergens stille hoop dat dit niet meer gaande is? Programma uit 1986. Mag toch zeker wel hopen er nu al eens wat grondige onderzoeken naar zijn gedaan en dat dit nu hardstikke verboden is! Boos!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:44

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:24