neetje86 schreef:ik ben dan zo'n slechte ruiter denk ik, rijdt mn pony met thiedeman omdat ze onhandelbaar was een een beetje levensgevaarlijk aan het worden was. het was dit of dr verkopen nou dan liever een thiedeman erom heen. ik voel me er zekerder door en dat breng ik over op mn paard dus zijn we bijde minder gespannen, nou heel slecht hoor! dus even voor de duidelijkheid ik rijd met thiedeman niet omdat ze dan met dr kop naar benden loopt maar puur voor mn eigen viligheid.
Als je nog ene beetje beter kan rijden, kun je het echt zonder thiedemann af, of ka bv je instructeur er ook niet op zonder Thiedemaan? Ik begrijp jet veiligheids aspect, begrijp me niet verkeerd en daarom zeg ik ook dat het per situatie bekeken moet worden, maar dat neemt nog niet weg dat een betere ruiter dan jij ook jouw paardje waarschijnlijk wel zonder Thiedemann kan rijden. Jouw paardje werd voor jou onhandelbaar, maar was het voor elke ruiter een onhandelbaar paard? Je wilde haar verkopen, met andere woorden, je dacht dat een ander haar wellicht wél aan kon. Begrijp je wat ik wil zeggen? Je ben geen slechte ruiter, je kunt misschien wel heel goed rijden, maar er zijn ruiters die zonder hulpteugels toch ook jouw type paard weer "normaal" krijgen en dat is dat de "goede" ruiter.
Het gaat om een bepaald soort kunde/vaardigheid.