Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
libke schreef:Ja hallo Billy ..ik kat juist niemand afIk kreeg direct een ruk op mijn mond
Anne_GTI schreef:libke schreef:Ja hallo Billy ..ik kat juist niemand afIk kreeg direct een ruk op mijn mond
Dat was een one-reign stopSchijnt ook goed te werken als je paard aan de kletter gaat buiten.
libke schreef:goeie tip voor kim danwesternzadel ,grote pelham erin en mega wielsporen paar keer rond de bomen barrelen en dan een grote sliding en je hebt alles onder controle Kim
sherif schreef:sorry maar dan spoor je toch echt niet...als je zo een paard rustig moet krijgen dan vind ik dit wel een hele kwalijke zaak!! Misschien kan ze beter het paard eens laten uitbesteden aan een ervaren iemand!!
Elmond schreef:Euhm...volgens mij krijg ik zo een lading over me heen maar ik zeg het toch... Voor de eerste keer op buitenrit, dan kan ik het best nog begrijpen eerlijk gezegd. Je weet niet wat je paard doet, je kunt op deze manier toch een buitenrit maken en je weet dat ze zo rustiger blijven. Nou weet ik niet hoe sterk sedalin is hoor, vergeet dat ff niet aub!!! Bij mijn weten maken de paarden het op deze manier wel mee, maar houden ze zich rustiger en maken ze het niet heel erg bewust mee en reageren ze dus nooit zo heftig. De tweede keer kan het dan toch met minder en de keer daarna zonder?
Hulpteugels kunnen ze naar mijn idee nog altijd doorheen walsen, tenminste sommige wel toch...
Anya schreef:En bovendien Sosha wordt in dit topic gesuggereerd dat als topruiters het doen, dat het dan goed is.
libke schreef:Mijne wil ook niet op buitenrit ,ze vind er helemaal niets aan en de ruiter dan al evenmin want op 50m draait ze 10 keer om ..dus wij hebben de buitenritjes met haar opgegeven ,ze mag dan liever een paar uur het land op ..dat gaat haar beter af