Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Horseware schreef:Schakelen in galop doe ik heel veel. Dit is maar een klein stukje van een les waar we specifiek een begin maken aan iets nieuws. Ik moest hem in de galop omzetten van renvers in contragalop naar travers (voor het omspringen). Dat vond hij erg moeilijk en het is voor ons beide nieuw dus ja dan kwam er wel wat spanning in de onderhals en had hij wat sprongverlies en ziet het eruit alsof ik hem overbuig maar het had dus een specifiek doel wat ik vast en zeker niet perfect uitgevoerd heb. Ik kan het wel altijd makkelijk en rechtuit houden maar dat doet hij al zo makkelijk en fijn dat het tijd wordt voor een stapje verder.

Horseware schreef:Hij is er best aan toe een vliegende wissel te leren springen. Er zijn er genoeg die het al in een veel vroeger stadium van de africhting aanleren.
Grappig dat ik eerst het commentaar kreeg dat ik teveel binnen mijn comfortzone bleef en hem teveel uit elkaar liet lopen. Nu rij ik hem meer bij elkaar en gaan we samen oefenen aan iets nieuws is het ook niet goed
Het is mij allemaal nog wat weinig impuls en teveel in 1 tempo. Wat gebeurt er als je je paard wat dat betreft eens uit zn comfort zone haalt en eens flink naar voren rijdt? Dat ie meer in horizontaal evenwicht komt zeg maar?
Sizzle schreef:Appelflapje, ziet er weer goed uit, maar pak je nu langzaam ook wat vaker meer op?
Al voelt het voor mij vaak een stuk opgerichter dan dat het eigenlijk is, dat is echt nog een kwestie van wennen en vaker doen. Ik denk dat we nu vooral vaak op boeghoogte zitten, zoals de eerste en laatste foto, maar misschien kan ze best wel een beetje meer inmiddels.