Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Yacintha schreef:Oef, ik moet er niet aan denken om nu met twee benen te zwaaien en te laten vallen met een western zadel..
Vroeger heb ik volgens mij geleerd om eerst rechts over het paard te zwaaien en dan linkerbeugel uit te doen. Maar toen ik met western begon, deed ik mijn linkerbeugel pas uit als ik op de grond stond. Tegenwoordig wissel ik deze twre af. Als ik stijf ben doe ik het een, anders het ander.
Nu heb ik wel het idee dat je in westernbeugels moeilijker doorschuift, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Lonneke2001 schreef:Ik stap over het algemeen af door 1 voet eruit te doen en dan mezelf eroverheen zwaaien en rustig laten zakken, ik snap dat het veiliger is om dit eventueel met 2 voeten te doen, maar het ongeluk had ook kunnen gebeuren wanneer het meisje zou opstappen, moeten we dat dan ook met 2 voeten tegelijk doen?
mvdende schreef:Afstijgen zonder beugels deed ik vroeger wel eens. Gewoon een flinke zwaai met het rechter been en met een rot vaart neerkomen. Nu met een ernstige kapotte enkel hoef ik dat niet meer te proberen. Afstappen door middel van rechter beugel uit, been erover, linker beugel uit en voorzichtig laten zakken is al lastig genoeg.