Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NikkiDeKerf schreef:" Ik stel mij hierbij echt de vraag of het wel zo gezond is voor een paard om druk uit te gaan oefenen op nek en neus. Kan dit ook geen schadelijke effecten hebben voor het paard? "
Ik vraag me af of het wel zo gezond is voor een paard om druk uit te oefenen op het tandvlees en de tong. Dat lijkt me ook een veel logischere vraag eigenlijk
NikkiDeKerf schreef:" Ik stel mij hierbij echt de vraag of het wel zo gezond is voor een paard om druk uit te gaan oefenen op nek en neus. Kan dit ook geen schadelijke effecten hebben voor het paard? "
Ik vraag me af of het wel zo gezond is voor een paard om druk uit te oefenen op het tandvlees en de tong. Dat lijkt me ook een veel logischere vraag eigenlijk
Ayasha schreef:Een paard kan bij mijn weten enkel door de neus ademhalen. Hoe belemmerd een bit dan de ademhaling?
Onlangs van een DA gehoord dat dat neusbot ook heus zo "stevig" niet is als men beweerd. Dus ik vraag me af hoeveel verschil er werkelijk is.
Als je netjes met bit rijdt ga je niet meer of minder schade toebrengen als wanneer je netjes met bitloos hoofdstel rijdt.
Maartje1990 schreef:Ayasha schreef:Een paard kan bij mijn weten enkel door de neus ademhalen. Hoe belemmerd een bit dan de ademhaling?
Onlangs van een DA gehoord dat dat neusbot ook heus zo "stevig" niet is als men beweerd. Dus ik vraag me af hoeveel verschil er werkelijk is.
Als je netjes met bit rijdt ga je niet meer of minder schade toebrengen als wanneer je netjes met bitloos hoofdstel rijdt.
Lees dit maar even dan mbt ademhaling [HAR] Wat een bit en bijzetten met de ademhaling van je paard doet
Wbt neusbot. Het zwevend neusbot kan inderdaad breken als de optoming daar op rust. Maar dat is dus ook precies de reden dat de neusriem boven het zwevend neusbot ligt. Dan kan er onmogelijk iets breken (buiten de optoming zelf dan haha)