Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Selina schreef:Centered riding heeft (voor mij) allemaal vage termen en soms duurt het even voordat ik hem snap
rossi schreef:Over het niveau van de instructeurs; tijdens mij opleiding tot instructeur was er veel aandacht voor eigen rijden en moest je toch wel een b niveau laten zien met je paard en zelf natuurlijk ook de basics beheersen. Dus het idee dat het niveau van instructeurs laag is en er geen eisen wordt gesteld klopt naar mijn mening niet.
Simpelman schreef:rossi schreef:Over het niveau van de instructeurs; tijdens mij opleiding tot instructeur was er veel aandacht voor eigen rijden en moest je toch wel een b niveau laten zien met je paard en zelf natuurlijk ook de basics beheersen. Dus het idee dat het niveau van instructeurs laag is en er geen eisen wordt gesteld klopt naar mijn mening niet.
Dit geeft dus aan dat het er bar gesteld is.
rossi schreef:Ik vind het nogal hard om aan de hand van een filmpje te beoordelen dat er niks is gezegd over de stijfheid van het schimmeltje en dat margreet daarmee een slechte instructeur is.
rossi schreef:Over het niveau van de instructeurs; tijdens mij opleiding tot instructeur was er veel aandacht voor eigen rijden en moest je toch wel een b niveau laten zien met je paard en zelf natuurlijk ook de basics beheersen.
rossi schreef:Niet iedereen kan met alle benamingen uit de voeten en dan zul je iets zo moeten formuleren en uitleggen dat de ruiter het wel snapt.
Simpelman schreef:Bij de Orun is het ook bar gesteld, daar zijn we het over eens.
jasmijn78 schreef:[/quote]Wat de centered riding opleidingen wel goed voor elkaar hebben (marketingtechnisch) is dat je en diploma krijgt waarmee je je als instructeur kunt verzekeren. Zo kunnen mensen met een te kort aan niveau/rijtechnische vaardigheden voor de reguliere opleidingen toch nog een instructeurdiploma bemachtigen.
Jet schreef:Ingen is weer een eind bij mij uit de buurt, is dat bij Stal Mireille? Leuk dat je daar in elk geval waarschijnlijk gaat meedoen. Ik ben dus 10 en 11 juli bij Wendy, Surefoot-clinic bij stal Hoedjes in Bergen, dat ligt voor mij om de hoek.