Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Electra63 schreef:Behalve de bouw is ook het karakter van belang. De 1 is nu eenmaal koeler dan de ander. En daarbij de combinatie. We moeten maar afwachten of Charlotte dit succes nogmaals kan bereiken op dit niveau. Zeker in de dressuur zijn maar weinigen die met meerdere paarden de absolute top bereiken.
Ayasha schreef:Zullen we ook niet vergeten dat Adelinde van ietsje verder komt dan de andere genoemden?
De andere was galahad volgens mij. Een G'tje dus.
Ayasha schreef:Alsin; ze was geen stalruiter ergens (met dus nog een boel paarden achter de hand zoals Gal, HP, en ja, ook Charlotte) maar gewoon een leerkracht. Ik meen dat ze de paarden ook altijd half in eigendom heeft waar de anderen meestal sponsor paarden rijden.
anneliesdj schreef:Ach dat zegt ook niets, als ik lees dat haar ouders een potentieel GP paard hebben gefokt, dan gok ik dat zij haar kansen ook wel heeft gehad. Het is maar net waar je intresse's liggen op dat moment.
Een stalruiter is ook niet door toeval gekomen waar die nu is.
Ayasha schreef:Als ik jou moet geloven is er niets dat wat zegt...![]()
Ik zeg nergens dat die der per toeval gekomen zijn, enkel dat het iets "makkelijker" is om paarden achter de hand te hebben als er 30 op stal staan, dan als er 3 op stal staan. Als 1 op 3 GP waardig is heb je in het eerste geval 10 mogelijke GP paarden en in geval 2 maar eentje. (even heel simpel voor gesteld om duidelijk te maken wat ik bedoel.)
Ayasha schreef:En nog maar eens; ik zeg niet dat een stalruiter er niks voor moet doen. Ik zeg enkel dat die stalruiter wat meer kans heeft op een opvolger dan iemand die zelf maar drie paarden heeft. Dat betekent niet dat Adelinde beter of slechter rijdt dan Charlotte of harder of minder hard werkt dan Charlotte , enkel dat ze in andere situaties zitten.
Janine1990 schreef:Tendance schreef:Dat wil niet zeggen, dat een wiki waarheid is hè!
Er staan her en der nog wel wat onwaarheden in de wiki's.
Het geeft anders een redelijk goed beeld...
Tendance schreef:Maar er stonden op een gegeven moment over een aantal Gelderse hengsten echt dingen in, die gewoon niet klopten.
Leeftijd, kleur enz.......
Dan ga ik toch echt twijfelen aan de waarheid van een wiki item.
Janine1990 schreef:Tendance schreef:Maar er stonden op een gegeven moment over een aantal Gelderse hengsten echt dingen in, die gewoon niet klopten.
Leeftijd, kleur enz.......
Dan ga ik toch echt twijfelen aan de waarheid van een wiki item.
De paarden die de dames rijden staan er niet goed in.
Maar de 'biografie' kan je gewoon op het hele internet vinden door middel van interviews. Inclusief de prestaties. Ik neem aan dat die prestaties niet uit de lucht gegrepen zijn?