Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Urielle schreef:Maar als geld totaal geen issue, is, waarom dan tweedehands? Zodat andere mensen niet denken dat je kind een verwend mormel is dat alleen rijdt omdat jij een chagrijnige pushende ouder bent?![]()
Dat is omgekeerde wereld.
Weet je urielle, hoewel vooroordelen niet altijd kloppen (echt niet) zijn ze ook zelden uit de lucht gegrepen... Er is een reden dat mensen die vooroordelen ontwikkelen. Dus hoewel niet alle rijkere ouders hun kinderen zullen pushen, zal het ook niet zo zijn dat het per definitie niet gebeurt.
Laten we wel een beetje realistisch blijven.
Als jij jouw kind morgen met Totilas op wedstrijd kan sturen in de duurste merken, en jij bent gewoon sympathiek net als jouw kind, zal "men" je niet als chagerijnige pushende ouder zien.
Gillbo schreef:Urielle schreef:Maar als geld totaal geen issue, is, waarom dan tweedehands? Zodat andere mensen niet denken dat je kind een verwend mormel is dat alleen rijdt omdat jij een chagrijnige pushende ouder bent?![]()
Uh nee omdat 2ehands helemaal geen schande is.
Sommige mensen ook met geld vinden het zonde om nieuwe spullen te kopen terwijl marktplaats vol staat met goede spullen.
Materiaal verspilling......
El75 schreef:bigone schreef:
Ik zeg niet dat ze moeten winnen omdat het anders niet goed zou zijn. Echter, ik sta toch niet 's ochtends heel vroeg ponies in te knotten als de meiden zich niet voor 100% inzetten op de wedstrijd. En in mijn ogen moet je dan de 'drive' hebben om te winnen. Nu hoef ik ze daarin eigenlijk niet te stimuleren en gaat het er bij hen om om het aantal bekers en linten te vermeerderen.
Gelukkig zijn de meiden eerlijk genoeg om toe te geven dat zij bijv. een keer minder gereden hadden. De pony kan best een keer lastig zijn, maar dat moeten zij als amazones dan maar oplossen.
Urielle schreef:Maar als geld totaal geen issue, is, waarom dan tweedehands? Zodat andere mensen niet denken dat je kind een verwend mormel is dat alleen rijdt omdat jij een chagrijnige pushende ouder bent?![]()
Gillbo schreef:Uh nee omdat 2ehands helemaal geen schande is.
Sommige mensen ook met geld vinden het zonde om nieuwe spullen te kopen terwijl marktplaats vol staat met goede spullen.
Materiaal verspilling......
Urielle schreef:Vivana ik heb het niet over jou (persoonlijk) maar over de ouders die echt geen seconde naar prijskaartjes hoeven kijken, omdat er gewoon zoveel geld is. De ouders die een kaderpony kunnen kopen, de ouders met acht dure auto's op de dam, de ouders die een grote luxe vrachtwagen met living en douche kopen om internationaal te kunnen gaan, die een nieuw maatzadel kopen alsof het een brood is.
Waarom zouden die tweedehands kopen als het ook nieuw kan?
Urielle schreef:Vivana ik heb het niet over jou (persoonlijk) maar over de ouders die echt geen seconde naar prijskaartjes hoeven kijken, omdat er gewoon zoveel geld is. De ouders die een kaderpony kunnen kopen, de ouders met acht dure auto's op de dam, de ouders die een grote luxe vrachtwagen met living en douche kopen om internationaal te kunnen gaan, die een nieuw maatzadel kopen alsof het een brood is.
Waarom zouden die tweedehands kopen als het ook nieuw kan?
Robin_S schreef:Ik lees hier dingen over dure sportpony's en vrachtwagens en privélessen. En in ruil daarvoor presteren!! Maar ik kan mij écht niet herinneren dat ik op mijn 8 jaar wakker lag over dat soort zaken. Voor mij telde maar één ding: PAARDENPresteren in ruil om met paarden bezig te mogen zijn? Whut?
![]()
<knip>
Misschien zijn de tijden veranderd en zijn de kinderen van nu gewoon kleine volwassenen geworden... maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Kinderen zijn nog steeds kinderen, maar mogen in deze competitieve maatschappij vol kansen geen kind meer zijn. Alles moet snel gaan.
.
Percy schreef:Dat is zeker Safina maar dat komt in elke sport voor en dat zijn, gelukkig, in elke sport de uitzonderingen.
Hier wordt er een beetje over gedaan of dat de meerderheid is en wordt er afgegeven op kinderen die wel (toevallig) het juiste beestje onder hun billen hebben. Is me al eens vaker opgevallen op deze site. Als je ergens blij mee bent dan ben je een opschepper. Gelukkig is het echte leven een stuk genuanceerder.