Stap jij op een vreemd paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stap jij op een onbekend paard?

Ja
773 (80%)
Nee
190 (19%)

Totaal aantal stemmen: 963

PRY66

Re: Stap jij op een vreemd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:49

Nee ik zal niet op een vreemd paard stappen voor dat ik gezien heb hoe iemand anders er op rijd.. heb vaak genoeg meegemaakt dat 't mis ging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:07

als het onderlinge wedstrijdjes zijn dan zeg ik meestal 'geef me maar eentje ik zie wel hoe het afloopt'
heb al den grootste goedzak gehad en de eigenwijste die ze hadden staan, maar toch ik heb het er altijd goed van afgebracht, zelfs ooit 3des geworden

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:09

Ik zeg ja.

Wil alleen wel een lange tijd instappen dan.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:05

Alleen als ik het paard ken, en vertrouw. Dat zijn er, naast mijn eigen paard, een stuk of 3, en 1 daarvan is mijn vorig paard :+

Ik zie het gewoon niet zitten om een arm of been te breken door met een ander zijn paard te rijden, want daar zou mijn paard dan de dupe van zijn. En vermits wij op een doe-het-zelf-wei staan, is dat ook niet echt handig.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:09

Ja ik stap er ook zo op.
Ookal proberen sommige mensen je bang te maken met ow hij bokt,
of ow hij is bang voor geluidjes, en dat soort dingen.
Ik denk dan bij mezelf, ik zie wel wat er gebeurd.
En 99 % van de tijd is er niks aan de hand.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:49

ikke schreef:
saddledancer schreef:
Ja, ik stap wel op een vreemd paard. Ik rij veel verschillende paarden, en merk als ik er op zit snel genoeg hoe t gaat. Er zijn niet veel paarden waar ik niet op zou stappen, vooral niet als ze van mensen zijn die ik ken, of die ik via via ken, of waarvan ik weet dat ze t paard zelf ook regelmatig rijden, want Dan 'kan het dus wel'.maaaar Ik zou NOOIT op een vreemd paard naar buiten gaan, zonder dat ik m eerst in de bak gereden heb. Zou ik vroeger wel gedaan hebben trouwens, toen was niets me Te gek :')

Ik heb juist in GB de ervaring dat ze erg voorzichtig zijn met hun gasten en je eerder iets te rustige dan te snelle paarden meegeven.
Ik klaag daar verder niet over want geeft soms ook wel andere grappige effecten, zoals paarden die toerist in hun eigen dorp zijn of, als je erg vroeg in het seizoen bent, paarden die nog net niet helemaal in hun zomerconditie zijn en dan wel heel enthousiast aan een klim beginnen, maar ergens halverwege opgeven en maar verder stappen :D

Ik heb in GB nog maar een keer meegemaakt dat we serieus moesten voorrijden. Die toko was ook eigenlijk geen toko die met toeristen op stap ging, maar omdat het buiten het seizoen was en wij blijkbaar voldoende in onze mars hadden, mochten we wel met een rit meerijden.

hahaha ja dat klopt ja :j
maar voor mij ligt dat net iets Anders, omdat ik als Groom/trainer op een sportstal werk, en daar nog welleens een vreemd paard onder mijn kont geschoven krijg, of even een dagje inval op een andere sportstal, Dan krijg je dus wel de dieren die je liever even voorrijd :j :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:08

saddledancer schreef:
hahaha ja dat klopt ja :j
maar voor mij ligt dat net iets Anders, omdat ik als Groom/trainer op een sportstal werk, en daar nog welleens een vreemd paard onder mijn kont geschoven krijg, of even een dagje inval op een andere sportstal, Dan krijg je dus wel de dieren die je liever even voorrijd :j :')

Maar dat zijn dan niet de paarden die je "zomaar" mee krijgt. Dat is toch een andere tak van sport, nog voorbij wat die toko deed waar we voor moesten rijden.

In die context nog wel eens iets leuks meegemaakt:
In Wales op zo'n toeristische toko (niks mis met die tent, meerdermalen terug geweest) was een stagiaire die de weken erna mee de ponykampen zou begeleiden. Als "werkpaard" kreeg zij een oudere Welsh-Cob ter beschikking. Dat paardje woonde al z'n hele leven op die toko en wist dus zo ongeveer elke zandkorrel te liggen. Nou, niet met die stagiaire want die was net te bang om 'm aan te pakken dus ging ie de clown uithangen. Werkelijk alles trok ie uit de kast om die meid over de flos te jagen. Hij schrok van een witte steen langs de weg; schrok van een blaffende erfhond; ging op de loop voor een stel kippen; you name it, he did it, terwijl er niks gebeurde wat ie niet al 100 keer had gezien of meegemaakt. Ik reed daar achter en in no-time had ik door wat er gebeurde en ik ben dus ook meerdermalen bijna van mijn paard gestort van het lachen. De eigenaar van de toko werd boos op die stagiaire en verontschuldigde zich naar mij en begreep in eerste instantie niet zo goed wat ik er grappig aan vond, totdat ik hem vertelde wat er daadwerkelijk gebeurde en dat dat uitermate komisch is om naar te kijken.

Op de site wordt ie tegenwoordig ook omschreven met: he has an adoring fanclub of those who love him. Ik begrijp dat volkomen..........

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:24

Hahahaha oh dat klinkt idd wel echt hilarisch :')
wij hebben er nu op stal ook zo eentje, die kan eigenlijk niet zo rijden maar wil dat wel heel graag, kan niet wachten Om dat een keer Te zien, die sportpaarden zijn niet voor mietjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:26

Af en toe op een paard wat ik ken en waarvan ik weet dat ze 100% braaf zijn.
De brede paarden vallen tegenwoordig helaas al af, daar kan ik lichamelijk niet meer op rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:30

saddledancer schreef:
Hahahaha oh dat klinkt idd wel echt hilarisch :')
wij hebben er nu op stal ook zo eentje, die kan eigenlijk niet zo rijden maar wil dat wel heel graag, kan niet wachten Om dat een keer Te zien, die sportpaarden zijn niet voor mietjes :')

Als je je eigen kunnen niet overschat, kun je ook op zo'n sportpaard een heel eind komen. Doe je dat wel, dan ga je op je plaat, niet te zuinig :j

Ooit een PSG-paard gereden; oef, dat is hard werken want dat paard was heel precies opgeleid en die moest je heel precies narijden anders ging het serieus fout! Was wel heel gaaf als je het dan door had.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:36

Hahaha ja, ze wil graag mee op buitenrit :j nou zijn dit eventing paarden, dus je ziet m al aankomen, das niet een beetje op een zandpaadje knolhobbelen :')

ik vind t altijd heerlijk, zodra je zo'n beest eenmaal doorhebt willen ze echt voor je werken, voor mij niets Anders Meer :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:38

saddledancer schreef:
Hahaha ja, ze wil graag mee op buitenrit :j nou zijn dit eventing paarden, dus je ziet m al aankomen, das niet een beetje op een zandpaadje knolhobbelen :')

ik vind t altijd heerlijk, zodra je zo'n beest eenmaal doorhebt willen ze echt voor je werken, voor mij niets Anders Meer :D

Yep, ik heb beeld :j Dat is heel leuk om te doen, maar dan moet je inderdaad wel even de kans krijgen om kennis te maken met elkaar.

sharinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:35

Nee ik zal nooit op een vreemd paard stappen.
Je weet tenslotte nooit wat voor een paard het is.

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:26

ik stap altijd best graag op een vreemd paard zolang het paard niet te groot is. op een groot paard voel ik me gewoon niet thuis ookal is het beesie nog zo braaf haha. zo raar en ik erger me er best aan want het is nou eenmaal goed om op verschillende paarden te rijden maar ik krijg die 'angst' er gewoon niet uit

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:31

Ik stap wel op een vreemd paard, zolang ik zeker weet dat ie is beleerd. Want ja welke gek springt er nou op een niet beleerd paard. Hoe groter hoe minder eng. En ik vind het bijna nooit eng OP het paard, soms wel naast! :x

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:35

Niet zonder te vragen of hij bokt, steigert of snel schrikt. Ben niet zo'n held bij die drie ^^

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:38

Nee, dat doe ik niet meer, vroeger wel.

Maar ik wordt ouder en denk ook veel meer na......
En ik doe het niet meer, alleen op paarden dat ik ken en waarvan ik weet dat ze braaf zijn.

Ik heb het er niet voor over om mijn lijf en gezondheid op spel te zetten voor een ander.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:39

Tuurlijk doe ik dat, cap op als het volgens de eigenaar een braaf paard is en ook de bodyprotector aan 'als hij wel eens weg durft springen' ;) Ik heb heel wat paarden (door/in)gereden dus het zou erg zijn moest ik niet op een vreemd paard willen stappen :') Springen met een vreemd paard daarentegen zal ik niet zo gauw doen, tenminste niet als ik er nog nooit op heb gereden.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:40

Ik stap op elk paard, van kleins af aan al gedaan.

bovanuitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:41

Ik stap heel makkelijk op een ander paard!

zelf als ze vragen zonder zadel, ik denk er niet echt bij na als ik op een vreemd paard zit en ik denk als je dat wel doet dat het juist eerder fout kan gaan omdat je er bang voor bent.

ik vind het wel erg als er iemand zomaar op mijn paard stapt.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:45

Ik stap liever niet als eerste op vreemde paarden, wil ze eerst eens met iemand anders zien rijden. Maar omdat ik meestal niet durf weigeren, doe ik het toch en achteraf blijkt het toch altijd mee te vallen...

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:54

Ik stap ook zo op een onbekend paard. Ik ben wel iets oplettender dan op een 'bekend' paard.

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:57

Ja hoor geen probleem. Zie het wel als een uitdaging.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:15

jahoor geen probleem. heb wel graag de informatie of hij vaak schrikt of bokt ofzo. bij paarden waarvan het is 'kijk maar wat hij doet' longeer ik eerst met zadel en doe ik een bodyprotector om.

heb flink wat onder mijn kont gehad en sinds een flinke rodeo ben ik wel ietsje voorzichtiger maar zolang het geen rodeo wordt geen probleem.

Fleur_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:23

Jahoor mij maakt het me niet zoveel uit ik ben ervaren genoeg om te blijven zitten op een wat bokkend stijgerent paard