Wie rijdt er als volwassene op een pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:01

Bij ons op de manege zijn alleen maar pony's (Welsh Cob fokkerij) dus je zal wel moeten. :D

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:05

Ik rijd op een D-pony. Ik ben ongeveer 1.68/1.70 en weeg 56 kilo.

Afbeelding

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:08

Merken jullie ook wel eens dat anderen erg jaloers zijn als je wel op een pony mag en diegene niet :). Ook al zijn ze er te lang/zwaar voor :).

eline1991

Re: Wie rijdt er als volwassene op een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:17

Leuk om dit allemaal bij te lezen!
Ik ben een new forest aan het inrijden van ongeveer 1.46 a 1.47.
Hij is nu 3,5 en ik ben ongeveer 1.70 en 68 kilo.
Hij is niet de allerbreedste maar ik vind het prima kunnen :)

Naast hem zal ook mijn merrie in het voorjaar er aan moeten gaan geloven. Die zit rond de 1.55 en is een kruising tinker, goed breed :D

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:35

Ik meld mij ook. 23 jaar , 1,64m hoog en 54 kilo zwaar.
het span: Haflinger 1.45m
: Kruising Paint/ Cob 1,46m

Dit is het plaatje als ik erop zit

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 2Morrow op 20-02-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:38

Brilletje schreef:
Als het een ijslander zou zijn, vind niemand het raar. Daar zitten ook mensen op van 1.80 op paardjes van 1.40. Vind ik er niet elegant uitzien, maar niemand vind het raar.
Als je niet te zwaar en te lang bent, waarom zou je niet op een pony zitten dan, leuk toch!

Ik vind het dus wel raar. En velen met mij. Zal er nooit aan kunnen wennen. Bij quarters wel omdat die steviger zijn, niet zo iel.

Justico schreef:

[ Afbeelding ]

Dit vind ik al aan de kleine kant worden hoor. Je voeten komen er onderuit. En de pony is ook nog vrij beknopt gebouwd. Maar ieder z'n smaak.

Ik heb nu een Welsh a en ik ken niemand die haar in kan rijden. Degenen die er op passen, hebben niet de ervaring. Wel heel lastig hoor.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:41

Bravour89 schreef:
Merken jullie ook wel eens dat anderen erg jaloers zijn als je wel op een pony mag en diegene niet :). Ook al zijn ze er te lang/zwaar voor :).

Bij ons op de manege is het juist andersom. Of t jaloezie is.. geen idee. De mensen hier kijken op je neer als je met een ponytje aan kom zetten. Zelfs mensen die kleiner zijn voelen zich nog groot terwijl ze er met gemak op passen. Zijn hier helaas maar weinig mensen die het ook daadwerkelijk leuk vinden om op pony's te rijden. Allemaal Kouwe kak al zeg ik het zelf.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:42

Mijn pony is 1,47m en ik ben (bijna) 26 :D maar ik ben dan ook wel maar 1.57m hoog :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:43

Ja hoor, hier ook een "volwassen" ponyruiter. Met m'n 21 jaar doe ik mooi geen afstand meer van het kleine ponymaatje wat ik nu rijd:
Afbeelding
Dit draakje is 1.46 en ik 1.64, m'n gewicht hebben we het maar niet over want dat wordt 1) 9 van de 10x niet geloofd en is 2) niet duidelijk op deze foto en ook niet van belang :+

Ik kom juist van de grote paarden af, heb daar heerlijk op gereden, alles wat 1.70 of hoger was vond ik echt heerlijk, maar nu wil ik nooit meer terug naar de paarden. Onlangs nog op een Friesje van ik denk 1.55 of 1.60 ofzo gereden en dat was me al te groot :+

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:45

Hier nog iemand, ik ben 23 en 1.67 groot.. Heb ondertussen al ruim 6,5 een e-pony die ong. 1.53m groot is:

Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:50

[WD-V] Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Hier allemaal volwassenen met pony's! :j

Calippe, ben het niet met je eens wat betreft je mening over Justico als combinatie. Het lijkt wel een nieuwe hype te zijn dat iedereen die ook maar iets met zijn/haar voeten onder de buik uitkomt een grotere pony/paard moet. Waarom zou dat schadelijk zijn? Ik vind de combinatie juist erg leuk!

Edit: Verkijk je niet op de manier waarop de foto genomen is.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:55

Ik heb ook een kleintje!
Ik ben 1,67 en weeg 65 kilo. Mijn paint merrie is 1,45 hoog.
Afbeelding

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:57

Justico schreef:

[ Afbeelding ]

Wauw mooie combi!

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:57

lisannee93 schreef:
[WD-V] Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Hier allemaal volwassenen met pony's! :j

Calippe, ben het niet met je eens wat betreft je mening over Justico als combinatie. Het lijkt wel een nieuwe hype te zijn dat iedereen die ook maar iets met zijn/haar voeten onder de buik uitkomt een grotere pony/paard moet. Waarom zou dat schadelijk zijn? Ik vind de combinatie juist erg leuk!

Edit: Verkijk je niet op de manier waarop de foto genomen is.

Dank je. De foto is inderdaad van de onderkant genomen. Ik heb andere foto's bekeken die van de zijkant zijn genomen & dan zie je het niet. Maar goed, ik heb mijn pony verkocht naar België voor best veel geld naar een meisje van 16 jaar en ongeveer 1.55 ''groot''. Qua plaatje perfect, maar daar was ook alles mee gezegd. In december 2013 heb ik hem gratis terug gekregen omdat het één en al ellende was. Kortom: ik ben misschien iets groter, maar hij is nu 100 keer gelukkiger. Daarbij moet hij zijn rest van zijn leventje met mij doen. Want hij gaat nooit meer weg ;)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:40

calippe schreef:
Brilletje schreef:
Als het een ijslander zou zijn, vind niemand het raar. Daar zitten ook mensen op van 1.80 op paardjes van 1.40. Vind ik er niet elegant uitzien, maar niemand vind het raar.
Als je niet te zwaar en te lang bent, waarom zou je niet op een pony zitten dan, leuk toch!

Ik vind het dus wel raar. En velen met mij. Zal er nooit aan kunnen wennen. Bij quarters wel omdat die steviger zijn, niet zo iel.

Justico schreef:

[ Afbeelding ]

Dit vind ik al aan de kleine kant worden hoor. Je voeten komen er onderuit. En de pony is ook nog vrij beknopt gebouwd. Maar ieder z'n smaak.

Ik heb nu een Welsh a en ik ken niemand die haar in kan rijden. Degenen die er op passen, hebben niet de ervaring. Wel heel lastig hoor.

Wat een rare redenatie, je voeten komen eronder uit.
Ik ben 1.64 en mijn dochter is 1.55 maar zij heeft langere benen dan ik.
Echter is mijn bovenlijf wel langer, dus ik oog groter op de pony dan zij maar haar voeten hangen lager dan de mijne.
Of het past heeft niet zozeer met lengte en gewicht van de ruiter te maken maar meer met lichaamsbouw van ruiter en pony...

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:07

Ik ben 46 jaar en 1,64m, weeg ongeveer 60 kilo. Ik rij op een PRE van 1,50 m en ze voelt voor mij echt niet te klein. Ze is wel stevig gebouwd, dat scheelt misschien ook wel. Ik denk dat ik het anders zelf niet zo prettig zou vinden.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:35

ik ben 43 jaar en 1.60 en 55 kg en ik rijd ook nog steeds op ponyś en dat zal ik ook blijven doen ;)
momenteel op een bolle tinker van 1.40 ,maar ik ben op zoek naar een eigen pony , dus die zou ook niet boven de 1.50 uit komen,liefs kleiner ;)

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:46

ben 27, 1.60, ong.50kg en rij in de M1 met mijn E pony van 1.54
kan prima :D
een paar maanden geleden hebben we er wel een paard bij gekocht (1.68) omdat mijn pony door hoef problemen beter niet meer kan springen.
maar het is behoorlijk wennen:P het was ook niet de bedoeling om een groot paard te vinden maar ze voldeed aan alle eisen waar we op zochten en ze is zo'n schatje:) en nu kan mijn vriend af en toe ook lekker rijden. op de pony wel eens geprobeerd maar hij is hier toch eigenlijk wel te zwaar voor

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:01

Ik ben 22 jaar en rij vanaf deze maand een haflinger merrie bij, ze is ongeveer 1.40m en ik 1.70m. Daarnaast rij ik ook nog op een kwpner van 1.75. Dus was wel wennen, heb nog geen foto van mij met de haflinger dus of het staat weet ik niet, maakt mij niet zoveel uit :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:12

Ik laat lekker mijn voetjes eronder uit steken, ben helemaal blij met mijn pony's al hadden het ook paarden kunnen zijn, het lot besliste anders.
En hoe heerlijk is het als je als hark gewoon op een niet te groot paard kan klimmen als je in het bos even bent wezen picknicken!?

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:20

Ik meld me ook aan! :) Ik ben zelf 1.70m en ongeveer 52 kg. Mijn e-pony is 156,5.
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat andere ervan vinden, ik vind een pony gewoon fijner en makkelijker dan zo'n groot paard :)

Ik ben er in elk geval helemaal blij mee :) hihi

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:03

calippe schreef:
Justico schreef:

[ Afbeelding ]

Als je voeten eronderuit als richtlijn gebruikt maak je het jezelf ook wel heel moeilijk. Voor mij is dat geen reden om te zeggen dat iemand te groot is.
Even een leuk voorbeeld, dan moet HP Minderhout ook maar stoppen met rijden
Afbeelding
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 7F8KEnThoA

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:28

Grappig dat iedereen ook aangeeft hoe groot en zwaar ze zijn. Alsof je met 1.80 niet op een pony kunt rijden. (oke, 100 kg zwaar is toch een beetje te gek maar dat vind ik persoonlijk ook voor een paard van 1.65)

Ik rijd ook op (volgens NL maatstaven dan) pony's. In brazilie zijn het echte paarden hoor maar goed. Daar worden paarden van 1.50 ook door volwassen mannen gereden. Mij man weegt 85 kg. Merrie van denk nog geen 1.50 had geen enkel probleem met mijn, niet ruiter, man. Vrolijk enkele flinke ritten gemaakt van een paar uur. Laten we zeggen dat hij er meer problemen mee had dan zij :+ .

Dus ik heb er eentje van 1.40, 1.42, 1.50 (nog niet ingereden), 1.53 (en dat vind ik groot! dat is mijn reuzin hihi). het is maar wat je gewend bent en hoe je bent opgegroeid, met andere woorden, welk plaatje ben je gewend om te zien.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:01

het ligt ook aan de bouw van je pony, op een klein smal arabiertje moet jouw man niet gaan zitten lijkt me...

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:47

Citaat:
Als je voeten eronderuit als richtlijn gebruikt maak je het jezelf ook wel heel moeilijk. Voor mij is dat geen reden om te zeggen dat iemand te groot is.
Even een leuk voorbeeld, dan moet HP Minderhout ook maar stoppen met rijden
[ Afbeelding ]
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 7F8KEnThoA

Haha, ik moest inderdaad even lachen. HP kan inderdaad maar beter stoppen met rijden want hij is te groot voor zijn 'pony'.. :D