Zo zie je maar Ayasha, iedereen doet het anders
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zunzuncito schreef:Nee, die mooie krul is juist niet het doel, hoe kan je zoiets nou zeggen op een forum met allemaal penny meisjes die dit lezen? Het gaat er om dat als een paard op de juiste manier loopt dat hij dan ook de reactie geeft, waarbij er de wil is om langer te willen worden en te willen zakken, maar paarden kunnen op heel veel verschillende manieren 'in de krul' lopen die fout zijn.
little_king schreef:Ik denk dat we allemaal liegen als we zeggen dat we het goed uit voeren, dan reden we wel op de OS
Hand omhoog heb ik dan ook weer nooit geleerd. Altijd geleerd ze op gelijke hoogte te houden
. sallandval schreef:little_king schreef:Ik denk dat we allemaal liegen als we zeggen dat we het goed uit voeren, dan reden we wel op de OS
Hand omhoog heb ik dan ook weer nooit geleerd. Altijd geleerd ze op gelijke hoogte te houden
Op de OS rijden heeft meer te maken met Lobby- en netwerk-kwaliteiten dan met rij-kwaliteiten maar da's weer een heel andere discussie.
sallandval schreef:little_king schreef:Ik denk dat we allemaal liegen als we zeggen dat we het goed uit voeren, dan reden we wel op de OS
Op de OS rijden heeft meer te maken met Lobby- en netwerk-kwaliteiten dan met rij-kwaliteiten maar da's weer een heel andere discussie.
Geryon schreef:Mijn paard is zo ontzettend licht in de hand en dat hoor ik van velen die erop gereden hebben. En ik ben ook geen bokker die vind dat je niet in mag werken aan de voorkant. Vind juist dat je dat nodig hebt om dressuur te kunnen rijden.
Als jij alleen maar een licht contactje hebt en je paard wel lekker actief houdt van achter, krijg je een paard dat enorm stuwt en lang wordt.. Door middel van de juiste hulpen -waaronder halve ophoudingen- kan je dat stuwen en te lang worden omzetten naar een wat meer horizontaler en 'korter' plaatje, richting het dragen.
Maar wat mij opvalt is dat ruiters of te weinig inwerken (stuwen, lang) of juist verkeerd inwerken (valse knik, weggedrukte rug), gewoon omdat ze niet goed voelen wanneer ze wat moeten doen op welke manier.
Babootje schreef:Vind je? Ik ben het met je eens dat niet iedere amazone/ruiter de kans krijgt om goede paarden te rijden, maar Adelinde is toch echt op eigen kracht "boven komen drijven".
. Die top-elite daar kom je niet tussen zonder de juiste connecties en/of voldoende centjes. Dat is overal zo, de paardensport is geen uitzondering. sallandval schreef:Babootje schreef:Vind je? Ik ben het met je eens dat niet iedere amazone/ruiter de kans krijgt om goede paarden te rijden, maar Adelinde is toch echt op eigen kracht "boven komen drijven".
Op eigen kracht via Stef Janssen, da's dus precies wat ik met netwerken bedoel. Die top-elite daar kom je niet tussen zonder de juiste connecties en/of voldoende centjes. Dat is overal zo, de paardensport is geen uitzondering.

sallandval schreef:Babootje schreef:Vind je? Ik ben het met je eens dat niet iedere amazone/ruiter de kans krijgt om goede paarden te rijden, maar Adelinde is toch echt op eigen kracht "boven komen drijven".
Op eigen kracht via Stef Janssen, da's dus precies wat ik met netwerken bedoel. Die top-elite daar kom je niet tussen zonder de juiste connecties en/of voldoende centjes. Dat is overal zo, de paardensport is geen uitzondering.
Ayasha schreef:Uhm Sjef kwam pas bij Adelinde kijken toen zij al tussen de groten reed bij mijn weten?