love_western schreef:Een man van 90 kilo is hetzelfde als wij met overgewicht.
Natuurlijk niet. Iemand die in vorm is en 90 kg weegt beweegt héél anders dan iemand die 90 kg weegt door overgewicht.
Lasca_1987 schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties!
Doorzitten vind ik ook moeilijk. Heb afgelopen woensdag paar korte stukjes gedaan, maar heb het gevoel dat ik stuiter. Het beste wat ik doe als ik wil galopperen is dus niet naar achter zitten maar gewoon blijven zitten zegmaar?
Wat ik ook doe is dat ik me met mijn binnenhand nog aan het zadel vast houd, hierdoor kan ik met mijn zweepje geen tikje erbij geven. Ik ben benieuwd hoe het zondag gaat.
Imo is het logisch dat doorzitten lastig is. Je kunt vet niet sturen, dus daar kun je ook niets aan doen. Je zal merken dat dat soort dingen makkelijker worden wanneer je afvalt.
Door je binnenhand nog aan het zadel te houden breng je het paard ook uit balans. Is het een idee om een bokriempje aan het zadel vast te maken? Dit kan je pakken in geval van nood, ipv op voorhand al.
suuske schreef:@ little_birdy maar bokt kan soms ook overdrijven he. Gewicht kan een oorzaak zijn maar balans en evenwicht is het belangrijkst als je 60kg weegt maar je hebt geen balans kun je een paard meer hinderen dan iemand van 80kg met een goede balans
Niks persoonlijks want je bent niet de eerste die dit aandraagt, maar dit is zo'n loze vergelijking. Het gaat nu om een zwaar iemand die het paard wel hindert. Wat maakt het dan uit wat er gebeurt als een licht iemand met een slechte balans vergeleken wordt met een zwaar iemand met een goede balans?
Lasca_1987 schreef:Heel leuk idee, ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet

Heb best wel angst om te vallen, me te verwonden e.d. ziekenhuizen brrr bloed brrr. Bloed, ziekenhuizen + Lasca = flauwvallen.
TS dit is niet het eerste topic wat ik van je tegen kom & wat me opvalt is dat je een probleem herkent, dit probleem op wil lossen, maar niets wil veranderen om het te verbeteren. Als je zo graag je balans wil verbeteren, er zijn een boel goede tips gegeven. Ga hiermee aan de slag.
Daarnaast geef je aan dat je wil afvallen, niet kunt sporten, maar wel heel graag op die Fries wilt rijden. Niet durven skeeleren is iets waar je gemakkelijk aan kunt werken, namelijk door te oefenen. Stop met smoesjes verzinnen en ga (op je eigen tempo) aan de slag!
DeMolenhoek schreef:Nou! Net even in jou profiel gekeken en je bent echt niet te zwaar voor hem. En 60 kilo voor en fries? Het is vooral jou balans dat in de weg zit en niet jou overgewicht. Overigens lijk je me ook niet echt "dik" te zijn.
TS gaf eerder aan een BMI van 31 te hebben.
Lasca_1987 schreef:En ik ga zondag vragen of ik zonder beugels mag rijden.
Dat zou ik niet doen als jouw balans zo slecht is. Er zijn genoeg oefeningen om aan je balans te werken met minder risico om eraf te vallen.