Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:44

Lasca_1987 schreef:
Nogmaals wat de sportschoolbetreft, dan komen we weer bij mijn rechterzij uit. En wat kan en ha doen als je langskomt met een klacht, waarbij je geen pijn voelt? Dat is iets wat mij al die "jaren" heeft tegen gehouden om langs te gaan. Ja, ik heb 2x een rit van anderhalf uur gemaakt... stap en draf, draf waren maar korte stukjes.
Nog een ding over de fitness : Wie betaald mijn sportkleding? (Broek en schoenen) En vergeet niet ik zit aan een contract vast...

Ik heb de moeite genomen om uitgebreid uit te leggen wat je wel kan doen en waarom (met mijzelf als voorbeeld)
Niet gelezen?

Juist met je problemen moet je trainen. laat je doorverwijzen naar een goede fysio, die zal je leren om je lijf op goede wijze te gebruiken en oefeningen geven om thuis te doen. Geen geld, kleding of contract nodig. Alleen wil en doorzettingsvermogen. Anders ga je jezelf straks tegenkomen.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:45

nadita schreef:
Dit wordt, of eigenlijk is het dat al, weer een overloze discussie, net als TS haar vorige topics over van alles en nog wat.
Iedereen en alles zit tegen volgens TS. Ze heeft overal een weerwoord op. Open dan geen topic, als je het zelf allemaal zo goed weet en toch niets van iemand anders aan wilt nemen.

Op mijn vorige post wordt helemaal niet gereageerd. Alleen op datgenen wat ze wil lezen.
Get a life....

Tja en daar gaan we weer. Sluit me aan bij bovenstaande. Algemeen bekend bij Lasca idd net als in alle andere topics. Doe geen moeite lieve allemaal, zinloos.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:45

Ons pap zei altijd: 'Kan ik niet ligt op het kerkhof, en wil ik niet ligt er naast!'. Ik denk dat dit gezegde genoeg weergeeft hoe ik inmiddels tegen dit topic aankijk. Op alles wat wij aan tips geven komt een opmerking terug in de trant van kan ik niet of wil ik niet. Dan niet meid. Maar stop dan alsjeblieft met aandacht vragen. :evaw:

Meerdere Bokkers met mij hebben meerdere ongelukken gehad en/of blijvende letsels (aan overgehouden) maar sporten gewoon, en dan ga jij overal over zeuren dat je het niet kan vanwege pijn in je zij of angst? Ik vraag me ook af of het door de aanvaring met je vader komt dat je pijn hebt, of dat het van die ordinaire kramp is die iedereen wel eens tijdens het sporten heeft... Het is klaarblijkelijk niet erg genoeg om er toch mee naar de huisarts te gaan om alleen al te overleggen.

Ik vraag me nog wel af of je een vastgestelde (geestelijke?) aandoening hebt? Gezien je reacties en alles afwimpelen... Vind ik niet echt alleen maar een karaktertrek.. :x

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:46

Ik begrijp dat je niet als een gek gaat slaan op je paard met een zweep.
Maar als je beenhulpen aangeven dat hij voorwaarts moet, en je zit staat hem niet toe om voorwaarts te gaan, gaat een zweepje dan helpen? En is dat eerlijk tegen over het paard?
Ik denk dat hij dan helemaal niet meer snapt wat de bedoeling is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:49

Bokt bitcht weer eens heeeeel erg.. jeetje,

fiets je al elke afstand die je kan fietsen?

Het kost je niets extra's en aangezien je je blessure met paardrijden ook niet voelt, denk ik dat fietsen ook goed moet gaan. Als je gewoon altijd naar de manege/werk/stage/school fietst dan maak je per week al heel veel kilometers, dan gaat het afvallen misschien wat sneller. daarnaast krijg je door meer beweging ook meer souplesse in je eigen lijf waardoor het paardrijden een stuk beter zal gaan.

Kijk ook eens naar het boek callanetics. Misschien dat je daar niet alles uit kan doen, maar je kan deze voor een paar euro op marktplaats vinden. Ik heb de blauwe(10 jaar jonger in 10 uur). Het zijn oefeningen om je balans beter te maken, en je spieren sterker, zonder dat je moet gaan gewichtheffen o.i.d. Sommige dingen zijn wel heel moeilijk (bv 300 situps), maar je wend er erg snel aan, het kan gewoon in de woonkamer en je hoeft er niets extra's voor te kopen. en je wordt er heerlijk lenig en soepel van.

http://www.marktplaats.nl/a/boeken/spor ... ousPage=lr
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 11-06-13 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:50

Lasca_1987 schreef:
Op sommige bokkers hun post zal ik niet ingaan omdat het antwoord niet relevant is voor dit topic. Zoals ik al 2 x gemeld heb, neemt het topic een andere wending aan dan de bedoeling was. Ik moet zelf het topic in goede banen leiden, en daarvoor doe ik hier ook mee mijn best. Om weer terug naar OP te gaan en niet uitgaan weiden aan andere dingen die niet relevant zijn.

Ik zie in dit topic niets wat niet relevant is.

Je geeft aan dat je niet kan galopperen vanwege je maatje meer en daar wordt duidelijk op ingegaan.
Er wordt met goede argumenten uitgelegd waarom het niet lukt, waar het mee te maken heeft en wat je eraan kunt doen.
Lijkt mij juist zeer on topic, ook als het niet altijd is wat je wil horen

Verder vind ik tikken met zweep dus totaal not-done. Jij zit je paard enorm in de weg en dan wordt hij gecorrigeerd?
Hmmmmm omgekeerde wereld?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:52

Lasca_1987 schreef:
Dorine92; Ik ben bezig met afvallen, je suggereert dat ik niet wil afvallen maar dat wil ik wel.

Goed zo, dan zou ik daar zeker mee doorgaan, vooral ook voor jezelf. Maar ga dan ook naar de huisarts, want een stukje wandelen af en toe zet geen zoden aan de dijk. Als het probleem is opgelost kun je namelijk wél gaan joggen, en dat helpt pas écht!
Heb je trouwens ook last met fietsen? Dat kun je namelijk veel langer volhouden.. Als je nou eens om de dag anderhalf uur fietst, kun je voor de rest lekker blijven lopen. En paardrijden natuurlijk..

Je geeft zelf al aan dat je per sé op dit paard wilt blijven rijden, dat is misschien niet de verstandigste keuze, maar als jij daar blij van wordt moet je dat dan maar blijven doen. Maar ik zie gewoon weinig mogelijkheden op dit paard en met deze instructie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:53

Dioxide schreef:
Ons pap zei altijd: 'Kan ik niet ligt op het kerkhof, en wil ik niet ligt er naast!'. Ik denk dat dit gezegde genoeg weergeeft hoe ik inmiddels tegen dit topic aankijk. Op alles wat wij aan tips geven komt een opmerking terug in de trant van kan ik niet of wil ik niet. Dan niet meid. Maar stop dan alsjeblieft met aandacht vragen. :evaw:

Meerdere Bokkers met mij hebben meerdere ongelukken gehad en/of blijvende letsels (aan overgehouden) maar sporten gewoon, en dan ga jij overal over zeuren dat je het niet kan vanwege pijn in je zij of angst? Ik vraag me ook af of het door de aanvaring met je vader komt dat je pijn hebt, of dat het van die ordinaire kramp is die iedereen wel eens tijdens het sporten heeft... Het is klaarblijkelijk niet erg genoeg om er toch mee naar de huisarts te gaan om alleen al te overleggen.
Ik vraag me nog wel af of je een vastgestelde (geestelijke?) aandoening hebt? Gezien je reacties en alles afwimpelen... Vind ik niet echt alleen maar een karaktertrek.. :x

Dat je daar aan twijfelt... Ja die pijn komt door die aanvaring met mijn vader ja! Maar als ik die pijn niet voel, en ga naar de ha wat gaat die er dan aan doen? Juist, niks! Ik ben net terug gewandeld van de middenweg naar een straat hier in de buurt van de rai. Ik had gewoon mijn eigen tempo en toen deed mijn zij al zeer.

De tips afwimpelen? Willen, kunnen? Nou ik geef mijn reactie / mening over die tips en als dat al niet meer mag... :x Willen, kunnen... Misschien kan ik het niet, durf ik het niet maar wil ik het wel? Daar al eens aan gedacht.. (Geestelijke?) aandoening? Jep, Autisme, asperger.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:56

PocoGaucha schreef:

Dat vind ik nog wel meevallen... Ik raakt niet snel geïrriteerd in een topic door een TS, maar in dit geval haalt ze ook bij mij t bloed onder de nagels vandaan. Ik vind dat er nog netjes gereageerd wordt eigenlijk!
Maar om te zorgen dat ik niet een te hoge bloeddruk krijg, ga ik lekker ontstippen... :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:57

liljebo schreef:
Lasca_1987 schreef:
Op sommige bokkers hun post zal ik niet ingaan omdat het antwoord niet relevant is voor dit topic. Zoals ik al 2 x gemeld heb, neemt het topic een andere wending aan dan de bedoeling was. Ik moet zelf het topic in goede banen leiden, en daarvoor doe ik hier ook mee mijn best. Om weer terug naar OP te gaan en niet uitgaan weiden aan andere dingen die niet relevant zijn.

Ik zie in dit topic niets wat niet relevant is.

Je geeft aan dat je niet kan galopperen vanwege je maatje meer en daar wordt duidelijk op ingegaan.
Er wordt met goede argumenten uitgelegd waarom het niet lukt, waar het mee te maken heeft en wat je eraan kunt doen.
Lijkt mij juist zeer on topic, ook als het niet altijd is wat je wil horen

Verder vind ik tikken met zweep dus totaal not-done. Jij zit je paard enorm in de weg en dan wordt hij gecorrigeerd?
Hmmmmm omgekeerde wereld?

Niet relevant bedoel ik hoe ik zit met school stage bijbaan om die uitleg te geven. Dat is niet relevant voor dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:58

Loetie84 schreef:
PocoGaucha schreef:

Dat vind ik nog wel meevallen... Ik raakt niet snel geïrriteerd in een topic door een TS, maar in dit geval haalt ze ook bij mij t bloed onder de nagels vandaan. Ik vind dat er nog netjes gereageerd wordt eigenlijk!
Maar om te zorgen dat ik niet een te hoge bloeddruk krijg, ga ik lekker ontstippen... :evaw:

Houdoe, heb een prettige avond :evaw: :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:59

De HA kan jou weldegelijk helpen, ook al heb je op dat moment geen pijn! Hij kan je doorverwijzen naar een fysiotherapeut die je kan helpen om beperkingen te overwinnen!

Als het goed is krijg je vanwege je Asperger ook wel veel vergoed qua therapie en begeleiding... Kunnen die je niet helpen? Mijn schoonbroertje is gehandicapt (PDD nos, verstand van iemand van 5 terwijl hij 25 is) en rijdt bijvoorbeeld op een manege zonder drempels. Misschien dat je jouw manege, waar Lasco staat, daar enthousiast voor kunt krijgen? Wellicht krijg je het paardrijden dan wel via je verzekering, en houdt je geld over voor andere leuke sporten/activiteiten die je wel kunt doen.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:00

Citaat:
(Geestelijke?) aandoening? Jep, Autisme, asperger.

Dioxide bedoelde vastgesteld door een professional, niet door een bokker in je vorige topic. :')

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:01

Lasca_1987 schreef:
[
De tips afwimpelen? Willen, kunnen? Nou ik geef mijn reactie / mening over die tips en als dat al niet meer mag... :x Willen, kunnen... Misschien kan ik het niet, durf ik het niet maar wil ik het wel? Daar al eens aan gedacht.. (Geestelijke?) aandoening? Jep, Autisme, asperger.

Ok ondanks dat je mijn posts negeert probeer ik het nog een keer

-ga naar huisarts, vraag doorverwijzing naar fysio en laat je gerichte oefeningen geven om thuis te doen. Kost geen geld.

-Meet jezelf een gezonde levenstijl aan. Kan helpen om te googlen op de gevolgen van verkeerd eten/veel suikers/vetten etc. Tips etc vind je ook op google, gratis

-werk aan je balans en zit. Overleg met de instructrice dat je voorlopig alleen stap en draf doet en dat je eerst voor een goede zit zorgt. Corrigeer je paard niet voor de fouten die jij maakt, maar werk aan jezelf en aan je zit, voordat je aan galop denkt

- help stallen uitdoen etc. Goed voor lijf en geest.

zag net dat je mij wel even ha gequote, maar daarbij alleen ingaat op het punt stage/werk terwijl dat slechts een fractie is van alle genoemde tips die je blijkbaar niet relevant vond
Laatst bijgewerkt door liljebo op 11-06-13 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:01

love_western schreef:
Een man van 90 kilo is hetzelfde als wij met overgewicht.

Natuurlijk niet. Iemand die in vorm is en 90 kg weegt beweegt héél anders dan iemand die 90 kg weegt door overgewicht.

Lasca_1987 schreef:
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Doorzitten vind ik ook moeilijk. Heb afgelopen woensdag paar korte stukjes gedaan, maar heb het gevoel dat ik stuiter. Het beste wat ik doe als ik wil galopperen is dus niet naar achter zitten maar gewoon blijven zitten zegmaar?

Wat ik ook doe is dat ik me met mijn binnenhand nog aan het zadel vast houd, hierdoor kan ik met mijn zweepje geen tikje erbij geven. Ik ben benieuwd hoe het zondag gaat.

Imo is het logisch dat doorzitten lastig is. Je kunt vet niet sturen, dus daar kun je ook niets aan doen. Je zal merken dat dat soort dingen makkelijker worden wanneer je afvalt.
Door je binnenhand nog aan het zadel te houden breng je het paard ook uit balans. Is het een idee om een bokriempje aan het zadel vast te maken? Dit kan je pakken in geval van nood, ipv op voorhand al.

suuske schreef:
@ little_birdy maar bokt kan soms ook overdrijven he. Gewicht kan een oorzaak zijn maar balans en evenwicht is het belangrijkst als je 60kg weegt maar je hebt geen balans kun je een paard meer hinderen dan iemand van 80kg met een goede balans

Niks persoonlijks want je bent niet de eerste die dit aandraagt, maar dit is zo'n loze vergelijking. Het gaat nu om een zwaar iemand die het paard wel hindert. Wat maakt het dan uit wat er gebeurt als een licht iemand met een slechte balans vergeleken wordt met een zwaar iemand met een goede balans?

Lasca_1987 schreef:
Heel leuk idee, ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet _O- Heb best wel angst om te vallen, me te verwonden e.d. ziekenhuizen brrr bloed brrr. Bloed, ziekenhuizen + Lasca = flauwvallen.

TS dit is niet het eerste topic wat ik van je tegen kom & wat me opvalt is dat je een probleem herkent, dit probleem op wil lossen, maar niets wil veranderen om het te verbeteren. Als je zo graag je balans wil verbeteren, er zijn een boel goede tips gegeven. Ga hiermee aan de slag.

Daarnaast geef je aan dat je wil afvallen, niet kunt sporten, maar wel heel graag op die Fries wilt rijden. Niet durven skeeleren is iets waar je gemakkelijk aan kunt werken, namelijk door te oefenen. Stop met smoesjes verzinnen en ga (op je eigen tempo) aan de slag!

DeMolenhoek schreef:
Nou! Net even in jou profiel gekeken en je bent echt niet te zwaar voor hem. En 60 kilo voor en fries? Het is vooral jou balans dat in de weg zit en niet jou overgewicht. Overigens lijk je me ook niet echt "dik" te zijn.

TS gaf eerder aan een BMI van 31 te hebben.

Lasca_1987 schreef:
En ik ga zondag vragen of ik zonder beugels mag rijden.

Dat zou ik niet doen als jouw balans zo slecht is. Er zijn genoeg oefeningen om aan je balans te werken met minder risico om eraf te vallen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:04

En door de pijn heengaan! ik ben zo'n 3 jaar geleden aan mijn linker achillespees geholpen en heb er minder gevoel in en met lichtrijden heb ik echt ontzettend veel pijn maar dat is voor mij geen reden om door te gaan. Als je echt zo graag doet paardrijden moet je door de pijn heengaan en er gewoon voor gaan. Als je wilt kun je alles. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:08

Dioxide schreef:
De HA kan jou weldegelijk helpen, ook al heb je op dat moment geen pijn! Hij kan je doorverwijzen naar een fysiotherapeut die je kan helpen om beperkingen te overwinnen!

Als het goed is krijg je vanwege je Asperger ook wel veel vergoed qua therapie en begeleiding... Kunnen die je niet helpen? Mijn schoonbroertje is gehandicapt (PDD nos, verstand van iemand van 5 terwijl hij 25 is) en rijdt bijvoorbeeld op een manege zonder drempels. Misschien dat je jouw manege, waar Lasco staat, daar enthousiast voor kunt krijgen? Wellicht krijg je het paardrijden dan wel via je verzekering, en houdt je geld over voor andere leuke sporten/activiteiten die je wel kunt doen.

Ik weet wel dat ik autisme heb, iemand op bokt gaf mij het advies om op asperger te googlen en dat past wel in het plaatje. Helaas heeft mijn moeder mij nooit laten testen omdat zij zelf in het onderwijs zit en de autisme herkende. Ik wil mij wel tzt laten testen.

Kirsha

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:11

Ik vind wel dat je behoorlijk generaliseert hoor. Autisme is er in zóveel vormen, om gewoon te zeggen 'ik heb dit' vind ik een beetje raar. Zou wat zijn als iedereen zijn eigen afwijking kon vaststellen, dan waren er geen opgeleide mensen meer voor nodig :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:11

Als ik ga Googelen dan heb ik ook tig aandoeningen, je betrekt namelijk altijd symptomen op jezelf. Niet slim van je moeder dat ze je niet heeft laten onderzoeken, dan had ze veel tegemoedkomingen kunnen krijgen... Zolang jij niks vastgesteld hebt gekregen bij een arts, kun je nooit zeggen "Ik heb."

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:13

Offtopic:

Door dit topic krijg ik reclame ''1 tip voor een slank figuur, verlies elke dag een beetje buikvet door deze opmerkelijke tip'' :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:14

:') _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:15

Kirsha schreef:
Ik vind wel dat je behoorlijk generaliseert hoor. Autisme is er in zóveel vormen, om gewoon te zeggen 'ik heb dit' vind ik een beetje raar. Zou wat zijn als iedereen zijn eigen afwijking kon vaststellen, dan waren er geen opgeleide mensen meer voor nodig :')

Dat is hetzelfde als: ik kan niet hardlopen want ik heb een "blessure". Daar is ze ook niet voor naar de huisarts geweest, maar heeft ze zelf geconstateerd..

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:17

Wat een berichten weer. Ik ga vanavond eens goed lezen en dan mijn reactie geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:18

Dorine92 schreef:
Kirsha schreef:

Dat is hetzelfde als: ik kan niet hardlopen want ik heb een "blessure". Daar is ze ook niet voor naar de huisarts geweest, maar heeft ze zelf geconstateerd..

Goh, wat ken ik mijzelf toch weer goed :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:19

Lasca_1987 schreef:
Dorine92 schreef:

Goh, wat ken ik mijzelf toch weer goed :')

Fijn dat je het zelf aangeeft.