houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:22

Ik vind het best lastig om tips te geven, op de laatste foto's vind ik iedereen er best netjes op zitten.
Nog tips voor mij?

Afbeelding

Afbeelding

verwijderd13

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:24

hierboven je armen zijn zoals bij mij wel een beetje veel naar voor ;) maar ik doe dit ook ;p gelijkenis haha. het kan ook bij jou gewoon geweest zijn omdat je peerdje trok :p

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:25

p.s mooie barefoot !!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:27

SachemLover schreef:
p.s mooie barefoot !!!

Dankje :o

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:19

Wat een leuk topic dit! Mijn foto's:
Springen, een paar weken geleden, sorry voor de onduidelijkheid...
Afbeelding
Gewoon dressuur, deze foto is van redelijk lang gelden (deze zomer) maar ik heb niet echt een recentere foto, sorry...
Afbeelding
(De laatste is deze vakantie op ponykamp, op de pony van een meisje)

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 07:23

Heeft er niemand tips voor mij??

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:50

@Antje_vip, 1e foto: je hebt hier heel erg de stoelzit, probeer wat meer naar voren te zitten, zodat je niet in de stoelzit komt. Verder mogen je handen wat lager en meer ontspannen, het ziet er uit alsof je handen zijn vastgeschroefd, heb fijne, losse armen en ga met elke beweging van je paard mee. Foto 2: hetzelfde als bij Manonfleur, je houd de hals van je paard, probeer ze naast de hals te houden. Verder lig je bijna op je paard, je hoeft niet zo ver naar voren te zitten en probeer je benen een heel stuk lager te houden.

@Manonfleur, op de 2e foto zit je wat ingezakt, probeer rechtop te zitten en mogen je handen iets hoger. Op de spring foto houd je je vast aan de hals van je paard, probeer de volgende keren niet meer je vast tehouden aan de hals/manen. Verder lijkt het me fijner om je beugels een paar gaatjes korter te maken (spring foto), je beugels zijn nu erg kort en daardoor kun je je beugels makkelijk kwijtraken.

Foto van mij krijgen jullie later, alleen hebben jullie tips tegen pianohandjes. Ik heb ze namelijk heel erg en ik kan er niet vanaf komen. (Zijn pianohandjes erg en waarom is het niet goed om met pianohandjes te rijden?)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:59

antje_vip, op de eerste foto zit je heel erg achterin het zadel, oftewel stoelzit inderdaad, probeer daarop te letten. Je tenen mogen ook iets meer naar binnen en hakken meer uitdrukken. Volgens mij zit je wel mooi rechtop. :) Op de tweede foto moet je proberen niet zo op de hals te steunen/leunen. Ook zou ik je benen niet zo ver naar achter doen en minder naar voren zitten, het is natuurlijk geen twee meter die je springt. :Y)

manonfleur, eerste foto is beetje onduidelijk maar volgens mij steun jij ook op de hals? Op de tweede foto mag je je onderbenen iets meer naar achter doen zodat er een rechte lijn komt van je hak naar je schouders. Probeer ook je schouders iets naar achter te doen, het lijkt nu een beetje alsof je ingezakt zit. En volgens mij mag je ook ja handen iets meer dragen. :)

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:22

Manonfleur: misschien je voeten iets meer uit de beugels de rest is al gezegd. Verder ziet het er goed uit

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:40

Ik bedoelde: je beugels zijn nu erg lang, inplaats van kort :)

xpikolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:28

Hey Manon ik vind dat je een hele nette zit hebt alleen denk erom dat je niet als een zak aardappelen gaat zitten niet banketstaaf bedoelt hoor!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:56

Afbeelding

Afbeelding

Eigen verbeterpunten

- Ja weer de pianohandjes
- Stoelzit, vind het erg moeilijk om dit niet te krijgen
- Tenen meer naar binnen en hakken niet zo laag houden
- Meer rechtop zitten
- Meer knik in de ellebogen en handen wat verder uit elkaar
- Ontspannen , niet zo gespannen zijn en armen wat losser houden

Dat zij een hele boel verbeterputen! ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Ps: ja ik weet dat ze hier helemaal op de voorhand loopt en helemaal niet goed loopt, helaas is de pony verkocht dus kan ik er niks meer aan doen.

Omdat ik een heleboel kleren aan had, lijk ik op deze foto's erg dik :o

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:10

@paardje45; dankjewel vor de tips, ik zal erop gaan letten. Het gaat nu wel al stukken beter!
@naomi; dankjewel voor de tips, ik zal erop letten.
@spohianemo; dankjewel, dat met mijn voeten gaat nu ook al beter.
@pikolover; hey Ilse! Dankjewel, haha dat begrip ik. Maar het gaat nu ook stukken beter, ik heb ook elke week les, dus er word ook allemaal aan gewerkt.
Bedankt voor de tips ;)

Edit;
@paardje45;
Idd, zoals je zelf al zei, je tenen wat meer naar binnen en wat meer knik in je armen. Verder vind ik het er wel netjes uitzien ;)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:21

@ Antje vip; inderdaad de oh-zo-bekende stoelzit (heb er zelf ook last van :( )verder mogen je handen iets dichter bij elkaar.
@ manonfleur; handen rechtop boven de schoft en iets trotser zitten!
@paardjes45; je noemt zelf alle tips al :D

nu ik.... Dramatische zit heb ik. Ik kan allemaal leuk vertellen hoe het moet, maar het zelf doen is een ander verhaal. Ik zit verschrikkelijk in stoelzit en kan mijn benen gewoon niet fijn kwijt op m'n zadel. (lees ik ben 1.90 met belachelijk lange benen)

Afbeelding

hakken moeten ook veeull meer naar beneden maar dit lukt niet omdat ik te veel knijp mede door die stomme stoelzit! Ik kom dus ook veeel te veel op de lepel te zitten wat voor mn paard ook niet fijn is natuurlijk!

laat die tips maar komen!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:18

Ik heb eindelijk een foto gevonden van mijn probleem: Afbeelding

Wat kan ik doen aan dat voorover zitten? tips, commentaar? :)

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:16

Ik kom er ook even bij :D

Afbeelding

Dit is de tweede keer dat ik spring in heel me leven dus ik ben nog hard aan het oefenen :P
Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:22

Paardjes45, op de tweede foto mag je je onderbenen meer naar achter doen, ook mag je paard iets actiever lopen.
Jessica_R, volgens mij zit je heel ver achter in het zadel, ook je hakken proberen uit te drukken. (Héél mooi paard trouwens <3 )
CrazyIris, probeer volgende keer je schouders meer naar achter te doen, dit hielp bij mij toen ik ook naar voren zat. Ook mogen je teugels iets langer zodat je beter naar achter kunt zitten.
TheMelgut, schouders en onderbenen naar achter op de eerste foto, op de tweede foto mag je volgens mij iets meer meegeven, maar dat is niet heel duidelijk. Vind ook dat het paard op de eerste foto ontspannen loopt maar vind jou toch wel een beetje gespannen eruit zien?
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 27-10-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:26

Ik kom er toch even bij! :)
Ik ben er trouwens van bewust dat ik me handen verkeerd heb :)
Afbeelding

Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:42

Afbeelding

Afbeelding

ik weet dat bij de laatste foto me beugels veeels te kort zitten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:46

SindyKaya, vind dat je netjes rijd, op de tweede foto moet je alleen niet zo naar achter 'leunen'.
LiannePuthzy, ten eerste vind ik het op beide foto's er héél erg gespannen uit zien. Op de eerste foto's zijn je beugels denk ik net te lang, niet naar beneden kijken, rechtop zitten, tenen naar binnen, hakken uitdrukken en handjes mooi rechtop. Op de tweede foto beugels heel wat gaatjes langer. Ook niet de hele tijd drijven met je hak en je handen niet zo gestrekt. Teugels dus iets langer waardoor je een mooie handhouding krijgt. Krijg ook een beetje het idee bij de tweede foto dat het paard zo met zijn hoofd loopt omdat je heel erg aan het trekken bent. Les nemen lijkt me wel verstandig. (Ik heb je topic gelezen en ik bedoel les van een goede gediplomeerde instructeur)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:48

ben ik naar opzoek :)
denk dat ik dan 1 of 2 keer per maand les neem omdat prive les best duur is

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:49

LiannePuthzy schreef:
ben ik naar opzoek :)
denk dat ik dan 1 of 2 keer per maand les neem omdat prive les best duur is

Het hoeft niet duur te zijn hoor :) Willen je ouders anders niet een deel betalen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:51

denk het wel, maar ik mag dan vast niet elke week les

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:53

LiannePuthzy schreef:
denk het wel, maar ik mag dan vast niet elke week les

Misschien als je ze de reactie's in je topic laat lezen? Als je vaak genoeg les krijgt heb je over een tijdje steeds minder les nodig, maar paardrijden is nou eenmaal een dure hobby. Als je begint met 1x in de week kun je afbouwen naar 1x in de twee weken en dat je dan die ene keer huiswerk mee krijgt om zelf aan te werken, snap je? :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:53

@sindykaya;
ja je rijd netjes, alleen wat hierboven ook word gezegt, niet heel erg naar achter leunen. ;)
@lianneputhzy;
voet verder uit de beugel (en dat ook tenen naar beneden als je dat dan hebt), niet zo erg naar beneden kijken (of keek je of je op het goede been zat misschien?) en je handen iets meer dragen (dus iets hoger).
tweede foto: ellebogen aan je lijf en niet je armen recht naar voren uitstrekken, handen rechtop houden, teugels zou ik ook ietsje langer doen en je tenen een klein beetje naar binnen. (en natuurlijk beugels langer, maar dat geef je zelf ook al aan). Maar wel goed dat je les neemt, dat is altijd wel verstandig. ;)