Op de tweede foto zie ik een mooi actief achterbeen, maar hij lijkt wel wat "na" te komen als ik hem met het voorbeen vergelijk.
Wel een gave foto overigens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ArGieVai schreef:@ Nombrado (kom ik weer met vragen, hihi..) Ten eerste vroeg ik me af wat voor zadel je hebt, ik vind hem echt prachtig!!
Dan weer even ontopic. Zou je misschien kunnen uitleggen hoe jij met deze manier van rijden begonnen bent? Echt vanaf het begin zeg maar? Zodat het misschien voor anderen (incl ik) ook makkelijker is om te begrijpen en indd niet het effect te krijgen dat het paard sloom / op de voorhand gaat stappen ipv langzaam en op de achterhand?
S_en_Z schreef:Caira pak het dressuurboekje maar Wbt aanleuning.
Wordt absoluut niet gewaardeerd in een proef. Vanaf de B krijg je hier al zwaar commentaar op.
In een andere tak van de sport (denk aan Western) wordt er een heel ander beeld verwacht. (werken met gewicht teugel ipv mond-hand verbinding.) Waarom dat zo is weet ik niet. Maar ik ben dan ook een dressuurprikker en niet zo geïnteresseerd in Western.
Nu ga ik weer even aan het werk
Nombrado nogmaals bedankt voor je bijdrage aan het topic
nombrado schreef:
Caira schreef:En dan valt het belang van veel kontakt op de teugels vanzelf weg... kontakt houden is 1 ding, maar het is geen absolute noodzaak voor een goed bewegend en door het lijf lopend paard. Sterker nog, je kunt een paard ook verzamelen aan een halsring.
ArGieVai schreef:Dank je voor de uitgebreide uitleg weer!! Maar waar ik dan mee zit... Heb de afgelopen tijd mijn paard veel zonder zadel gereden, maar merk dat hij daarvan last krijg van zijn rug. Is dit vanwege slecht ruggebruik van hem door mijn nog slechte zit? En hoe kan ik er voor zorgen dat hij geen last krijg van mijn zitbeenknobbels die in zijn spieren drukken? (ben zelf erg dun, en hij ook redelijk...)
En ben ook wel benieuwd wat jouw mening is over dit filmpje:
[ Video ]
(even uit Caira's profiel geplukt)
Ik stuur je even een PB over zadel!
ArGieVai schreef:ik heb niet echt goede foto's daar van, maar kan heel erg gaan "schuiven" met mijn billen.. (hij gooit ook nogal hoog op in draf) en heb het idee dat ik nogal ga verkrampen...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]