jerich0 schreef:De reden is zowel ruiters ,instructeurs, ouders,...
Als je als ruiter afhangt van het geld en jij vraagt 4 maand om een paard deftig te doen lopen en de ander doet het in 2 maand, dan verdien je niet, en men steekt het paard achteruit, zowel in lesgeven als zelf rijden. Dat krijgt men met veel sponsers die nog geen halster kunnen aandoen. Dan hangt de manege ook af van dat geld, want in de manege hier 1 km vandaag rijd dochterlief al met paard in het krulletje en ik laat haar stapoefeningen doen, dus klant is weg,...
Dan heb je nog de domme fotografen die geen idee hebben wat correct is. Dus de boekjes staan vol van foute foto's. Hoe moeten kinderen dit nog leren. In de huiddige maatschappij mogen en krijgen ze alles, maar eens opzoekwerk naar de geschiedenis en oude boeken is teveel gevraagd, wsnt daar staan geen leuke prentjes in.
Wedstrijdruiters gaan voor de meeste bekertjes op de kast met een paard dat niet van hen is. Wat maakt het hen uit dat hij na 2 jaar kapot is. Hun naam is gemaakt...
En juryleden zouden terug gewezen moetenn worden op de FEI regels. 1 belangrijke is:" een paard mag niet langer dan 10sec achter de loodlijn lopen anders dient deze te worden gediskwalificeerd." Hoeveel ruitrs zou men nog zien in de ring?
Men is tegenwoordig van paardonbekende naar GP ruiter in 2 jaar, want ze hebben het geld. Hier ligt de fout. Men moet terug naar instructeurs die echte kennis hebben. Harder optreden in maneges tegen beginners die de kampjes lesgeven, want daar start het. En voor de eerste rijles, verplicht een basisboekje te lezen...
Als ik zie hoeveel stromingen er zijn:
wie of wat bepaalt dan welke instructeur nu "echte kennis" heeft?
wie of wat bepaalt dan welke stroming de juiste is?
En dan vraag ik me tevens nog iets af; 10 seconden achter de loodlijn en dan dient men gediskwalificeerd te worden???
Heb zelfs in een ander topic's gelezen dat achter de loodlijn komen zelfs heel erg "klassiek" zou (kunnen) zijn in bepaalde situatie's