Skygirl schreef:c_alsemgeest schreef:Ik denk ook dat het vooral een gebrek is aan zelfreflectie
Sommige instructeurs houden vast aan hun manier van lesgeven en blijven een combinatie trainen ook al komen ze geen steek verder. Adviseren om een ander te proberen of een andere methode zit er vaak niet in... puur een geldkwestie.
En de combinatie denkt vaak dat het ligt aan het "moeilijke paard" en even bij je zelf nagaan of het niet aan je trekkende armen, wiebelende benen of je motorische gestoordheid ligt is er dan niet bijZeker als je instructeur dit niet bij jou neerlegt.
Vind dat een beetje flauw en kort door de bocht.
Ik denk juist dat heel veel mensen wel weten dat het aan hun eigen gewiebel ligt, maar het lukt ze ook niet om er vanaf te komen. Dat het ze misschien met een andere instructeur wel zou kunnen lukken denken ze dan niet aan, want het is gewoon hun eigen kneuzigheid waardoor ze niet verder komen.
Nou ik denk dat er toch te vaak de schuld aan het paard word gegeven ipv naar hunzelf te kijken hoor, dat zou nog veel meer mogen.
Want het is zo makkelijk om de schuld op het paard af te schuiven. 

Was bij de junioren.
Maar ik hoop toch echt dat we daar een beetje heen kunnen...
) en ze vond hem geweldig en heerlijk rijden...