Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yelly schreef:Ik zou het wel leuk vinden om het verschil en de ontwikkeling te zien, S_en_Z
_Marinke_ schreef:S_en_Z wat fijn om die foto's te zien zeg! Heel verhelderend en duidelijk!
Ik ben nu direct eigenlijk wel benieuwd wat je dan van deze zegt;
Zelf zou ik zeggen; 'goed', hij mag wat meer op de achterhand komen maar voor een ongetraind paard vind ik het echt netjes, maar wat ik bv. lastig vind is dit nou ook in een goede takt? Of maakt ie hier dus taktfouten? Dat zie ik dus nog écht niet...
ElanII schreef:@S&Z: bedankt voor het plaatsen van de foto's. Ik ga wel een aantal keren ernaar kijken en naar jouw uitleg, het is echt niet makkelijk als je dat niet gewend bent maar wel heel interessant. Over het draven nog: ik heb dus een IJslander (vijfganger), die (op het ogenblik) niet draaft in de bak. Dat gaat overigens wel goed komen hoor, daar heb ik immers les voor. Buiten draaft hij wel gelukkig. Ik geef voorlopig nog de voorkeur aan draf, omdat zijn tölt (te) lateraal is en hij sterker moet worden door draven en galopperen. Van te lateraal tölten wordt hij alleen maar stijf, dus dat willen we niet. Ik heb 2 instructrices: eentje speciaal voor mijn houding en zit en ik les 1 keer per week met een groepje IJslanders, erg leuk maar we zijn nog maar net begonnen.
@Agossie: haha zelfde probleem als ik dus, zelf nooit op de foto. Nou vind ik dat meestal niet zo'n probleem maar als je dan iemand nodig hebt...
ElanII schreef:Agossie schreef:ElanII, ik kom nog wel eens in Zoetermeer als er een rock concert te fotograferen is. Misschien kan ik dan daarvoor een keer bij jou langs om foto's te maken?
Wat lief aangeboden... het bizarre is dat ik zelf ook fotografeer, super goede camera heb ook maar ja, dat helpt niet als ik mezelf op de foto wil hebben. Onze bak, als je het al zo kan noemen is super slecht: klein, zwaar en loopt ook nog eens giga af in hoogte. Ik moet dus een andere bak versieren, rijd nu dus meestal buiten. Als dat lukt en ik ben weer regelmatig aan het rijden, dan houd ik me aanbevolen
_Marinke_ schreef:Hij kan super ruim draven S_en_Z hij hoeft daar echt amper moeite voor te doen eigenlijk (maar het is niet de juiste manier van ruim draven wat hij doet..), voor de geïnteresseerde wil ik ook wel het totaal plaatje van deze beentjes posten, denk dat nog wel leerzaam is eerlijk gezegd, want als je zo de beenzetting ziet is het volgens mij helemaal niet verkeerd.Wat denken jullie loopt het paard hier met een fijn ruggebruik? En "aan de teugel" ?
Het is voor hem een beetje een 'normaal-niet-super-actief' drafje naar mijn idee dit...
karin1994 schreef:super interresant vind ik dit
dit is mijn allerbeste slechtste foto die ik kon vinden
van al heel lang geleden zat ie net onder het zadel
loopt te veel op de voorhand toen, nu weet ik niet want ik rijd hem al heel ff niet meer
maar wat vinden jullie ervan?
S_en_Z schreef:_Marinke_ schreef:Hij kan super ruim draven S_en_Z hij hoeft daar echt amper moeite voor te doen eigenlijk (maar het is niet de juiste manier van ruim draven wat hij doet..), voor de geïnteresseerde wil ik ook wel het totaal plaatje van deze beentjes posten, denk dat nog wel leerzaam is eerlijk gezegd, want als je zo de beenzetting ziet is het volgens mij helemaal niet verkeerd.Wat denken jullie loopt het paard hier met een fijn ruggebruik? En "aan de teugel" ?
Het is voor hem een beetje een 'normaal-niet-super-actief' drafje naar mijn idee dit...
Meis.. het is ook niet verkeerd, het kan ook een momentopname zijn. Dat hij net iets te diep liep of net iets spande en daardoor net niet in het spoor van zijn voorhoef treed.
Ik zeg niet dat hij kort draaft, of dat hij slecht draaft.. ik zeg dat hij NET niet over lijkt te stappen