[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:28

Gaan we zeker vaker doen als het straks wat warmer weer is Agossie!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:32

Zeker!! Ik heb vandaag mijn paard onder het zadel gezien. Instructrice heeft gereden omdat ik nog steeds niet helemaal beter ben. Ze vond Vyool enorm vooruit gegaan! (heeft er maaaaaaaanden geleden eens op gereden, maar heeft een geweldig geheugen). Ook wat dingen verteld waar ik weer lekker mee aan de slag kan. Maar wat liep mijn meisje mooi!! Ze deed weer zo ontzettend haar best. Echt respect voor mijn pony!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:33

Yelly schreef:
Ik zou het wel leuk vinden om het verschil en de ontwikkeling te zien, S_en_Z :j

Heb alleen de benen gepakt. Is wat makkelijker kijken :j Ervaring leert dat mensen vaak alleen naar het totaalplaatje kijken. Als het koppie maar op de juiste plek zit.. :P Terwijl je juist vanaf benen (ook al is het met het blote oog VAAK maar minimaal te zien hoor) Soms kan je een momentje terugvallen en je paard daarin corrigeren en dan gaat het verder super, maar die ene foto hield hij net zijn neusje zo netjes (bijvoorbeeld) en dan hoor je hier dat je paard stuwt terwijl je daar verder goed aan rijd.

(heb je 8 van de 10 foto's die er zo uitzien kun je er wel vanuit gaan dat er nog werk aan de winkel is)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:36

Leuk dat je die uitsnedes hebt gemaakt, heel nuttig +:)+ Weet ik voortaan nog beter waar ik op moet letten op foto's :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:37

Dank je voor het plaatsen van de beenfoto's S_en_Z! Ik vind het zelf ook bijzonder leerzaam. Ik ben heel erg aan het kijken naar bewegende beelden om te zien HOE je kan zien hoe een paard stuwend of dragend is. Ik vind het nog steeds bijzonder moeilijk, maar door je foto's ben ik wel weer verder om het juist te zien.
Dank!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:43

S_en_Z wat fijn om die foto's te zien zeg! Heel verhelderend en duidelijk! :D

Ik ben nu direct eigenlijk wel benieuwd wat je dan van deze zegt;

Afbeelding

Zelf zou ik zeggen; 'goed', hij mag wat meer op de achterhand komen maar voor een ongetraind paard vind ik het echt netjes, maar wat ik bv. lastig vind is dit nou ook in een goede takt? Of maakt ie hier dus taktfouten? Dat zie ik dus nog écht niet... :n

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:47

@S&Z: bedankt voor het plaatsen van de foto's. Ik ga wel een aantal keren ernaar kijken en naar jouw uitleg, het is echt niet makkelijk als je dat niet gewend bent maar wel heel interessant. Over het draven nog: ik heb dus een IJslander (vijfganger), die (op het ogenblik) niet draaft in de bak. Dat gaat overigens wel goed komen hoor, daar heb ik immers les voor. Buiten draaft hij wel gelukkig. Ik geef voorlopig nog de voorkeur aan draf, omdat zijn tölt (te) lateraal is en hij sterker moet worden door draven en galopperen. Van te lateraal tölten wordt hij alleen maar stijf, dus dat willen we niet. Ik heb 2 instructrices: eentje speciaal voor mijn houding en zit en ik les 1 keer per week met een groepje IJslanders, erg leuk maar we zijn nog maar net begonnen.
@Agossie: haha zelfde probleem als ik dus, zelf nooit op de foto. Nou vind ik dat meestal niet zo'n probleem maar als je dan iemand nodig hebt...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:49

_Marinke_ schreef:
S_en_Z wat fijn om die foto's te zien zeg! Heel verhelderend en duidelijk! :D

Ik ben nu direct eigenlijk wel benieuwd wat je dan van deze zegt;

Afbeelding

Zelf zou ik zeggen; 'goed', hij mag wat meer op de achterhand komen maar voor een ongetraind paard vind ik het echt netjes, maar wat ik bv. lastig vind is dit nou ook in een goede takt? Of maakt ie hier dus taktfouten? Dat zie ik dus nog écht niet... :n

takt is regelmatig, maar het voorbeen dat van de grond gaat komen had wat dichter bij het neerzettende achterbeen gemogen. Ik denk niet dat het achterbeen in de hoefafdruk van het voorbeen is gestapt ( net niet, scheelt niet zo heel veel)

Hij kan nog ruimer draven dus :)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 22-02-12 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:51

ElanII schreef:
@S&Z: bedankt voor het plaatsen van de foto's. Ik ga wel een aantal keren ernaar kijken en naar jouw uitleg, het is echt niet makkelijk als je dat niet gewend bent maar wel heel interessant. Over het draven nog: ik heb dus een IJslander (vijfganger), die (op het ogenblik) niet draaft in de bak. Dat gaat overigens wel goed komen hoor, daar heb ik immers les voor. Buiten draaft hij wel gelukkig. Ik geef voorlopig nog de voorkeur aan draf, omdat zijn tölt (te) lateraal is en hij sterker moet worden door draven en galopperen. Van te lateraal tölten wordt hij alleen maar stijf, dus dat willen we niet. Ik heb 2 instructrices: eentje speciaal voor mijn houding en zit en ik les 1 keer per week met een groepje IJslanders, erg leuk maar we zijn nog maar net begonnen.
@Agossie: haha zelfde probleem als ik dus, zelf nooit op de foto. Nou vind ik dat meestal niet zo'n probleem maar als je dan iemand nodig hebt...

ijslanders heb ik dan weer minder verstand van := daarvan wordt verwacht dat ze op een bepaalde manier zichzelf dragen waardoor de ideale positie van de benen in de gang net iets anders is volgens mij.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:54

Hij kan super ruim draven S_en_Z hij hoeft daar echt amper moeite voor te doen eigenlijk (maar het is niet de juiste manier van ruim draven wat hij doet..), voor de geïnteresseerde wil ik ook wel het totaal plaatje van deze beentjes posten, denk dat nog wel leerzaam is eerlijk gezegd, want als je zo de beenzetting ziet is het volgens mij helemaal niet verkeerd. :n Wat denken jullie loopt het paard hier met een fijn ruggebruik? En "aan de teugel" ?

Het is voor hem een beetje een 'normaal-niet-super-actief' drafje naar mijn idee dit...

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:00

Niet taktmatig :)?

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:00

Yelly schreef:
Niet taktmatig :)?

Afbeelding

Goed gezien! LV nog op de grond, RA al opgetild.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:02

:D

Dit was een pasje wegrijden geloof ik, schakelen was toen nog best moeilijk :D

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:04

Heel leerzaam dit... Bedenk me net dat ik massa's foto's heb gemaakt op dressuurwedstrijden, mooie studie-objecten voor mij dus ;) Ik ga ze hier niet plaatsen hoor voor alle duidelijkheid :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar uitsnedes van de benen van mijn paard ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:24

Onze haremhengst:

Afbeelding

Prachtig vól geconcentreerd op de ruiter. Perfect aan de hulpen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:31

Ik vind het echt eng hoor om commentaar te geven...

Maar dan meer eens proberen op de fotos van Yelly;
Foto 1, lijkt me op de voorhand? Dus dan heb je stuwende achterhand...? Wat ik zie is veel gewicht op RV..
Foto 2, mag van achter wat actiever er meer bij gezet worden, wel vind ik hem bet als die eerste!
Foto 3, lijkt me goed? Volgens mij ook mooi gelijkmatig.. :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:47

super interresant vind ik dit
dit is mijn allerbeste slechtste foto die ik kon vinden
van al heel lang geleden zat ie net onder het zadel
loopt te veel op de voorhand toen, nu weet ik niet want ik rijd hem al heel ff niet meer

maar wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 02:10

ElanII schreef:
Agossie schreef:
ElanII, ik kom nog wel eens in Zoetermeer als er een rock concert te fotograferen is. Misschien kan ik dan daarvoor een keer bij jou langs om foto's te maken?

Wat lief aangeboden... het bizarre is dat ik zelf ook fotografeer, super goede camera heb ook maar ja, dat helpt niet als ik mezelf op de foto wil hebben. Onze bak, als je het al zo kan noemen is super slecht: klein, zwaar en loopt ook nog eens giga af in hoogte. Ik moet dus een andere bak versieren, rijd nu dus meestal buiten. Als dat lukt en ik ben weer regelmatig aan het rijden, dan houd ik me aanbevolen :D

Ohh maar dames!!!
10 minuten verder rijden en je komt bij mij uit!! Leidschendam/ voorschoten.. Jullie zijn van harte welkom om is foto s te maken hoor:):)

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 06:48

golddigger08 schreef:
Ohh maar dames!!!
10 minuten verder rijden en je komt bij mij uit!! Leidschendam/ voorschoten.. Jullie zijn van harte welkom om is foto s te maken hoor:):)

Wat een lief aanbod Golddigger, dank je. Eerst Dúx, mijn paard dus, maar eens leren draven dan he, maar hee nog tijd zat...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:20

_Marinke_ schreef:
Hij kan super ruim draven S_en_Z hij hoeft daar echt amper moeite voor te doen eigenlijk (maar het is niet de juiste manier van ruim draven wat hij doet..), voor de geïnteresseerde wil ik ook wel het totaal plaatje van deze beentjes posten, denk dat nog wel leerzaam is eerlijk gezegd, want als je zo de beenzetting ziet is het volgens mij helemaal niet verkeerd. :n Wat denken jullie loopt het paard hier met een fijn ruggebruik? En "aan de teugel" ?

Het is voor hem een beetje een 'normaal-niet-super-actief' drafje naar mijn idee dit...

Meis.. het is ook niet verkeerd, het kan ook een momentopname zijn. Dat hij net iets te diep liep of net iets spande en daardoor net niet in het spoor van zijn voorhoef treed.

Ik zeg niet dat hij kort draaft, of dat hij slecht draaft.. ik zeg dat hij NET niet over lijkt te stappen :=
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 22-02-12 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:25

Liefjes, laten we niet "te" veel op enkel benen in gaan. := Het was puur informatief bedoeld om te kijken naar het totaalplaatje. Om ook met licht scheve horizon ze kunnen beoordelen waar een paard zijn "zwaartepunt" heeft voor/achter/in het midden. En om te laten zien of wanneer de motor goed werkt en wanneer er nog werk aan zit. := Aangezien achter in verbinding staat met voor ---> "aan de teugel"

(wel heel erg leuk dat jullie het allemaal zo interessant vinden)

Er zijn weer volledige foto's geplaatst zie ik :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:27

Huertecilla schreef:
Onze haremhengst:

Afbeelding

Prachtig vól geconcentreerd op de ruiter. Perfect aan de hulpen.

Was het paard hier in verzameling of in zweefdrafje?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:28

karin1994 schreef:
super interresant vind ik dit
dit is mijn allerbeste slechtste foto die ik kon vinden
van al heel lang geleden zat ie net onder het zadel
loopt te veel op de voorhand toen, nu weet ik niet want ik rijd hem al heel ff niet meer

maar wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Hij loopt heel minimaal op de voorhand, het valt nog best mee. Hij loopt voornamelijk veeeel te diep. Hij lijkt achter in zijn bouw gewoon ietsjes hoger te zijn. Als ik zijn hoofd en hals er af denk valt het best wel mee. Hij mist gewoon wat activiteit van jouw rijden waardoor hij te ver doorknikt. (hij lijkt ietsjes te sloffen, maar kan ook gewoon zacht stoffig zand zijn. Dat zie ik niet zo goed.)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:59

S_en_Z schreef:
_Marinke_ schreef:

Meis.. het is ook niet verkeerd, het kan ook een momentopname zijn. Dat hij net iets te diep liep of net iets spande en daardoor net niet in het spoor van zijn voorhoef treed.

Ik zeg niet dat hij kort draaft, of dat hij slecht draaft.. ik zeg dat hij NET niet over lijkt te stappen :=

Hihi ik begrijp je niet verkeerd hoor, ben het met je eens dat het RUIMER kan, juist dat ruime draven kan hij heel goed, hij hoeft daar amper moeite voor te doen. Alleen bij hem is het niet de juiste manier van draven, in het vorige topic heb ik eens foto's van hem gepost in vrij bewegen, weet je ze nog? Weggedrukte rug, onderhals erop...?

Deze been foto komt van dit totaal plaatje: http://img818.imageshack.us/img818/3034/distotaal.png
Als je alleen die benen ziet denk je oh niet slecht (denk ik dus ook als ik puur en alleen naar de benen kijk), het mag meer op de achterhand maar slecht vind ik het niet. Zie ik het totaal plaatje denk ik oh oh oh..

:D