Lijkt me inderdaad interessant, maar goed, dan nog, vind ik te zwaar te zwaar

Ook veel mannen zijn te dik als ik om me heen kijk, dus dat zal onder de populatie ruiters vast niet anders zijn
Citaat:
k denk dat mensen met overgewicht heel goed weten dat ze te zwaar zijn, maar er direct wat aan doen is soms lastig. En als je daar niet bent geweest is het makkelijk om daarover te oordelen.
Denk dat je verschillende groepen hebt, mensen die het echt niet beseffen, mensen die het wel beseffen maar dat maar negeren en door blijven rijden tegen beter weten in (en tegen de gezondheid van het paard in) en mensen die het goed beseffen en daar ook mee bezig zijn. Zijn al een aantal voorbeelden voorbij gekomen van meiden hier die zich te zwaar vonden en zijn afgevallen, dat is altijd mooi om te horen.
En ik vind het onzin dat je alleen mag oordelen als je zelf eens te zwaar bent geweest, dan zou je ook geen oordeel mogen hebben over zwanger zijn, depressief zijn, echtscheidingen, etc.
Dat afvallen moeilijk is en met veel meer dingen aan elkaar vast zit snapt iedereen wel, maar hoe moeilijk het ook is, dat is niet het probleem van het paard, denk juist dat je er een motivatie bij hebt als je wilt paardrijden.
Citaat:
Mijn eerste paard was 1m64 schoft en dat was echt een mannenpaard. Ze was altijd getrained door stevige mannen want ze deed voor mijn tijd alleen jumping...
En misschien mag die van jouw niet op jouw paard rijden. Maar mss is jouw paard daar dan ook niet voor gemaakt of mss ben jij dan te overbezorgt als het dan niet zo is. En dat geeft niet. Maar zo maar uitsluiten...
Maneges zouden vaak juist leren lesgeven ipv van gewichtgrenzen op te leggen. Maneges zijn echt geen voorbeeld 9/10 gevallen.
Ik zei trouwens ook niet dat de spieren de wervels moeten compenseren. of hoe dan ook. Ik bedoel dat ze in verhouding moeten ontwikkeld zijn wat bij meer als de helft van de paarden niet het geval is.
Als je zou lezen hierboven vindt ik ook dat maneges meer kunnen doen, al ligt dat niet alleen in het les geven, maar vooral de activiteiten naast het paard
Ik ben niet overbezorgd hoor, wel erg zuinig. Mijn paard is overigens 3,5 jaar en nu 1.67hoog, een grof gebouwder springpaard die nog wel even wat jaartjes uit moet zwaren