Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
setteke schreef:Een valse knik is hooguit te omschrijven, als een onechte verbinding. Dus je paard/pony gaat aan de teugel zonder verbinding. Dus totaal geen teugeldruk/contact. Je hebt niets in je handen (losse teugels) en je paard loopt netjes afgeknikt. Dat is een valse knik.
_Pansy_ schreef:Freeride, ik ben het met je eens. Het was even ter illustratie. Ik kan bij dit paard heel weinig 'regelen' qua hoofd-hals houding (en al het andere), helaas. Soms pakt ze dus naar mijn idee de bovenlijn even fijn, zoals naar mijn idee op de eerste foto het geval is. Ik voel haar achterhand dan direct ook meer onder komen, ze gaat meer opwaarts lopen dan.
Bij de tweede zie ik dus ook liever de neus meer naar voren, en als dat zo was geweest, was de hals ook beter gebogen geweest. Maar je ziet dus bij deze foto's dat als de neus niet lekker voor de LL is, de hals ook niet fijn gebogen is. Ik kon me wel vinden in het verhaal van de passer.
Maar het blijft altijd per paard verschillend, dat maakt alles ook zo moeilijk.
Dit paard blijft vaak super sjouwen, ook al is de hals in de krul. Daardoor zijn veel mensen bij zulke paarden denk ik snel geneigd te denken dat ze goed lopen als ze in de krul lopen (het ziet er ook wel mooi uit). Maar als deze de bovenlijn pakt, gaat ze nog net iets lekkerder lopen, en krijgt ze ook veel betere bespiering. Dan pas loopt ze correct.

freeride schreef:Moll, mag ik jou hierbij vragen het storende gewicht van de zogeheten losse slof uit te leggen in het topic:
Is er hier iemand niet anti-slof? ik ben het met je eens, met verderlicht contact, met een praktisch,of zelfs ruim doorhangende teugel heb je ook contact met de mond, daarvoor heb je wel een gevoelige hand nodig.

nicky_rilana schreef:Moll schreef:waar word er volgens jou geslagen dan? geen 1 paard in mijn profiel word geslagen
overal waar je rijd heb je een zweep, en ik denk dat je die ook wel eens gebruikt, anders heb je hem niet nodig.

nicky_rilana schreef:ja maar het komt toch ongeveer op het zelfde neer dan, jij tikt je paardje een beetje bij als hij iets niet helemaal goed doet, en de slof werkt in als het paard zijn hoofd helemaal omhoog doet. eigenlijk moet de slof ook nooit in werking komen, als hij het goed doet. jij tikt jou paard ook niet aan als hij het goed doet.
ik ben niet zo goed in uitleggen maar ik hoop dat je het een beetje snapt

) Maar toch vind ik dat die twee paarden echt veel striemen...