ik vind het op die andere foto's er nou eigenlijk ook niet heel ontspannen uitzien...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sanne83 schreef:M_D_H schreef:dat is behoorlijk kort door de bocht
Waarom? Noem eens een reden waarbij je daadwerkelijk verder komt in je eigen kunde, door er een slof aan te hangen.
_horselovee_ schreef:maar als een paard met zijn hoofd naar beneden loopt, betekent het nog niet dat alles meteen goed is
ik vind het op die andere foto's er nou eigenlijk ook niet heel ontspannen uitzien...
MiniMouse schreef:Het paard geeft altijd aan wat hij wel of niet kan.
Dat kan je rijtechnisch oplossen of je kan er een slof aanhangen, het negeren en er doorheen rijden.
Je paard moet dus onder dwang gaan lopen en raakt het vertrouwen kwijt in de ruiter omdat zijn gevoelens genegeerd worden.
Zo rijd je dus ook heel makkelijk je paard kapot!
Je kan elk lichamelijk en geestelijk gezond paard ontspannen rijden.
Mits het paard geen nare ervaring heeft gehad daarvoor waardoor hij nageeflijkheid met pijn refereert.
Mensen nemen simpelweg de tijd niet of zijn rijtechnisch gewoon niet in staat.
Ninarootring schreef:lol direct heel bokt over me heen,
but, ik ben heus geen paarden mishandelaar die haar paard vastrijdt en zorgt dat ie artose krijg weet ik wat allemaal.

noujaa niet boos, maar weet niet hoe ik dat zeg ;p M_D_H schreef:ja vast
ik zou zeggen, kom het eens testen
heb er hier op dit moment 2 staan, mijn eigen en 1 in training...
je mag ze beide proberen hoor
ben ze nu net aan het afbouwen met slof...
maar beide reageren bij een ander nog niet zoals het hoort
dus leukom te testen of het echt zo makkelijk gaat bij aparte diertjes als jij zegt

) MiniMouse schreef:Daar ben ik het volledig mee eens, en daarvoor dus belachelijk om een jong paard met een slof te rijden.
Als er dan paarden fijn te rijden zijn dan zijn het die jonkies.groene wel!
Een paard gaat niet zomaar in de staak, dan komt het voort uit de onkunde van de ruiter(of lichamelijk mankement) en word het verdoezeld door een slof..bah
En dus te lui om te leren van je eigen fouten.

MyWishMax schreef:Er is een verschil tussen anti slof in alle gevallen en anti slof in de gevallen dat het gebruik slecht is. Ik geloof dat dit topic is voor mensen van de 2e groep.
@ sanne83: Je blijft, imo, wel heel zwart wit. Zulk verzet hoeft niet uit teugelvoering te komen. Hoewel ik het wel met je eens ben dat het of komt uit iets lichamelijks of uit een fout van de ruiter. (Zoals bij mij het geval was, hoewel ik me er neit van bewust was dat ik het hem zelf aangeleerd had)
) maar gewoon willen rijden en het liefst dan zitten op een paard die de kop gewoon naar beneden houdt.