flugeltje schreef:Van achter naar voor is niet een moment maar altijd, zelfs in de overgangen terug rijd je van achter naar voor en dan leid je idd de energie weer terug op achter met je zit, zodat hij in die overgang ook op achter blijft.
Ik controleer dit met mijn aanleuning, verandert mijn aanleuning in de ovegang dan heeft hij de overgang niet op achter gemaakt( hij wordt korter in de hals en gaat omhoog bewegen ipv naar voor, of hij wordt langer in de hals en ploft als het ware op de voorhand).
dus hij mag bij terugrijden, niet korter in de hals worden , maar ook niet langer, want dan is het niet van achter naar voor?
Wat gebeurd er waar denk je in de achterhand , als een paard terug komt in tempo?
hoort dat dan niet, dat het paard iets terug komt in hoofd en hals? want welke spier wordt er gebruikt bij het paard , waardoor hij terug komt in tempo? en wat gebeurd er in zijn bekken?
Ik krijg sterk het vermoeden , door deze uitspraak, dat het paard in de hals in een bepaalde aanleuning moet blijven lopen, zonder zijn hoofd te mogen blijven gebruiken als balans.

?