_Christine schreef:Ik denk dat veel mensen vergeten dat de amazones/ruiters die op dure paarden rondrijden in dure jasjes ook keihard werken.
Reken er maar niet op dat die paarden vanzelf zo mooi lopen en dat de ruiters allemaal van nature zo prachtig rond kunnen sturen.
Daar gaat enorm veel tijd en training in zitten.
Tuurlijk maakt geld of een bekende naam het makkelijker om hogerop te komen. Maar als je echt wil en echt goed bent is er een weg.
Daar moet je alleen enorm veel voor op willen geven, en de mensen die gaan zitten klagen zijn blijkbaar niet in staat dat te doen (of ze zijn niet goe dgenoeg). Vergeet niet dat NL een enorme berg ruiters heeft met ook nog eens enorm veel talent. Wil je opvallen, moet je wel van heel goede huizen komen.
Waar het mij meer om gaat, is niet per sé het bereiken van de top, maar meer het kunnen laten zien wat je in je hebt. Feit is gewoon dat bij paardrijden, het
veel minder vanzelfsprekend is om te kunnen laten zien wat je in de je hebt wanneer je jong bent, dan bijvoorbeeld bij voetbal. Misschien ook wel logisch, omdat
paardrijden een dure sport, maar dat vind ik vooral jammer. En dan gaat het mij helemaal niet om het rijden van GP, maar gewoon de mogelijkheid om op regionale
wedstrijdjes te kunnen starten. Bijvoorbeeld gewoon B/L/M proeven op een eenvoudige pony of paard. Ik heb helemaal niet de intentie dat ik een topper ben, of dat talent in me heb, absoluut niet. Wél had ik het toen ik een jaar of 14/15/16 was ontzettend leuk gevonden als ik de mogelijkheid had gehad om wedstrijden te gaan starten. Gewoon om voor jezelf te kijken wat je kan, en om een doel te hebben, je ambitie uit te leven, of je nou wel talent hebt of juist helemaal niet. En dat dat in de paardensport in de jeugd niet voor iedereen kan, vind ik logisch, maar wel jammer.
Het gaat dus niet over niet gunnen, ik gun het juíst iedereen van harte. Het zou toch hartstikke leuk (en irreel) zijn als iedereen de kans had om in ieder geval te proberen
je ambities achterna te gaan?
.
Enne succes daarmee, ik verlaat dit topic. Je zou er verdorie depressief van worden
, mensen denken vaak aan een hele andere afstamming. Maar ik houd op anders lijkt het net of ik loop op te scheppen met mijn ontzettend edele vos..)
.