Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

haha (geintje) een beetje vet kan heus geen kwaad... ik heb het probleem dat er niets bij komt... tja ik zie ook erg veel(niet altijd) dat lichtgewicht ruiters meestal zadels hebben met ZULKE wrongen en ZO'N diepe zit
haha help wel

het hoeft natuurlijk niet altijd!
maar kijk daar kan ik niets van zeggen ik ken haar paardje niet, zij kan het beste vertellen of hij het al aan kan.

) bedoeld het toch niet rot en dat staat ook in de OP
Rivaldo schreef:Je hoeft ook niet mager te zijn, en in jou geval vind ik het geweldig dat je gewoon door blijft sporten en doen wat je leuk vindt! Maar ik vind het tegen het egoistische aan als je echt te dik bent, er niks aan WIL doen en blijft paardrijden!
)
)Rivaldo schreef:Je hoeft ook niet mager te zijn, en in jou geval vind ik het geweldig dat je gewoon door blijft sporten en doen wat je leuk vindt! Maar ik vind het tegen het egoistische aan als je echt te dik bent, er niks aan WIL doen en blijft paardrijden!
)
Sythaa schreef:Dit is een heel gevoelig onderwerp en TS stelt het misschien bot maar in grote lijnen ben ik het wel met haar eens. Ik verwonder me hier namelijk ook wel eens over op concours. Niemand hoeft perfect te zijn, en een wat stevigere ruiter daar gaat dit ook niet over, maar je ziet soms combinaties rijden waarvan de ruiter echt heel erg veel overgewicht heeft.
Je kunt niet van je paard verwachten dat het presteert als een atleetje als je zelf hier niet ook je bijdrage in levert, zo zie ik het.

Blijheid schreef:Hier ben ik het wel mee eens
Zo vaak hoor en lees je verhalen van mensen hier op bokt die voor het afvallen vonden dat ze prima met overgewicht konden rijden, maar die nadat ze afgevallen zijn toch constateren dat ze nu veel fijner en beter kunnen zitten en hun paard beter loopt.
Ook zie ik helaas vaak dat er mensen rijden met een zadel dat voor hen te klein is, waardoor er teveel gewicht achter op de lepel van het zadel komt. Daar kan een paard echt last van krijgen. Dat lijkt me dus zeker iets om rekening mee te houden.
Dat betekend niet dat afvallen makkelijk is, of dat mensen met overgewicht helemaal niet moeten rijden, maar wel dat ze rekening moeten houden met zichzelf en hun paard.
Ik kon zelfs geen zijgangen rijden omdat ik mezelf echt heel erg in de weg zat, het gevoel wanneer je paard eidelijk onder je kan wijken en je doorhebt dat JIJ de storende factor was is onbeschrijfelijk en heeft mij heel veel verdriet gedaan toen.. Dat ik zo egoistisch geweest ben om het toch steeds opnieuw te vragen, ik kan nog boos op mezelf worden..
.
jasminex schreef:Maar chipike, ik vind jou juist goed! Je ziet zelf in dat het niet fijn is voor je paard als je WEDSTRIJDEN met hem gaat rijden want daar gaat het om. Hij heeft het niet over de te zware recreatieruiters maar over de te zware wedstrijdruiters. En iedereen die aan wedstrijden wilt deelnemen, vind ik dat die een gezond BMI moeten hebben. Je ziet toch ook geen te zware wielrenners etc. in de sport?
LisanneFloor schreef:Ik werk ook aan me gewicht, speciaal voor de paarden,,
MIjn BMI is 24, maar ik ben ook 1,86-1,87 m.
Ik rij alleen maar op tinkers en grote paarden (1,67-1,80)
Maar dat mensen die dikker zijn dan 'normale' mensen, die kunnen best paardrijden, als ze maar kiezen voor de paarden die ze kunnen houden.