Hoe beoordeel je de spring manieren van een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:07

Afbeelding
Afbeelding

paardje is nog jong en groen maar volgensmij ziet sit er neit heel slecht uit tog?

Aieshja

Re: Hoe beoordeel je de spring manieren van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:20

Het ziet er niet slecht uit, maar hij heeft niet de beste voorbeentechniek, dit kan je veel oefenen met inuitjes dat soort dingen. Dan worden ze wat sneller.
Ook heeft hij een ongelijk voorbeen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:11

Zijn voorbeentechniek wordt waarschijnlijk wel beter. Hij is nog jong en groen. Stoer paard trouwens!

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:01

oke ga er aan werken denk als we van de zomer weer meer op concour gaan het goed komt

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:59

Ja het is soms ook een kwestie van balans, gewoon kilometers maken, op een gegeven moment worden ze er wel handiger in.

Zavanellixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:54

Wow ziet er best goed uit ja! Tenminste, dan vind ik. Volgensmij is het bij springen ook wel belangrijk als de achterbenen goed gespierd zijn en een goed spronggewricht, en de voorbenen moeten (moet niet, maar is wel beter) goed opgetild worden :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:03

Hier nog twee duidelijkere foto's van die van mij. Inmiddels zijn we 2x BB gestart en kan ik in een veiligtempo het parcours rond ipv plankgas.

Afbeelding
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:28

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:05

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:11

Zie maar eens op zon knol te blijven zitten die zo springt!! Oehlalala

mijne bukt ook , alleen niet zo extreem gelukkig

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:19

haha uit te zitten is t volgensmij niet lang, of enkel door echt goeie ruiters. Maar het is wel hetgeen waar ze heen streven bij het vrijspringen, vind het eigenlijk wel apart, vrijspringen moeten ze zo, en onder t zadel springen ze echt met een heel ander ruggebruik.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:20

Interessant topic. Ik heb die ingescande artikelen met de foto's en tekst gelezen maar ben heel erg benieuwt hoe jullie mijn paard beoordelen.

Zelf ben ik een dressuurruiter, ik vind springen zelf wel leuk om te doen maar doe het eigenlijk nooit :+ toen ik nog jonger was vond ik het wel heel erg leuk om te doen maar tegenwoordig doe ik het nooit.

Ik ben nu al 6 jaar de eigenaresse van dit paard en rij er eigenlijk alleen maar dressuur mee, heb denk ik in totaal 2 keer een hindernisje meegenomen en heeeeeeel som laat ik haar losspringen.
Voor ik haar kocht sprong de vorige eigenaresse er wel veel mee maar ze heeft haar verkocht ivm haar schofthoogte (te klein voor haar, namelijk wellicht rond de 1.60/1.62) en omdat ze onder de man bij 1.20m er ietwat schuin over heen ging.

Nu heb ik haar nog niet zo lang geleden los laten springen.
Ivm ze dit dus al een hele tijd niet heeft gedaan ben ik totaal niet hoog gegaan maar heb wel een prachtfoto kunnen schieten.

Dus mijn vraag aan de kenners: Wat vinden jullie van de springtechniek van mijn schat?
Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:25

Paard bukt niet gebruikt rug niet boven de Spong...(zover ik het kan beoordelen, spring ook als afwisseling naast dressuur en heb geleerd door te luisteren maar veel verstand heb ik er niet van haha) zie wel verschil met die van mij en die van jou..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:32

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

Afbeelding

pony is nu 5 jaar en alleen aan de hand mee gesprongen :) Heb er totaal geen kijk zelf op, dus zal het topic doorlezen :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:00

Met zo'n deken op is het wel lastig te zien. Hij doet zijn achterbenen wel erg wijd... en gaat er ook wel erg ruim over heen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:42

N jumping, jouw paard is nog jong en groen, dus dat komt vast wel goed met zijn voorbeengebruik.
Titanic, het zijn echt 3 verschillende situaties van jouw foto's. Bij de losspringfoto bukt hij goed. Onder het zadel niet echt. Hij heeft dan ook een beetje lui voorbeen.
Megamutsj, het lijkt zo alsof hij zijn rug totaal niet gebruikt. Hij drukt hem wel.
Gianti, jouw pony bukt goed, maar zijn achterbenen vind ik ook vreemd.

Wat vinden jullie van mijn pony?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding