niet iedereen is hier zo serieus hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
niet iedereen is hier zo serieus hoor
TanteSabien schreef:Nee dat zeg ik niet.
Het gaat om het feit dat er mensen zijn die enkel recreatief met hun paarden rijden of in de B rijden en sporen -doelend voor de verfijning van de hulpen in de hogere klasses- gebruiken omdat dat zo mooi en stoer staat of om hun paard/pony mee vooruit te trappen.
dennisje schreef:TanteSabien schreef:Nee dat zeg ik niet.
Het gaat om het feit dat er mensen zijn die enkel recreatief met hun paarden rijden of in de B rijden en sporen -doelend voor de verfijning van de hulpen in de hogere klasses- gebruiken omdat dat zo mooi en stoer staat of om hun paard/pony mee vooruit te trappen.
sporen zijn niet voor de hogere klasse![]()
sporen zijn voor elk niveau bedoelt om de hulpen te verfijnen of het paard allerter te maken op het been.
ik rij mijn paard heel soms met sporen. en dan gewoon 1o minutjes als ik merk dat hij zoiets heeft van ja daag heb geen zin om op je been te reageren.
maar zal hem er nooit pijn mee doen.
veel mensen vinden het ook stoer om ermee te rijden daar hoef ik mijn mening denk ik niet over te geven![]()
zolang mensen normaal met sporen omgaan en ze zachtjes gebruiken heb ik er geen problemen mee
teunticheler schreef:Jeetje, waar gaat dit over!!!!
Je rijdt geen wedstrijden en dus mag je geen sporen gebruiken??? Als je je sporen paardvriendelijk gebruikt is er toch niks mis mee ???
Sporen voor de stoerdoenerij is trouens wel sneu, en jonge paarden gelijk met sporen beleren ben ik ook tegen!!!!
Maar alsjeblieft, als je je paard fijner kunt rijden met sporen, Let it be, so be it.