foto perfecte springhouding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ratjetoe

Re: foto perfecte springhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:23

Wat ziet dat er heerlijk relaxed uit!

Snap waar ze naartoe willen!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:26

Interessant topic!

De goede springhouding aannemen is inderdaad niet gemakkelijk!
Ik vind het ook wel een verschil maken hoe je je paard aanvoelt. Bij sommige paarden kan ik echt meegaan
in de beweging, bij andere vind ik het dan weer moeilijker.

Deze foto dateert van 2007, nog met mijn pony, én op een lage hindernis. Heb nog steeds spijt dat ik hem nooit gekocht heb. Mijn voeten gaan helaas wel wat kapstokken, verder ben ik niet onttevreden over mijn houding. Hoewel ze zeker niet perfect is, maar ik denk dat ik mijn paard wel goed "volg"
Wat vinden jullie? (excusez voor de slechte kwaliteit!)

Afbeelding

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:46

Afbeelding

Vb van de automatic realease bij Pilar Cordon? Dat vind ik in ieder geval een amazone met stijl. Met zoals P. Leprovost en Guillia Martinengo :)

Of dit, zeer indrukwekkend! Willi Melliger zonder zadel in een Krachtproef.
http://www.youtube.com/watch?v=0s2dBTcs ... re=related

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:40

X_trees, beetje slechte foto inderdaad. Zo op het eerste gezicht ziet het er niet slecht uit. Maar helaas slechte kwaliteit.

er komen trouwens wel veel foto's langs..
Misschien moeten we maar een topic aanmaken met 'beoordeel mijn springhouding' :=

edit: klinkt een beetje bot, maar omdat iedereen graag wil weten of hij/zij goed springt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:45

LoveBodin schreef:
edit: klinkt een beetje bot, maar omdat iedereen graag wil weten of hij/zij goed springt.

Laten we dat maar niet doen.. :')
Een foto is slechts een momentopname.. het rijden tussen de hindernissen is minstens zo belangrijk.
Heb je dus een foto die net een fractie te vroeg of te laat is, heb je al geen reëel beeld :n

Laten we dan filmpjes gaan plaatsen :+

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:59

Er werd toch om een foto op een lage sprong gevraagd, en aangezien deze moeilijk te vinden zijn..

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:37

LoveBodin schreef:
X_trees, beetje slechte foto inderdaad. Zo op het eerste gezicht ziet het er niet slecht uit. Maar helaas slechte kwaliteit.

Misschien moeten we maar een topic aanmaken met 'beoordeel mijn springhouding' :=

Ik vind dit wel een interessant voorstel. Zitten een aantal bokkers hier die echt goeie dingen melden. Ik sta er altijd voor open om dingen te leren... Boeiend om die adviezen, suggesties en tips te lezen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:46

Afbeeldingniet helemaal perfect. maar ik zeg vast: ik mag mijn handen niet verder naa rvoren doen want dan heb ik haar niet meer naar de sprong bij me, en ze wil nog al graag te hard gaan.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:49

LoveBodin schreef:

Er werd gevraagd om een nette techniek op een lage sprong, aangezien mijn foto volgens mij zo gek nog niet is heb ik hem geplaatst. Commentaar is leuk ;) maar ik kan zelf wel aan een foto zien of ik er een beetje decent op zit :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:52

Illusion1990 schreef:
LoveBodin schreef:

Ik vind dit wel een interessant voorstel. Zitten een aantal bokkers hier die echt goeie dingen melden. Ik sta er altijd voor open om dingen te leren... Boeiend om die adviezen, suggesties en tips te lezen.

ja, maar dan moeten we dat denk ik niet in dít topic doen...
Ook omdat de volgende post weer een foto is.

Ik zou er wel één willen openen, maar heb geen idee waar..

x_trees, nee, daarom. Maar omdat niet iedereen dat kan zien en veel mensen wat feedback willen.
Het enige probleem is dat er nu veel mensen fotos posten met: is dit goed? En dat was niet echt het doel van dit topic. Jouw foto hoort daar niet bij, want dat is echt een goede houding.
Maar ik snap ook wel hoor, als je denkt dat iets goed is, post je dat en kijk je of het echt goed is.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:04

Mir erg goede foto!
Nicky je zou je hakken meer uit mogen drukken je trekt ze nu op

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:07

Wilde toch even mn neefje hier laten zien. Manneke is 8 jaar rijd nog niet zo lang met deze 5 jarige pony. Is best heet ding en vind dat hij er super netjes mee rijd!

Je zou iets van de handen kunnen zeggen maar hij stoort hem nergens en aangezien de pony vrij heet is vind ik een beetje aanleuning geen probleem

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:07

Hebben we gleijk een foto van een lage sprong :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:11

cute! en netjes idd!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:11

Mooie foto hoor van een 8-jarige. Erg knap.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:33

Wat ik leuk vind om terug te zien/horen is dat lage handen helemaal niet slecht zijn. Vaak zie ik mensen de teugels tot achter de oren van het paard brengen maar ik heb mijn handen zelf vrijwel altijd laag. Was eigenlijk het enige punt van mijn houding waarover ik wat twijfels had :) heb inmiddels wel ontdekt dat de wijze van rijden van de 'grote namen' helemaal niet de netste hoeft te zijn ;)
Vind dat Natalie van der Mei ook over het algemeen zeer netjes op d'r paard zit!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:40

nette houding heeft je neefje dots83 leuk manneke :D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:47

Erg interessant topic.

Persoonlijk ben ik erg fan van Jos Lansink en Anne van Vulpen hun rijstijl
http://www.darco-stallion.com/ima%20ges ... ansink.jpg
http://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Anne_va ... _Vince.jpg

En Piet Raijmakers is meer van de rijstijl plat er op en hard door rijden :D

En dit is ook een aardig lage sprong.
http://i610.photobucket.com/albums/tt19 ... ge0011.jpg

Afgelopen weekend ben ik sinds jaren weer op een springwedstrijd wezen kijken maar wat vond ik de kwaliteit van het rijden slecht wat mij dus erg verbaasde.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:59

Hier een foto van een stalgenootje. Een echte springtopper in de dop! De dame is 11 jaar en ze springt hier met haar grote D-pony over een oxer van 80 cm. Ik vind dit een erg fijn plaatje.

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:00

Normaal plaats ik nooit foto´s filmpjes e.d. maar ben toch wel benieuwd wat jullie van dit plaatje vinden

Afbeelding

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:55

Wat vinden jullie hiervan?
Dit is denk ik toen ik een jaar of 10 was.. (niet een hele duidelijke foto, maar het zijn wel lage sprongen)
Afbeelding

of deze?
Afbeelding

Edit; nog eentje bijgevoegd, nu van 2 jaar later. (ongeveer 12 jaar) hij is wel van voor genomen.

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:58

vibabu je zit scheef, verder wel aardig maar scheef zitten is vrij lastig voor je paard.
Julio je zit er netjes op, alleen zijn de foto's net te laat gemaakt dus zit je op de bovenste 2 al iets meer 'terug'.
de onderste is iets eerder gemaakt en daar lig je er gelijk iets 'platter' op voor zover te zien vanaf hier. Je beugels zijn ook ongelijk of je hebt je linkerbeen verder naar achter? Iig zou je iets meer mogen steunen op je beugels zodat je de hakken beter uit kan drukken

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:28

dots83, dankjewel voor de tip! Ik zal er voortaan beter op letten! :)
Jaa, ik weet ook niet of mijn beugels daar ongelijk zitten..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:35

dots83 schreef:
vibabu je zit scheef, verder wel aardig maar scheef zitten is vrij lastig voor je paard.
Julio je zit er netjes op, alleen zijn de foto's net te laat gemaakt dus zit je op de bovenste 2 al iets meer 'terug'.
de onderste is iets eerder gemaakt en daar lig je er gelijk iets 'platter' op voor zover te zien vanaf hier. Je beugels zijn ook ongelijk of je hebt je linkerbeen verder naar achter? Iig zou je iets meer mogen steunen op je beugels zodat je de hakken beter uit kan drukken

hihi, misschien moeten we toch wel een fototopic aanmaken.

Verder ben ik het wel met je eens.
Al vind ik, vibabu, dat je je handen net iets te laag hebt en je benen wat te gestrekt.
Illusion vind ik wel mooi, misschien tenen nog wat rechter naar voren, maar verder prima

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:46

Haha, ik denk eigenlijk dat best veel mensen dat nog fijn vinden om een fototopic te hebben, want daar leert iedereen wel veel van (vooral als schoentje ons even komt helpen in het topic :D )

lovebodin, gaat dat : verder ben ik het wel met je eens, over mij of over degene voor mij? :)