Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Zeg ik dat het wat anders was dan? Met dat paard was teveel gedaan door mensen met te weinig kennis. En ik kon het weer recht breien. Dat heb je als je met paarden werkt. Het waren niet mijn eigen paarden.
Nee grapje!
Yamcha schreef:Dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen, excuus dan![]()
En zeker moet de slof met verstand gebruikt worden. En dat is gewoon heel vaak niet het geval. Een slof is niet bedoeld om een paard nageeflijk te maken, maar veel mensen gebruiken hem voor mijn gevoel wel zo. Voor mij is het een hulpmiddel wat ik gebruik als ik er op een andere manier niet doorheen kom.
En ik hang hem er weleens aan op een nieuw paard. Dan hangt hij los, maar 't geeft mij net wat meer zekerheid. Misschien ook niet goed, maar het werkt goed voor mij.

griebels schreef:Safiera schreef:Maar kun je de slof dan wel gebruiken om een paard te leren de rug goed te gebruiken? Onze pony lijkt veel ronder in de rug te lopen als ze (met slof) omlaag gaat. Is dit echt mogelijk of zie ik alleen een neppe krul in de nek en beïnvloed het de rug niet positief?
Als je hem correct gebruikt zal het helpen. Ik heb het zelfs als advies gekregen van de DA ivm rugproblemen van mijn paard...
(Heb trouwens verschillende da's gehad die niks van rug of tandproblemen wisten... maar daar heb je dan ook tandatrs en fysio voor)
Kitty84 schreef:Hoezo niet goed? Als jij er dan zekerder op zit, who cares
Ik heb hem ook voor de zekerheid erbij op een buitenrit, paard is braaf, maar heeft in het verleden haar nukken gehad, hij hangt gewoon los, maar ik weet dat als het nodig is ik hem er bij kan pakken, wat tot nu toe nog maar 1 x is gebeurt mw. dacht dat ze wel weer eens kon proberen om naar huis te gaan nu ze een vriendinnetje in de wei had staan. Ik pak dit soort gekkigheden liever gelijk in een keer goed aan dat ik sta te klooien, als dat betekend dat ik een keer de slof erbij moet pakken en daarna niet weer....dan vind ik dat niet zielig. Kunst van het slof gebruik zit hem m.i. ook vooral in het loslaten...en ontspanning geven.
Yamcha schreef:Kitty84 schreef:Hoezo niet goed? Als jij er dan zekerder op zit, who cares
Ik heb hem ook voor de zekerheid erbij op een buitenrit, paard is braaf, maar heeft in het verleden haar nukken gehad, hij hangt gewoon los, maar ik weet dat als het nodig is ik hem er bij kan pakken, wat tot nu toe nog maar 1 x is gebeurt mw. dacht dat ze wel weer eens kon proberen om naar huis te gaan nu ze een vriendinnetje in de wei had staan. Ik pak dit soort gekkigheden liever gelijk in een keer goed aan dat ik sta te klooien, als dat betekend dat ik een keer de slof erbij moet pakken en daarna niet weer....dan vind ik dat niet zielig. Kunst van het slof gebruik zit hem m.i. ook vooral in het loslaten...en ontspanning geven.
Totaal mee eens
Safiera schreef:Bedankt, dus het hoeft niet per see fout te zijn... Hmm, dan maar goed opletten en hopen dat we de slof idd correct gebruiken.
Chiropractor had het ons idd ook aangeraden(Heb trouwens verschillende da's gehad die niks van rug of tandproblemen wisten... maar daar heb je dan ook tandatrs en fysio voor)

Yamcha schreef:Kitty84 schreef:Hoezo niet goed? Als jij er dan zekerder op zit, who cares
Totaal mee eens
amsterdam_30 schreef:Met een slof rijden? Geen slof.. gewoon zelf beter leren rijden..
Kan alleen maar je paard verpesten want zelfs als ie goed wordt gebruikt (zie dat zelden tot niet) is het een vorm van vastzetten/dwang die ardtrose kan veroorzaken (volgens de welbekende DA van Muiswinkel en mijn paard is daar een goed voorbeeld van helaas door zn verleden).

Don_Zhivago schreef:amsterdam en bolletje.
denk dat jullie even de laatste 2-3 pagina's na moeten lezen
staat een hoop uitgelegd waarom mensen wel met slof rijden en waarom..