Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aulaantje_x schreef:PiN schreef:Sporen zijn verplicht vanaf je in de L start zover ik weet
Sporen zijn verplicht vanaf de M

daar heb ik met mijn benen genoeg aan/
niet normaal!!!! Het beste is om je paard gewoon constant aan het been te houden, (al is dat soms moeilijk). teunticheler schreef:Waarom zou, een zweep zielig zijn`??? je geeft er toch alleen maar een misschien iets duidelijkere hulp mee, weet je wat pas zielig is? dat schoppen en klapperen op de flanken van je paard/pony. Om nog niet te spreken over overmatig spoorgebruik... Tegen woordig zie je mensen met twee sporen aan een been![]()
![]()
niet normaal!!!! Het beste is om je paard gewoon constant aan het been te houden, (al is dat soms moeilijk).
1997suus schreef:teunticheler schreef:Waarom zou, een zweep zielig zijn`??? je geeft er toch alleen maar een misschien iets duidelijkere hulp mee, weet je wat pas zielig is? dat schoppen en klapperen op de flanken van je paard/pony. Om nog niet te spreken over overmatig spoorgebruik... Tegen woordig zie je mensen met twee sporen aan een been![]()
![]()
niet normaal!!!! Het beste is om je paard gewoon constant aan het been te houden, (al is dat soms moeilijk).
En als ik het zweepje inzet als correctie laat ik hem gewoon even zien en dan luisterd ze al.ElineS schreef:Ik gebruik nooit zweep. Als ze vervelend is dan wil ik hem er soms wel even bij pakken, maar zo snel ze het ziet heeft ze haar aandacht er al weer bij en luistert ze. Dan leg ik die meteen weer weg. Ik gebruik hem dus nooit om tikjes mee te geven, want dat is niet nodig. Ze hoeft hem alleen maar al te zien en het is weer goed.
Hellhound28 schreef:zweep als straf? nou dat heb ik niet geleerd. Ik gebruik zweep als aansporings middel. Er zijn ook mensen die het als straf gebruiken. Maar goed dat moeten hun weten. Maar zo is het mij niet geleerd.