Citaat:onder hetzadle kun je ook een paard in de buiging houden met de buitenteugel alleen
Hoe doe je dit? Ik ben al blij als mijn paard netjes gebogen blijft om mijn binnenbeen en aanleuning neemt op de buitenteugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ingeeusa schreef:nu mijn vraag als leek tussen door, als aan de dubbele lijnen dit werkt, hoe krijg je het paard dan zo goed mogelijk voorbereid voor het werken onder zadel, en zo gevoelig op jou zit?
meerhofh schreef:Hoe leer je het paard dan al buigen aan de lange teugel zonder zithulpen?
MoniqueB schreef:Zooist schreef:Dus als de achterhand daalt, het bekken kantelt en de voorhand stijgt zit de ruiter ook iets achterover?
nee toch??
Moll schreef:Niet, waar is de balans lijn dan? U moet het niet in het extreme zien maar de balans lijn van de ruiter is gelijk aan die van het paard.
MoniqueB schreef:MoniqueB schreef:
nee toch??
Moll schreef:Niet, waar is de balans lijn dan? U moet het niet in het extreme zien maar de balans lijn van de ruiter is gelijk aan die van het paard.
Misschien ben ik in de war met de term "balanslijn". Is het niet zo dat het zwaartepunt van ruiter en paard boven elkaar blijven en een gezamenlijk zwaartepunt vormen en in verzameling het bovenlichaam licht voorover is gebogen zodat het paard de achterhand verder onder het zwaartepunt kan brengen?
Citaat:aan de dubbele longe leer je het paard al buigen door middel van het op zoeken van gelijk druk(lees teugelgewicht) op beide lagen, wanneer het Paard dit begrijpt kan je werken aan de begrenzing van de buiten teugel, en door dat de longe om de achterhand langs loopt is er een beperking van het naar buiten draaien van de achter hand, wanneer de longeur de buiten hand naar voren brengt en de binnen hand zachtje mee neemt neemt het paard iets wat stelling en buiging aan om deze dan op te vangen op de buiten teugel word het binnen achterbeen geplaatst en buigt het paar om de longeur heen .
Jennyxx schreef:Dus dan moet je je paard recht richten vòòrdat je begint aan longeren? Hoe doet KR dat dan?