Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Je hebt wel je voedingsstoffen en vitamines nodig.

ChristaMoor schreef:Ik denk zelf, dat als je je paard niet in de weg zit, en je je gezonde verstand gebruikt, een zwaarder gewicht geen probleem hoeft te zijn.
wollie27 schreef:maar indd er zijn ook mensen die er echt niks aan kunnen doen mischien nog wel gezonder en minder eten dan een plank.
M_i_R schreef:klopt idd dat de tabel een richtlijn is, maar wel een richtlijn die uitsluitend gaat over het ruitergewicht
Siets schreef:Weinig eten 'kan' misschien wel, maar gezond is het niet . Je hebt wel je voedingsstoffen en vitamines nodig.
Viennanova schreef:Kijk naar dit beeld. Kan best toch? Afgezien van het rijtechnische gedeelte, kan het paard het prima aan, amazone kan er qua lengte prima op.
MisterJac schreef:Dat doet toch niet ter zake? het is allebei fout. Dat er dunne ruiters zijn die niet kunnen rijden wil toch niet zeggen dat er dan geen discussie over dikke ruiters gevoerd mag worden? Dit zijn altijd zulke NON argumenten!De vraag is: wat is belastend... hoe vaak komt het niet voor dat een lichte ruiter het paard krom trekt ,en zo krom zit dat het rug problemen veroorzaakt . Ik weet niet wat erger is dan, een zwaarlijvige ruiter in balans, of een dunne ruiter die het paard uit balans haalt.
Shahazai schreef:Ook vind ik dat er hier wel heel erg gevoelloos gereageerd wordt door sommige mensen.
missielissie schreef:alleen de meeste zwaardere mensen zien zich zelf niet als dusdanig of hebben zelf niet door in welke mate..
missielissie schreef:mensen met overgewicht kunnen niet altijd iets doen aan hun overgewicht.
missielissie schreef:en voor het zelfde geld is de ruiter die je met je woorden beledigd iemand die daarna zelfmoord gaat plegen dan heb jij het op je geweten.
missielissie schreef:maar wanneer degene waar je het over hebt allang probeert af te vallen maar het niet lukt. dan kan je beter mentaal gaan steunen dan ze het leven zuur te maken met alle beledigingen.
jasmijn78 schreef:missielissie schreef:mensen met overgewicht kunnen niet altijd iets doen aan hun overgewicht.
Maar dat is de discussie toch ook niet?missielissie schreef:en voor het zelfde geld is de ruiter die je met je woorden beledigd iemand die daarna zelfmoord gaat plegen dan heb jij het op je geweten.
Ja, zo lust ik er nog wel 10. Dan kan je nooit meer iets ter discussie stellen, want als je het niet met iemand eens bent zouden ze zichzelf wel eens van kant kunnen maken...missielissie schreef:maar wanneer degene waar je het over hebt allang probeert af te vallen maar het niet lukt. dan kan je beter mentaal gaan steunen dan ze het leven zuur te maken met alle beledigingen.
Ten eerste wordt er hier in deze discussie niemand beledigd. Niemand wordt aangesproken met varkentje, dikzak of rollade. Er wordt gediscussieerd over ruitergewicht versus verantwoord paardrijden. Je hoeft niet deel te nemen aan de discussie....

Colway schreef:Jammer dat bij zulke discussies mensen het altijd persoonlijk gaan nemen, er worden geen namen genoemd, geen foto's afgekraakt, ik zeg altijd maar wanneer je je aangesproken voelt, zit er waarschijnlijk ergens in je hoofd wroeging over de keuzes die je maakt, anders zou je je niet angesproken voelen.
Overgewicht is nog steeds een taboe blijkbaar, terwijl het nu niet eens direct over de ruiter gaat, maar vooral over het paard.
Citaat:Maar soms moeten wij mensen ons nou eenmaal neerleggen bij de handicaps die wij hebben in dit leven.
Die beslissing zou iedereen zelf moeten maken. Ik kan me niet voorstellen dat je niet van jezelf weet of je niet eigenlijk te zwaar belastend voor je paard bent. Maar als ik dan reacties lees zoals "wij moeten toch ook plezier mogen beleven aan paardrijden" dan realiseer ik me dat het laatste wishful thinking is.
Citaat:In sommige gevallen is het wel degelijk dierenmishandeling, klinkt cru... maar dat is het.