Leorah schreef:Ik heb nog 3 foto's van verschillende paarden die allemaal op B-L niveau lopen. Daarin kun je denk ik meteen ook het verschil zien in (dressuurmatige) kwaliteit. Maar ook verschil in bouw en wat dit doet met de houding. Het tweede (in mijn ogen meest getallenteerde) paard werd door iemand anders gereden.
10-jarige merrie, met vorige amazone L geweest, daarna tijd stil gestaan en op deze afbeelding net een week bij mij in training
Mijn mening over deze foto, een goed galopeerend paard, met een wat te weinig ontspannende amazone erop, daardoor een wat te stabiele teugelvoering.
Wanneer de amazone meer op haar kont zat en niet iets voorover zat dan kwam het paard meer terug, denk dat het paard enorm naar voren galopeerd en dat de amazone probeerd enige maten het tempo te handhaven, daardoor een te zware aanleuning en het iets achter de loodlijn gaan. Prachtig achterbeen het binnenachterbeen grijpt prachtig onder de massa, wanneer voor iets meer moet was om het paard eruit te laten springen grijpt het voorbeen ook mooi naar voren.
Dit is mijn iedee van deze foto.
Leorah schreef:5-jarige ruin, een half jaar onder het zadel:
Prachtig aktieve achterhand, weet alleen niet of het door de zware en natte bodem komt, de amazone moet alleen oppassen met de binnenhand die is te diep, zo als op deze foto is het best inorde wanneer het paard een half jaar onder het zadel is, men zou nu meer moeten werken aan de aanleuning, en het iets meer naar voren brengen van de neus. Weet natuurlijk niet hoe het paard reageerd op overgangen, lijkt mij nog maar dat is een vermoeden dat het dan wat eng in de hals word.
Leorah schreef:7-jarige merrie, pas laat mee ingereden, hier nog ongestart en een aantal maanden actief in training.
ik ben benieuwd naar jullie mening
Paard gaat in norm van zijn africhting, amazone moet er alleen op letten bij dit paard met de voet dichter bij het paard te blijven, uit deze hoek bekeken steekt zij haar onderbeen af.

Ik kijk ook altijd in de spiegels, da's hartstikke handig vind ik.
keek naar het algemeen niet naar het paard zelf, zie nu dat de
Op de laatste foto staan haar tenen wel erg naar binnen gedraaid en kun je zien dat haar been van