Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik ben iemand die een moeilijke tekst gewoon een aantal keren achter elkaar moet lezen .
dus ik denk zeker wel dat een paard je gevoel kan overnemen, wat ik wel denk is dat dit vooral bij paardjes is waarmee je een band hebt Citaat:precies wat ik bedoelde
door aanvoelen ga je overnemen !
YelaBrenda11 schreef:ik weet dat je dit standpunt zal houden grietje , ieder zo zijn gedachtes .
maar ik denk zelf dat je júíst door aanvoelen erin mee gaat .
zelf noemde je al het voorbeeld van 2 vriendinnen in een donkere ruimte .
zelf zal ik een bekend voorbeeld noemen .
een paard is bang als jij bang bent , omdat hij dénkt dat er iets is om bang voor te zijn.
ander voorbeeld , mijn vriendin is vrolijk , en is zó blij dat het aanstekelijk is .
dus het is niet zo dat ik me rot voel en alleen maar aanvoel dat een vriendin blij is , nee ze is zó blij dat ik er helemaal in meegetrokken wordt.
Zij werd ontzettend schrikkerig en uiteindelijk hebben we samen niet leuk meer kunnen rijden, gewoon omdat het van beide botsten. Zij was zo gevoelig waardoor ze alles van mij overnam.YelaBrenda11 schreef:Ik heb even niet gereageerd , omdat door alle reacties van aanvoelen/overnemen/en goed bedoelde uitleg , het me even begin te duizelen .
Maar ik blijf toch bij mijn standpunt dat je door aanvoelen gaat overnemen .
grietje14 schreef:YelaBrenda11 schreef:Ik heb even niet gereageerd , omdat door alle reacties van aanvoelen/overnemen/en goed bedoelde uitleg , het me even begin te duizelen .
Maar ik blijf toch bij mijn standpunt dat je door aanvoelen gaat overnemen .
klopt niet helemaal
je voelt iemand aan
door hoe diegene zich voelt en zijn sfeer , een paard scant je, als hij je weer ziet.
en je neemt dan niet het gevoel letterlijk over, maar jij of het paard voelt zijn of haar eigen gevoelens daarbij.
door dat gevoel gaat het paard zich b.v bang of rustig gedragen
als je nou bang bent, en een paard voelt dat aan ,dan gaat hij zen eigen gevoelens daarbij voelen, en gaat hij zich bang gedragen op zijn eigen manier, of blijft juist rustig omdat zijn karakter zo is.